• Musik-tävling (FINAL) - Vinnare: Mega Man 2

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel har bäst musik?

Castlevania
9
39%
Mega Man 2
13
57%
Super Mario Bros 3
1
4%
 #132563  by Ufouria
 
Mega Man 2, följt av Castlevania.

Super Mario Bros 3 finns inte ens med på min topp 100 lista på bra NES musik.
 #132564  by Tawny
 
nej egentligen är nog mega man bättre, men eftersom jag aldrig tröttnat på SMB men jag har tröttnat på MM, så röstade jag på SMB...
 #132565  by Vigdul
 
Det står mellan MM2 och Castlevania. Måste avvakta lite och fundera på saken innan jag lägger min röst. Har också svårt att förstå att SMB3 ens finns med på denna lista.
 #132566  by Pinge
 
det är väl inte så svårt att förstå.... Smb 3 är med på listan för att många gillar musiken i det! :yes:

p.s jag själv gillar inte smb3 musiken ngt vidare.
 #132571  by Gixen
 
Sanna wrote:Mega Man 2, följt av Castlevania.

Super Mario Bros 3 finns inte ens med på min topp 100 lista på bra NES musik.
 #132598  by rogerxy
 
Bortsett från Little Nemo (som alla utom jag dissar :() så har nog MM2 bäst musik till NES:en. Varje bana sitter som en smäck, Dr. Wily-musiken ger mej ståpäls & slutmusiken gör mej tårögd.

De övriga två är inte ens med på min topp-25 skulle jag tro.
 #132603  by Vigdul
 
pinge80 wrote:det är väl inte så svårt att förstå.... Smb 3 är med på listan för att många gillar musiken i det! :yes:

p.s jag själv gillar inte smb3 musiken ngt vidare.
För mig är det svårt att förstå, precis som jag har svårt att förstå att folk diggar Arvingarna eller tycker Bert Karlsson är en "skön snubbe." :-&

Rogerxy: inte för att musiken till little nemo skulle hamna på min topp 3 lista, men jag tycker den är bra.

Lägger nog min röst på MM2 ändå, även om Castlevania kom nära.
 #132618  by instinqt
 
Jag funderar på att vaska fram ett Castlevania Judgement-OST sen, hehe :)
 #132730  by Nagai
 
Tycker detta känns helt rätt
Castlevania för snyggaste omslaget och megaman 2 för bästa spelmusiken ;)
=D>
 #132813  by Pinge
 
Word!
 #133030  by chris_vain
 
Det var inte svårt att välja här egentligen med tanke på att MM2 både är ett magiskt spel och musiken likaså, ett av världens bästa spel genom tiderna!!!
Min röst föll självklart på det.
Men inte för att dom andra har dålig musik alls, Castlevania har sin underbara mystik i sig!!!
 #133048  by Snutteliten
 
Castlevania of course.
 #133478  by Snutteliten
 
Ja, tyvärr. :x
 #133488  by Smart Cat
 
Annars hade det varit rätt grymt. 2009 - the year pf Castlevania. Vinnare i både "bästa cover" och "bästa musik" tävlingarna.
 #134310  by Ufouria
 
Jaaa, det är slut nu. Hade glömt bort..

Mega Man 2 är verkligen en värdig vinnare. Skulle inte ha varit rättvist om Castlevania vunnit även denna gång.
 #134366  by Smart Cat
 
Sanna wrote:Skulle inte ha varit rättvist om Castlevania vunnit även denna gång.
Att livet skulle vara rättvist är en mänsklig myt. :badgrin:
 #136391  by Chefren
 
Helt rätt vinnare. Finns inget som slår megaman 2 soundtracket! Överbra låtar allihop, med undantag för typ heat-man.

En liten avstickare bara. Hittade en övercool NES-version av Led Zeppelins Kashmir på youtube, var bara tvungen att dela med mig. http://www.youtube.com/watch?v=2QLd32P33vQ

Tipsa gärna om ni vet några liknande nesifierade låtar.
 #136536  by Tawny
 
papaya coconut av goto80 (eller möjligtvis av "HT")
den kanske är lite mer c64 dock.. men bra som fän ;)

hittar inget download, men här kan du lyssna på den.. (på den lilla playknappen)
http://mp3skyline.com/rid-0x3da8-goto80 ... 1&ref_sub=

Instagram #sndb.se