• Fråga Dr. Mario NGC-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #561180  by instinqt
 
Någon som spelat Unfortunate Events? Ser lite halvskoj/varierat ut :-k
 #561181  by Sonefors
 
Jag har också funderat på det spelet! Filmen är ju lite udda minst sagt så det kanske är värt ett försök. Inväntar svaret på din fråga och gör nog ett inköp om jag hittar det billigt (förutsatt att svaret är positivt).
 #594558  by Tronin
 
Det får bli till att skaffa ett GC trots allt. Majoriteten av de få (14 till antalet) intressanta titlarna till Wii stödjer inte GC-kontrollen; då finns det med andra ord ingen som helt anledning att fortsätta fundera.

Tänk vad bra Wii hade kunnat vara om Nintendo gjort den mer traditionell.
 #594760  by Styris
 
Tänk vad lite Wii hade sålt om dom gjort den traditionell. Jag tycker dom gjorde helt rätt, Wii är en bra konsoll med sjukt bra spelutbud.
 #594778  by Tronin
 
De gjorde helt rätt att rikta sig mot en annan marknad, för annars hade Wii varit död nu. Och deras spelutbud suger rätt hårt; till och med N64 har fler intressanta titlar än Wii och då är det illa.
 #599552  by Styris
 
Tronin wrote:De gjorde helt rätt att rikta sig mot en annan marknad, för annars hade Wii varit död nu. Och deras spelutbud suger rätt hårt; till och med N64 har fler intressanta titlar än Wii och då är det illa.
Känns som du missat några 10-tal titlar.

Zelda : TP (Föredrar dock Gamecubeverisonen)
Zelda : SS
Super mario Galaxy 1 & 2
Super Paper mario
Smash bros.
No more heroes 1 & 2
Mad world
Resident evil Umbrella Chronicles
House of the dead Overkill
Eleedes
Xenoblade

Ja som du ser listan går göra lång.
 #599608  by instinqt
 
Vikeskar wrote:Hmm vart kan man få tag på en sådan kabel?

var en som undrade, så jag tänkte försöka hitta en.

Bild på uttagen:

http://ramblings.narrabilis.com/images/ ... _ports.jpg
Finns väl på eBay som allt annat. Komponentkablarna kostar en hel del dock...
 #599614  by Tronin
 
Step 1. Get a second hand Wii

Step 2. Wii Component cables

Step 3. Enjoy 480p GCN games
Eller ja, betala $120-$150 för en Gamecube Component Video Cable.

Edit:
Tydligen ska alla spel inte stödja den andra kabeln, så beroende på hur ens bibliotek av spel ser ut kan det vara helt onödigt att skaffa en dyr kabel.
 #599615  by XIAOYANGGUANG
 
Detta bör man läsa innan man får för sig att köpa komponent till sitt gamecube.. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ni ... :9_support. Sedan har tronin rätt angående n64 fast det finns ett stor problem med n64 som inte gc hade, kontrollen sög totalt. Håller lika mycket som en glasstrut i solen.. Vilket är rätt synd faktist..

Mad world skulle inte jag inkludera som spec bra, kul i ungefär 5 sekunder.. Men som sagt SMG spelen är grymt bra!

Sedan säger jag som jag alltid sagt, gamecube var och är en betydligt bättre konsol än wiiet någonsin varit. Lustigt iaf att bildkabel valmöjligheterna är rätt uselt till gamecube, både ps2 och xbox 1 stödde komponent utan problem och dom är inte spec svåra att få itag på.. Så även om gamecube är starkare än tex ps2 så ser många ps2 spel betydligt bättre ut än gamecubes tack vare kabeln..
 #599626  by Styris
 
Tronin wrote:Som sagt, N64 har fler intressanta titlar. Smash Bros. ska för övrigt köras på GC.
Kul för dig. Bara spel på 64:an då. Inte mitt problem du missar ut på ett bra spelutbud.
 #599629  by Lindholm
 
va styris?
 #599639  by Tronin
 
Det är just det jag inte gör. Wiis spelutbud är värdelöst. Det var just därför jag drog upp N64 som jämförelse. Till och med en sån sketen konsol och ett bättre utbud än vad Wii har.
 #599731  by Styris
 
Det är intressant och rätt roligt, dock fastnade jag på en boss minns jag och inte spelat det något efter det.

Men helt klart intressant och värt spela. Påminner litegrann Messiah till PC.
 #603215  by Tronin
 
Kan man använda svenska kontroller, strömsladd och bildsladd till en amerikansk konsol utan att behöva oroa sig för nåt?
 #622000  by Isakksson
 
Kan det vara så att min gamla trotjänare sjunger på sista versen?
Bilden ser nästan solblekt ut när jag har igång kuben, alltså väldigt ljusa och bleka färger.
Har testat på två tv-appartater och med två olika bildkablar.
 #628728  by SCHNEIER
 
Är det enkelt att chippa GC:n? Inte bara att klippa något ben på en krets som på NES:en? :)
 #633346  by i<3zelda
 
Hej allihopa hoppas det finns nån som kan hjälpa mig, är på jakt efter en specifik kabel som går från en joytech travel screen ner till ström uttaget med en förgrening för att koppla in cigarett laddare till bilen i samma uttag... svårt å förstå så jag lägger in en bild där jag ringat in den med rött.
Är det nån som har en sådan dom vill bli av med, möjligtvis har tips på var man kan hitta en eller vad dom kallas?
Väldigt tacksam för hjälp!

Image
 #650747  by chogoling
 
Någon som vet huruvida Freeloaders-skivorna till Gamecube är regionsfria? Jag har alltså en japansk gamecube och undrar om jag kan köpa vilken freeloaderdisk som helst för att spela amerikanska/europeiska spel på den?
 #702259  by Kekken
 
Satt och skulle vara duktig och rengöra mina gamla Gamecube kontroller. Skruvade isär och la alla delar i en bunke med såpavatten. Kretskort slapp bada i vatten. Det fick en gnugg av kemiskt ren bensin. När jag skulle skölja av smådelarna ville en av gummiplupparna ut på äventyr och hoppade ner i avloppet. Han verkar inte komma tillbaka så jag behöver ett nytt. Har sett ställen som säljer reparationssatser med bla. gummit (det som sitter under knapparna) till nes o snes men inte gamecube. Någon som kan tipsa mig?
 #711500  by segasonic
 
Min sparfil till Melee blev raderad, vet någon vad de kan bero på?
Bör jag köpa ett nytt minneskort?
 #713209  by Hammaren
 
Nån som kan säga vilka versioner av Turtles som släpptes i Sverige? Finns nån av dom med svensk manual? Eller vilken regions-märkning är det på manual/fodral?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se