• Nackdelar med att modifiera NES?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#125251  by luukas_74

Står i valet & kvalet om jag skulle modifiera ett av mina nes så jag kan spela spel från usa med den,då undrar jag om det blir några nackdelar med detta?...eller skulle ni personligen köpa ett "usa" NES istället?...tips & synpunkter tack.
 #125256  by luukas_74

:lol: ...mmm,det är ju sant...menade mer tekniskt...läste nånstans att hastigheten kanske inte blir samma på alla spel osv. stämmer detta?.

tex om jag har super mario,scn & spelar den i svensk konsoll,om jag då moddar samma konsoll,går spelet i samma hastighet?
 #125260  by Tawny

svenska/europeiska spel går i samma hastighet som de brukar, men amerikanska spel går långsammare än vad de gör på en amerikansk konsoll.
alltså de går lika fort som en europeisk utgåva, men i usa går de lite fortare.

nackdelen är väl att man klipper sönder saker i sitt fina nes :)

personligen har jag köpt ett amerikanskt istället.. men om man spelar mer än man samlar så kvittar det väl.
 #125303  by nes_nerd_no_1

NOE? USA menar du väl Vigdul? ;)

Den största nackdelen är att ditt NES inte är i orginalskick efter modden, annars ser jag inga problem i det hela!
Jag skulle t.ex. aldrig modda mitt nyskicks-NES som jag har i hyllan, men mitt "slit&släng" som jag spelar på är moddat sedan många år. ;)
 #125348  by Vigdul

nes_nerd_no_1 wrote:NOE? USA menar du väl Vigdul? ;)
Vad betyder NOE då? Fan, alla dessa förkortningar ](*,) Finns det en FAQ någonstans på forumet?
 #125390  by Snutteliten

Klart det finns en FAQ om det Vigdul.
FAQ: Olika regionskoder. Kolla där. :)
 #125615  by Nintendo8bit.no

Tawny wrote: nackdelen är väl att man klipper sönder saker i sitt fina nes :)

personligen har jag köpt ett amerikanskt istället.. men om man spelar mer än man samlar så kvittar det väl.

Det er jo derfor man har flere NES.
En til vanlig bruk og en strøken komplett til samlingen (Berührung verboten!) :D
 #125763  by luukas_74

alla kan vara lugna.. :yes: ...om jag gör det,så blir det en slit & släng nes..... ;) ...skulle aldrig få för mej att ens skruva isär en av dom jag samlar på... [-(
 #125775  by nissling

Min är moddad, men jag saknar det där "Blinka"-problemet. :cry:

Instagram #sndb.se