• Zelda 2 (Adventure of Link) speed run, utan ljuset

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#123040  by Emil_Zelda

För något år sedan såg jag en speed run av Zelda 2 - Adventure of Link, där en lirare tog hela spelet på c:a 51 minuter (om jag minns helt rätt). Detta gjorde han helt utan att plocka ljuset man får i första palatset.

Nu försöker jag hitta den igen men dessvärre utan framgång. Någon som vet var man kan få tag på den eller bara se den?
 #123044  by Bonomaul

Hör med Gixen eller Tawny, de kan säkert upprepa bedriften och spela in det. :)
Tänkte på det här för någon dag sedan förresten.. Är det ljust i sista palatset om man inte har ljuset? Annars kan det ju inte vara så jättesvårt att klara det med lite träning antar jag.
 #123045  by Emil_Zelda

Bonomaul wrote:Hör med Gixen eller Tawny, de kan säkert upprepa bedriften och spela in det. :)
Tänkte på det här för någon dag sedan förresten.. Är det ljust i sista palatset om man inte har ljuset? Annars kan det ju inte vara så jättesvårt att klara det med lite träning antar jag.
Jo, i alla palats är det ljust oavsett om man har ljuset eller inte men i grottorna är det mörkt hela tiden vilket är braaa svårt nog. Redan grottan söderut mot labyrinten och andra palatset är sjukt svår utan ljuset.
 #123060  by Pinge

tawny: du kanske ska börja med att klara av din förra utmaning?? level 1 i attack var det va? :good:
 #123084  by Emil_Zelda

Tawny wrote:nej jag har en paus 8)

edit: det finns ju snabbare speedruns än 51 minuter så den har kanske blivit bortplockad
51 minuter var bara en ungefärlig tid jag mindes. Nu har jag hittat den i alla fall, eller en annan, på 47:57:05 som jag laddar hem just nu. Spännande. Minns att sist jag såg den så satt jag och gapade mest hela tiden.
 #123087  by Pinge

vart laddar du hem den ifrån?!? jag e sugen att se den (ingen jävla torrent bara, för det går inte med mitt mobila skitband)
 #123104  by Tawny

inte hunnit så långt, man kan ju inte spola, då missar man ju handlingen 8)

emil: http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=1862

edit: i början var han helt koncentrerad men nu har han börjat leka, skitkul :)
 #123116  by Pinge

TAS = tool assisted speedrun

samma sak som du gör med din level 1 i attack tawny även om du kanske inte gör en speedrun så är det väl tool assisted!
 #123133  by Pinge

kör du inte med savestates heller?
och jo det är väl tool så fort du använder ngt som inte är som det "ska" antar jag (emulator, game genie osv)
 #123200  by Pinge

jag har fått för mig när det är när man kör med savestates och/eller megaslowmotion i en emulator och sparar i typ varje frame!

inte nödvändigtsvis ett verktyg typ att man slår på handkontrollen med en hammare :lol:
 #123539  by Pinge

gixen: kan du inte spela in det?! så vi får se när du dör 100gånger i mörkret :lol:

Instagram #sndb.se