• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#134687  by Pinge

igårkväll klarade jag av MegaMan 3 för första gången på något år.... kännde mig tvungen eftersom vi inte fixade det på natten efter spelträffen! :roll:
 #138109  by Pinge

verkar som ni inte spelar (eller iaf klarar) så många Nes spel...

Igår klarade jag efter 3 dagars nötande äntligen av Journey To Silius \:D/

lagom svårt spel, inte utan stt några dagars nötande faktiskt klarar av det,... lätt 8.5 av 10 i betyg! :good:

Har spelat detta med jämna mellanrum sen dom tidiga tonåren utan att klara av det!
 #138112  by Ufouria

Grattis! Jo, JtS är precis så där lagom svårt och rackarns bra dessutom. :yes:

Jag minns inte vilket som var det senaste NES spelet jag spelade... :$ Har för mig att jag spelade något förra helgen. Bubble Bobble kanske det var.

Bra att du spelar iaf. :good:
 #138115  by Pinge

Ja! Jag spelar kanske inte varje dag, men iaf 5dagar i veckan :good:

Imorgon ska jag förhoppningsvis orka bygga ett liiiitet domino med 210 "brickor! :love:

testade idag med 16 och det funkade finfint!
Gör er beredda på årets Bergsala-Tribute snart på en tube nära dig :yes: :lol:
 #140075  by Ufouria

Mega Man 6 tidigare idag.
Ett av de roligare MM spelen (iaf skojigare än 3:an och 4:an), det enda som drar ner betyget är Plant Mans bana.

BEAT hade man ingen som helst användning för så man kan skippa att ta den "rätta" bossen.
Fågeln är däremot användbar i MM5 då han är perfekt på Dr.Wily.
 #141196  by Ufouria

Power Blade. Det är precis den här typen av spel som jag älskar. :D
Sen att musiken är snuskigt bra (*ryser*) är ett stort plus i kanten.

Är inte så förtjust i gulliga plattformsspel där man studsar runt utan föredrar när det är mer action.
 #141198  by Pinge

jag spelade lite powerblade i förrgår, klarade en bana innan jag la ner... spalde det lite som yngre, men tror inte jag klarat mer än max två-3 banor... kanske ska ge det ett försök i helgen....
 #141202  by Pinge

tveksamt om jag kommer spela det så min samling snart bara kommer bestå av "bergsala" spel.... 8-[

appropå det, måste fan ta tag i min utrensning igen....gick ju bra förra gången...

Senaste nesspelet jag klarade var nog Smb... :good:
 #141939  by Pinge

Klarade precis PowerBlade!
Ett underhållande spel, men det var det jävligaste vad lätt det var, bossarna var en besvikelse...den jag hade mest problm med var första. Sen var det knappt att man blev träffad på resten!

Klar MegaMan känsla på musiken! :good:
 #141943  by Ufouria

Ja det finns viss likhet med Mega Man.
Det är inte mycket till svårighet om man spelar på normal men det går ju att välja Expert. Tar iofs för givet att det var Expert du spelade på. ;)
 #142272  by Ufouria

Shatterhand, för tredje gången på tre dagar. Kanske skulle ta och spela något annat imorgon. :lol:
Slutbossen är inte särskilt svår när man är i "vanlig form" men han blev busenkel när man var dynamo.
 #142720  by Pinge

jo det är ett underhållande spel, men "lets get busy" är ett av dom störigaste inslagen i ett nes spel! :lol:
 #142721  by Faxandu

Klarade nyss ut Ducktales :)

Underbart spel. När man klarat ut det med 10 miljoner eller vad det nu är så är ska ju Joakim bada i stålarna, var 500000 ifrån :(

Och när jag skulle foto så strulade kameran, vilel ju ha bilden till tävlingen :(
 #143080  by Chefren

Ducktales med "bra" slutet \:D/
Så jävla girig anka. Sitter på en hög med guld med en krona på sig.
 #143353  by Hollywood Hairspray

Sanna wrote:Bra jobbat!
De få gångerna jag spelat igenom zelda brukar jag ha dött pinsamt många gånger.. :$
Vad jag kan komma på så är detta nog första gången jag lyckas ta mig genom utan att trilla av pinnen en enda gång :)

Lite kul var det oxå att jag mindes var alla saker o hjärtan fanns efter alla år som gått, hittade allt utom den röda ringen i Ganons palats :yes:
Får väl ge mig på andra varvet oxå o se om det går lika bra.
 #144844  by nissling

I förrigår klarade jag ut Super Mario Bros. 3 utan fusk och igenom alla banor. Grymt bra spel.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 227

Instagram #sndb.se