87 gånger! Jag tror inte det finns något enda spel som jag har klarat mer än tja, 6-7 gånger och då pratar vi om ett par enstaka som ligger i den ligan. Till något format, någonsin. De allra flesta spel jag någon gång har klarat har jag spelat igenom en gång och sedan aldrig mer.
Jag hade en kompis som hade ett NES när jag var liten (hade ju inget eget) och vi brukade spela Super Mario Bros. 2 eller Zelda II, för det var ganska länge det enda han hade om han inte hade lyckats låna spel av någon annan. Men vi hade inte så lång tid på oss efter skolan innan det blev dags för middag och föräldrarna ville ockupera TV:n så vi hann nästan aldrig igenom något av dem. Till slut fick jag i alla fall se slutet av SMB2.
Resultatet är att jag har rätt starka aversioner mot båda spelen idag, särskilt Zelda II som jag bara förknippar med att aldrig komma någonvart.
Av de NES-spel jag faktiskt spelat "på allvar" i någorlunda vuxen ålder (dvs under den tid jag ägt ett eget NES) skulle jag tippa att Blaster Master tog mest tid och ansträngning att klara. Har aldrig spelat om det, inte ens tänkt tanken - och det är ett av mina favoritspel till konsolen.