• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#130962  by Rubbade Runar

Klarade Chip and Dale med tjejen igår, använde alla continues och klarade Fat Cat med absolut sista livet :good:

Jaja det är kanske inte det svåraste spelet till NES, men kul det var det. Speciellt att kasta lådor i skallen på tjejen så att hon dör.

Runar säger:
"Ooops, det var verkligen inte meningen förlåt älskling"

Runar tänker:
"Bwhahahahaaa det där var för IKEA trippen förra helgen"
 #131185  by Nagai

Varvade nyss Batman return of the joker
Rätt svårt på sista banan,,
Jag är dock nöjd, kanske tar och spelar om det nån annan dag.. men tills vidare får den stå i hyllan bland de andra spelen :p :good:
 #131426  by chris_vain

Jag o en kompis har suttit o nötat igenom Kid Icarus och Faxanadu idag, det tog nästan hela dagen o spela igenom båda. Men nu e dom avklarade, Faxanadu var ju bara rörigt, man fattade inget vart man skulle ta vägen :-?
 #131740  by Ufouria

Klarade precis Fester's Quest. :D

Image

Det var skoj så länge det vara. Spelet var ganska kort och lätt. Väldigt likt Blaster Master förutom svårighetsgraden och speltiden.
Ruskigt bra musik men så är det ju Sunsoft som ligger bakom det oxå.

När jag började att spela så tänkte jag usch vad är det här för spel. Var nära att stänga av och aldrig mer spela det men jag ändrade uppfattning ganska snabbt och spelade vidare.
 #131743  by Smygarn

Tror bara att jag har spelat Fester's Quest i två minuter. Tyckte det var kasst så jag gav det ingen längre chans. Kanske ska ge sig på det igen om nu Sanna kan rekommendera det
 #131745  by Ufouria

Ja det tycker jag. Men gillar du inte Blaster Master för fem öre så kommer du nog inte att gilla Festers.
Som sagt, jag tyckte oxå det var kasst de första minutrarna. Tog ett litet tag att komma in i det.
 #131750  by Ufouria

Gör så. Hoppas du kommer att gilla det. :)
Akta dig för de röda "Gun" och "Whip", ta bara de blåa. De röda försämrar pistolen och piskan.
Piskan vet jag iofs inte vad man har för användning för. Testade den aldrig.
 #132405  by Ufouria

Grattis! :)
Första gången som du spelar igenom det? Är det så tråkigt som alla påstår eller är det värt att prova?
Hade Top Gun kortvarigt som barn men det enda jag minns av spelet var intromusiken som jag lyssnade på. Tror aldrig jag spelade det. :lol:
 #132411  by Hollywood Hairspray

:yes: Det var första gången för mig.
Det var på tok för svårt när jag var liten, fattade aldrig hur man tankade planet då.. men nu bommar jag inte en gång :)
Nu är det bara landningarna som strular för mig ibland.
Tråkigt.. det beror nog på att det är svårt som attans att alla tycker det är tråkigt, men får man bara någorlunda kläm på hur man tankar & landar så är det ganska kul.. Jo att det inte är nån musik i spelet gör ju det ganska trist
 #133492  by Nagai

Varvade Maniac Mansion igår.
Det finns ju en hel del olika slut på spelet..
Som jag nog ska få fram :D
Hoppas att dem inte är bortplockade som hamster-effekten.

EDIT: Nu har man sett det bästa slutet på spelet :D
 #134057  by Ufouria

Woooooooohoooooooooooooo! Har ÄNTLIGEN klarat Ikari Warriors. :D
Fastnade (i vanlig ordning) på sista banan första omgången och blev tvungen att stänga av. :/

Men sen gick det... Förlorade två liv på "slutbossen" men som tur var hade jag ett kvar och fick ner honom.
(ABBA funkar ju inte när man kommit fram till slutet)

Image
 #134088  by Ufouria

Tack! :)

Är på spelhumör idag. Spelade precis genom Joe & Mac Caveman Ninja (iofs 3-4:e gången).
Rackarns skoj. Bra trallvänlig musik, perfekt spelkontroll (man kan bl a hoppa högt och ändra riktning i hoppet), lagom kort och lagom utmaning (första gången jag spelade det var det rätt svårt).

Edit:
Hur kommer det sig att "Ninja" får vara med i titeln? Kan det vara för att inte Bergsala var inblandade?
Manualen till Joe & Mac är förövrigt den roligaste manual jag någonsin läst. Inte en rättstavad mening någonstans.
 #134231  by RetroMask

Sanna wrote:Woooooooohoooooooooooooo! Har ÄNTLIGEN klarat Ikari Warriors. :D
Fastnade (i vanlig ordning) på sista banan första omgången och blev tvungen att stänga av. :/

Men sen gick det... Förlorade två liv på "slutbossen" men som tur var hade jag ett kvar och fick ner honom.
(ABBA funkar ju inte när man kommit fram till slutet)

Image

Stora gratulationer!

Vill minnas att det var i princip omöjligt när man kom fram till slutbossen. Verkligen bra jobbat Sanna!
 #134236  by Ufouria

Tackar!

Jo, slutbossen är rätt svår. Har kommit dit några enstaka gånger tidigare.
Oftast (2 av 3 ggr) har jag fastnat på sista eller näst sista banan och blivit tvungen att stänga av.
 #134414  by nes_nerd_no_1

Grejade båda versionerna av Punch-Out! denna helg! \:D/
Kan ju tillägga att Mr Dream är mycket enklare än Tyson, då Mr Dreams version går långsammare än Tysons. Undrar varför det blev så vid boss-ändringen? :koopa:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 227

Instagram #sndb.se