• Fråga Dr. Mario NGC-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #438580  by Wezper
 
Skulle nog säga att fzero x är bättre än gx.
gamecube är väl ingen höjdar konsol tyvärr. ändå har man flera stående bara :lol:
 #438716  by pyton
 
Spelas bäst på en gammal tjock tv, då de kan bli sjukt grynigt med dagens HD apparater. GC spel funkar ju även på Wii och då får man bra bild på grejerna :D

Mina favoriter är:
Zelda The windwaker
Zelda 4 swords
Zelda TP
Mario Sunshine
Mario kart DD.
 #438724  by Nils
 
Lindholm wrote:köp båda ;) ser snyggare ut med konsollerna brevid varandra...


ni som spelat F-Zero GX är det lika awsome som F-Zero X?
F-Zero GX är större, snabbare och roligare. Folk hakar upp sig på att man kan snaka och skyller på SEGA för mycket som gjorde ett fantastiskt jobb.

Skaffa ett Gamecube mest för Game Boy Player. Annars funkar Wii. Men kuben är ju bäst! ;)
 #438750  by Goomba
 
Här har du min lista. :good:

Baten Kaitos: Eternal Wings and The Lost Ocean
Beyond Good & Evil
Castleween
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
Darkened Skye
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Evolution Worlds
Ikaruga
Kao the Kangaroo - Round 2
Legend of Zelda: Collector's Edition
Legend of Zelda: Four Swords Adventures
Legend of Zelda: The Wind Waker
Legend of Zelda: Twilight Princess
Lost Kingdoms
Lost Kingdoms II
Luigi's Mansion
Mario Kart: Double Dash!!
Metroid Prime 1
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Pikmin
Pikmin 2
Pitfall: The Lost Expedition
Pokemon XD: Gale of Darkness
Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil 4
Skies of Arcadia Legends
Sonic Adventure 2: Battle
Soul Calibur 2
Starfox Adventures
Star Fox: Assault
Super Mario Sunshine
Super Smash Bros. Melee
Tales of Symphonia
Timesplitters 2 (Co-Op)
Tony Hawks Pro Skater 3
Tony Hawks Pro Skater 4
Ty The Tasmanian Tiger
Ty The Tasmanian Tiger 2
Vexx
Viewtiful Joe
Viewtiful Joe 2

Sist men inte minst Gameboy Player. Den är verkligen suverän samt Wavebird handkontroller.
Skönaste handkontrollerna som finns.
 #438910  by Ludu
 
Lindholm wrote:ni som spelat F-Zero GX är det lika awsome som F-Zero X?
Jag skulle säga att det är mycket mer awesome :good: Du har fullständig kontroll över svävarna i och med analoga L & R-knapparna och allting är otroligt smooooth, den vanligaste egenskapen hos spel på min topplista :lol: Hastigheterna är rätt sinnessjuka så man måste lära sig banorna utantill, men när man flyger fram där 1000km/h och sidledsförflyttar sig mellan motståndarna och tacklar dem av banan känns livet rätt bekymmersfritt :birdo: Svårt är det oxå, inge snack om saken, men det är NÄSTAN alltid ens eget fel om något går snett.
 #439125  by SCHNEIER
 
Goomba wrote:Här har du min lista. :good:
...
...
Darkened Skye
Hur är det spelet egentligen? Kollade lite youtube-klipp, och tycker det såg oerhört sunkigt ut. Det är mitt senaste spelinköp till Gamecube, men köpt för samlingens skull.

Är det värt att köra?
 #439129  by Stormdude
 
Goomba wrote:Här har du min lista. :good:

.
.
.
Legend of Zelda: Collector's Edition
Legend of Zelda: Four Swords Adventures
Legend of Zelda: The Wind Waker
Legend of Zelda: Twilight Princess
.
.
Tales of Symphonia

Självklara spel!
Förutom Zelda spelen så måste jag verkligen understryka att Tales pf Symphonia är fullkommligt Magiskt. Detta får du inte missa!
 #439134  by Phredreeke
 
Spelas bäst på en gammal tjock tv, då de kan bli sjukt grynigt med dagens HD apparater. GC spel funkar ju även på Wii och då får man bra bild på grejerna

Inte egentligen... så länge du jämför samma kabel. Visst, komponentkabel med Wii ser bättre ut en kompositkabel med GC, men kompositkabel med Wii ser likadant ut som GC.

Fördel Wii
-Komponentkabeln är billigare
-Kan även spela Wii-spel
-Schysst homebrew med SD-kortstöd

Fördel GC
-Kan använda GameBoy Player
-Kan använda Broadband adapter
-Slipper den där fula "Health Warning"-skärmen varje gång man sätter på konsolen
-Inte lika lätt att bricka om man är klåfingrig
 #439136  by Stormdude
 
Phredreeke wrote:-Slipper den där fula "Health Warning"-skärmen varje gång man sätter på konsolen
Förutom på Twilight Princess :)
 #439137  by Goomba
 
SCHNEIER:

Tycker spelet är riktigt mysigt. Väldigt underskattat må jag säga. Men jag gillar de.
Tales of Symphonia MÅSTE du lira för det är verkligen magiskt på alla sätt. Efter du lira de så måste du skaffa dig en chippad PS2a eller ett amerikanskt för då ska du lira Tales of the Abyss är är de bästa nånsin i Tales of serien. De spelet kan man verkligen kalla MAGISKT! :good:

Föredrar också att spela på fet TV.
Lirade Diablo 2 idag på 42 tummare och det var så grynigt så jag fick ont i ögonen. Riktigt tråkigt. :/
 #439141  by Stormdude
 
Touché!
 #439148  by Phredreeke
 
Lirade Diablo 2 idag på 42 tummare och det var så grynigt så jag fick ont i ögonen.

D2 har ändå ett 56%-igt övertag över GC/Wii när det gäller upplösningen.
Jag rekommenderar att stänga av all bildbehandling på TVn. Den är ämnad för TV-sändningar och inte spelgrafik.
 #441057  by Banani
 
De vart en wii så nu e de bara å inhandla lite kontroller å nåra av spelen ni rekommenderat :)
 #441088  by Snutteliten
 
:good:
 #441547  by SCHNEIER
 
Vet inte om jag gör något tokigt, och har inte testat att lösa problemet, men jag kommer inte tillbaka till huvudmenyn till Wii när jag bootat upp ett Gamecube-spel.

Måste alltid starta om Wii:et när jag lirat GC-spel på den. Inte så smidigt.
 #441667  by SCHNEIER
 
Jaha, då är det så pass osmidigt. Värdelöst mao.

Nåja, jag tar fram Gamecube:en istället för att lira mina Gamecube-spel. :good:
 #541911  by Zelda
 
När jag köpte min Zelda Promotional Disc för längesen så kom den i ett lila fodral. Nu på senare tid har jag råkat få in två nya vid inköp av större spelpaket. Deras fodral är svarta, och jag blir inte klok på varför mitt första har ett lila? Självklart så kan någon bara ha bytt ut displayerna, men finns det då någon som vet var det lila fodralet kommer ifrån ursprungligen?

Tacksam för svar :yes:
Last edited by Sonefors on 10 Jul 2012, 19:37, edited 1 time in total. Reason: Flyttade inlägget. Gillar att hålla forumet städat ;)
 #541936  by Tojden
 
Jag har ju en komplett samling med Pal spel och vid en snabb överblick så har jag 3 fodral som har lila fodral och det är Super Mario sunshine.. Resident Evil 2 och Zelda collectors edition..
Har ju självklart flera zelda coll men dom har svarta fodral.
Vet inte varför dom valde lila på just dessa?
 #542071  by Zelda
 
Då är det förmodligen bara olika utgåvor och inga displayer som blivit utbytta... Ska sälja av två utav tre så det vore bra o veta uti fall man skulle råka kränga av något limiterat case=P
 #551951  by ekan
 
GameKuben är verkligen hur cool som helst. Finns en hel del bra spel till den men de flesta har redan räknats upp i tidigare inlägg. Metroid Prime, Twilight Princess och Resident Evil 4 tillhör mina personliga favoriter. F-Zero GX är förresten också jäkligt ballt.

Angående fodral och liknande. Förstår faktiskt inte hur Nintendo Of Europe tänker vad det gäller utsidor och sådant. De nordamerikanska utgåvorna är betydligt snyggare utseende mässigt. På fodralens rygg så står spelens logga tryckt istället för bara text som det är här i Europa. (Detta gäller även DS-spel, GameBoy Color och GameBoy Advance-kartonger. Instruktionsböckerna i GBA-spelen är dessutom mindre, mer lika gamla GB-böcker). Så ett par år efter Kubens sverige-premiär började jag köpa spelen från Canada. Inte bara för att det var lite billigare utan också för att det såg snyggare ut i hyllan. Dessutom kan man också koppla sin Gamecube till komponentutgången på LCD-TV. Det finns nämligen en officiell kabel för detta som aldrig dök upp i Sverige. Har man ett Wii så kanske man kan nöja sig med den vanliga scarten som också finns, tror inte jag sett nån TV som har två komponent-uttag.
Glöm heller inte bort tillbehöret GameBoyPlayer som gör det möjligt att spela alla GB/GBC och GBA spel på maskinen. Själv föredrar jag GB & GBC spel på respektive orginalkonsoll men vad det gäller GameBoy Advance-spel så är det ett sant nöje att köra på en större bildskärm.
 #552194  by mikoto
 
Komponent video kabeln såldes väl visst här, det har jag starka minnen av(inte tvärsäker dock, men jag vill minnas att Bergsala iaf presentera sladden och ett pris). Däremot köpte ingen den pga Nintendos genival att ha video DACen i sladduslingen vilket gjorde att sladden kosta nästan 5-600 ny om jag inte minns galet.

Dessutom stödjer ju inte ett enda PAL spel progressiv upplösning så att nedgradera sig från vår fina RGB signal till komponent video var ju ingen höjdare.

Tyvärr är världen en tragisk och hemsk plats och de flesta av dagens TV apparater hanterar komponent bättre än RGB så komponent sladden är rätt kul att ha ändå, synd bara att priserna stigit så mycket att det hade varit billigare att köpa en från bergsala iaf! Det är nästan billigare att köpa en Wii än en GC komponent sladd för att få samma resultat.

Amerikas fodral var kanske snygga på ryggen men det tas ju fort ut av det faktum att de många gånger har mycket sämre artwork annars. Jämför Twin Snakes mellan PAL och NTSC-U och gråt en skvätt.
 #560119  by Sonefors
 
Liroid: Nu vet jag inte vad du har för planer den 26 oktober men jag hoppas att det finns möjlighet att spela GC-spel. Eftersom du nämner partyspel i Wii U-tråden är ju Mario Party ett måste! Har inte spelat det sen 2002 så nu är det dags!

Så fredagnattens partytips: Mario Party 4. En klassiker!
 #560163  by Lirod
 
retrolivet: Låter som en bra idé! Jag har en GameCube, men inga spel till konsolen. Har du kvar några av titlarna? Jag ska kolla med many också!

:good:
 #560203  by Sonefors
 
Jag har Mario Party 4 och två kontroller varav en är en wavebird (min!) :) Plockar med det. Har en del andra titlar också men inga 4-player vad jag vet, dessutom håller jag på att avveckla dem.
 #560785  by many
 
retro: PM:a en lista på vad du har så kanske jag kan ta/köpa dem av dig när du kommer ner. MP-spel har jag inga, däremot är Power Tennis jäkligt kul att köra fyra, ska vi lira det kanske?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se