• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#148864  by Ufouria

crust:
Ja, det var precis på den banan jag fastnade på första gången jag spelade idag. Åkte på kärran och helt plötsligt var Fred inne i berget. :s Det var bara till att stänga av och börja om från början. Det är näst sista banan.

rogerxy:
Sista bossen är svår. Hade problem med den förra (första) gången jag spelade igenom Flinta.
Denna gång så klarade jag sista banan på första livet. Hade absolut ingen taktik på bossen utan gick bara rakt på och slog hej vilt och la strutsägg. Det gick vägen.. Fick ner honom precis innan jag skulle bli träffad och bara hade ett hjärta kvar.
 #148954  by crust

Sanna: Japp! Man spelade ju Flintstones mycket som liten, en av de personliga favoriterna faktiskt. Synd med det där missödet som kan inträffa bara. Såg nu även att du sammanträffande nog redan hade uppmärksammat denna bugg i "Vad spelar du för tillfället?" tråden innan jag skrev det där! :lol:
 #148980  by wazztand

I'm the hero of Hyrule 8)
Spelade igenom Zelda igår.. kändes som en liten bedrift med tanke på att jag knappt spelat det öht. Som barn körde jag enbart Zelda 2 och kan det fortfarande utan och innan..

Andra varvet, here I come!
 #149394  by Pinge

rogerxy wrote:Sista bossen på Flinstones är ju sjukt svår... Fred är alldeles för stor & klumpig så helt omöjligt att komma undan
din lögnare... spelade igenom Flintstones igår, har inte klarat det sen jag låg på sjukhuset 1992, såg fram emot lite motstånd från sista bossen.... kom dit med 3 hjärtan o klarade han på första försöket :evil:
 #149408  by Ufouria

Det är bara att lägga strutsägg och slå som en tok, bossen ger upp innan Fred slocknar. :good:

Men första gången jag spelade Flinta tyckte jag slutbossen var svår för dels visste jag inte att man kunde använda de där strutsäggen, släggan etc och inte heller visste jag att det gick att "ladda upp" träpåken. :$
 #149411  by Pinge

jag hade inga ägg, antar att det är dinosaurieägg o inte strutsägg ;)
jag bara klubbade på som en tok! :good:
 #150123  by Ufouria

Spelade precis igenom Rygar, nästan hela spelet iaf.
Image
Inte ens värt att försöka få slut på slutbossen. Hatar glitchen när man trycker på start och huvudena försvinner när man sedan kommer tillbaks till spelet igen. :s

Går ganska fort att ta sig igenom om man vet vart man ska. Första gången jag spelade det som barn (hyrde det över en helg) gick det inte lika fort men jag kom iaf fram till slutbossen men hann aldrig klara spelet fullt ut innan helgen var slut.
 #150282  by Smart Cat

Håller med dig om musiken, sen så har jag bara mött första bossen (och han var lite knivig) så resten vet jag inget om.
Men slutbossen har diskuterats på andra ställen.
Tycker också att det är lite trixigt att få till det med Wind Pulleyn, jag dör oftast :$
 #150286  by Ufouria

Musiken är ju bra och inte samma överallt heller.. kan iofs förstå att man inte gillar den.

Ett tipps om man vill att spelet ska bli lättare och om man orkar är att stanna precis i början av spelet, ställa sig med ryggen mot en bergsvägg och slå alla fiender (bollarna och de plattare sköldvarelserna) som kommer för att på så sätt öka sin tone (styrka) samt få några extra prickar energi.

Håller med om att det kan vara lite trixigt med linbanorna (både den man skjuter iväg själv och de som redan finns uppställda). Om man inte är försiktig och bara slänger sig ut innan man fastnat så dör man.
 #150292  by Ufouria

Grattis!
Metroid får man oxå för sig att det är jättestort när man irrar omkring, men vet man vart man ska så är det inte så stort. Jag vet iofs inte på rak arm vart man ska i det spelet men jag har en skapligt bra karta inbyggt i huvudet.
Hur lång tid tar det att jogga igenom det om man inte irrar omkring?
 #150336  by OldSchoolPlayer

Mobba mig hur mycket ni vill nu, men jag klarade av Super Mario Bros för första gången förra veckan :lol: Hade alltid problem med sista världen när jag var liten (minns att jag alltid dog vid det stora hoppet till den lilla pelaren på bana 1), och hade typ inte spelat spelet något på ett bra tag fram tills att jag fick mitt nintendo nyligen.
 #150357  by Smart Cat

Grattis OldSchool!
Känn inte så, det finns jättemånga spel som man "borde" ha fixat som jag inte ens har köpt. Det är resan som är det skojiga. :good:

Rygars Linbana: Det finns ju en hint i manualen men jag tyckte inte att det gav så mycket...
 #150714  by Ufouria

Spelade precis klart RoboWarrior. :)
Image

Irriterande om man glömmer hålla koll på livsmätaren och råkar gå för snabb fram efter att bomben smällt och man själv dör. Fick börja om från början flera gånger pga det. Continues är rätt värdelöst då man förlorar hälften av alla grejer man plockat på sig så det är lika bra att börja om från scratch om man dör.
 #150827  by Hollywood Hairspray

Sanna wrote: Hur lång tid tar det att jogga igenom det om man inte irrar omkring?
Ska man få bästa slutet så ska man jogga genom på under 1 timme.
Är du riktigt flink i fingrarna så går det såhär snabbt ;) :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=QH8FX38_PR8

Grattis till RoboWarrior förresten, inte illa :good: måste tagit en bra stund?
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 227

Instagram #sndb.se