• High score!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #117396  by Frezy_man
 
Nice score Wery. Du är en baddare på det spelet.

Werys rekord är inte godkänt på Twingalaxies. Och kassetten skulle inte gå att använda på SDA heller då det är en "pirat-kassett". om man nu inte "fuskar" och den lyckas gå igenom verifierings processen. Men säger du att du spelat på ett NES så lär det inte godkännas.

Jag förstår också hur du tänker, Wery. Men det är på ett sätt inte ärligare än att spela på emulatorn. Nintendo har ju inte fått ett öre för den upptryckta kassetten :lol:

Jag lägger upp rekordet på första inlägget.

 #117433  by WERY
 
Jag börjar verkligen att ogilla dom där 2 sajterna och till råga på allt godkänner dom inte heller speedruns på shooters så jag tycker vi ska bilda en ny sån sajt i Sverige med lite bättre regler

Men sen så behöver man ju inte säga att man spelat på nes...

MEn då det är exakt samma spel så kvittar det ju att man kör på nes då inget skiljer versionerna åt utom mediet dom spelas på. Nä inga bra regler men en ny egen sån sida skulle inte skada

btw så gjorde jag mitt första lyckade speedrun på contra idag så nu kan viu börja träna oss på att få en bra tid under 10 minuter. Jag fick bara 00:13:58 men det skulle man kunna sänka med 3 minuter om bara du var med.

Då räknar jag även i på den tiden att jag dog en massa ggr o förlorade spreadgun så jag hade hamnat på 12 nånting om jag inte dött.

Kan någon flytta Speedruns! tråden hit? Vill ha den i denna mappen då den passar bättre här än i allmänt

 #117435  by Filurkatten
 
En speedrun på shooters med autoscroll är ju helt menlöst, gäller bara den som kan trycka snabbast på skjutknappen på bossarna.
 #118004  by Frezy_man
 
inte riktigt. Men speedruns på autoscroller e ganska værdeløst ja. SDA håller på sina regler. Men en no death play trough på ett shmup kan helt klart vara en intressant show.
 #129883  by duckerdude
 
Hejlahopp!!

Nu vill jag tillkännage ett rekord i Duckhunt Clay Shooting GAME C

På hela 1, 751 000 poäng på level 44.

Bifogad bildbevis. Finns fler bilder under spelets gång också.

Image
 #129885  by Tawny
 
tror nog NN ser denna tråden, men för säkerthets skull kan du ju posta det här också:
viewtopic.php?f=20&t=5250
 #129958  by duckerdude
 
Hejlahopp igen!!

Nu vill jag tillkännage ett rekord i Duckhunt GAME B 2 Duvor

Slog mig till en andra plats på 524 700 poäng på level 20.

Bifogad bildbevis.

Image


:good: :D
 #130005  by duckerdude
 
BelfegorC4 wrote:Jaså, en som hotar mitt rekord 8)
Så kan vi inte ha det.
Haha :twisted:

Hur lyckades du komma så högt som lvl 24? Hade du lite tur, elr har du världens reaktionsföråga? :D :good:
 #130011  by duckerdude
 
BelfegorC4 wrote:Zapper träning ;)
Hehe okej :good:

Men lite tur måste man allt ha :P lite segt att man måste sätta alla jävla ankor varje level efter lvl 20 :/
 #130260  by Snutteliten
 
Borde int denna flyttas nu?? :-k
 #130303  by nes_nerd_no_1
 
Absolut... Jag ska kolla vilka jag har missat här efter helgen, så kan vi se hur det blir med den här tråden! ;)
 #130365  by duckerdude
 
Grejen med den här tråden är ju att man ser topp 3 eller mer :) Kul å se lite mer vilka som är nära första platsen och så :good:
 #130449  by Pinge
 
jao topp 3 minst...kan ju se ut typ såhär:

Tetris PAL
1: Gixen 123000 level 13
2: Pinge 122000 level 13
3: Tawny 5000 level 2


Kanske kunde vara kul med ett datum också...
 #130471  by Gixen
 
Håller med, en topp 3 hade varit kul. Man ska dock endast kunna inneha en placering.
 #130540  by nes_nerd_no_1
 
Ok, om det är så ni vill ha det era jäklar! ;)
Min tanke var att en 2:a eller 3:e placering vore meningslöst, eftersom det endast kan finnas ett highscore.
Men jag rättar mig efter önskemålen, och fr.o.m nu så kommer de tre bästa placeringarna att publiceras.
Har även ändrat detta i reglerna! ;)

Everybode happy? :)
 #130671  by WERY
 
Nääääääääää [-(

















:lol: ;) Jodå klart vi är :D
 #130866  by Tawny
 
pinge80 wrote:jao topp 3 minst...kan ju se ut typ såhär:

Tetris PAL
1: Gixen 123000 level 13
2: Pinge 122000 level 13
3: Tawny 5000 level 2


Kanske kunde vara kul med ett datum också...
menar du inte att jag kommer på första med 999999?
 #130867  by Pinge
 
:yes: :yes: :lol: :lol:
 #131922  by WERY
 
Fast jag tycker att NNN kunde skapa ett inlägg i den låsta tråden och uppdatera det istället för att bara göra nya när han ska logga vilka nya resultat han tagit med. Blir mer överskådligt enligt min åsikt

Om det är att datum ska vara med så är det ju bara o skriva det
 #376630  by R.J
 
Kanske inte det grymaste High scoret men det är ju alltid en början iaf.

Recca
Score Attack: 404405
Image
 #390739  by Nils
 
Eftersom ingen har gjort de än så postar jag mitt Tetris-rekord!

69967 poäng!

Det är kanske inte så mycket, men det tog allt ett tag för mug att komma dit :P
Attachments:
P1050739.JPG
P1050739.JPG (92.76 KiB) Viewed 11660 times
 #390779  by Pinge
 
då kan jag isf replikera med denna gamla titel:
BelfegorC4 wrote:Tävling Nr 1
Tetris (23 Maj 2008 - 1 Juni 2008)
Pinge80 - 181,637 Lvl 17

Image

Instagram #sndb.se