• Fråga Dr. Mario NGC-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #866841  by Ludu
 
Sunshine var ett spel jag egentligen inte hade något intresse av när det släpptes. Jag testade det vid nåt demotorn och var inte alls imponerad så när jag önskade mig en Gamecube i julklapp var Super Smash Bros. Melee det enda spelet på önskelistan. Tomten hade dock snickrat ihop en konsol där Marios äventyr följde med så även om Smash fick prio varvade jag med lite Sunshine. Det växte såklart och har sina stunder (att simma bland vågorna var magiskt då) men jag tyckte alltid att Mario var svårstyrd. Jag var nöjd när jag sett eftertexterna och det var väldigt många år senare jag gav mig på att samla alla Shine Sprites.

Men det ska bli spännande att höra vad du tycker om det som inte har spelat det förr, @Lirod :)
 #878068  by Drayq
 
Tjena! Stod nyligen å var lite halvstolt över Zelda-samlingen som börjar bli mer eller mindre "komplett" (åtminstone i brukbart skick osv), men snart högg det till när man blev påmind om godbiten som saknades. Four Swords Adventures big box såklart!

Själv har jag gjort det ekonomiska beslutet att hålla mig till standardutgåvor för det mesta, men hur är det med detta spel? Vill själv minnas att jag aldrig såg skymten av något annat än just den stora boxen i butik när spelet var aktuellt. Är det ens möjligt att ha ett komplett, svenskt exemplar av FSA utan att ha en komplett big box? En fråga som jag inte kunnat hitta något riktigt svar på efter att ha skummat igenom lite här och där, så frågar experterna... tacksam för svar! :D
 #879911  by andersb80
 
Jag funderar på det här med att väldigt få gamecube spel släppta i Europa kan köras i 60hz och därför går långsammare än amerikanska 60hz motsvarigheten (för så är det väl?)

Om man vill spela i 60hz, är det då konsolen eller spelen som behöver vara amerikanska? Kan man tex med en svensk gamecube konsol + free loader spela ett amerikanskt utgivet spel och då köra det i 60hz?
 #879912  by Filurkatten
 
Jag tror att eftersom många PAL NGC spel stödjer 60Hz, vilket faktiskt blir PAL 60Hz, så borde det fungera att spela ett NTSC spel i någon form av loader förutsatt att din TV gillar PAL 60Hz.

Däremot tror jag att det kan bli problem åt andra hållet, om ett PAL spel inte har stöd för 60Hz och körs i en NTSC maskin så kommer output bli NTSC 50Hz vilket jag tror inte kommer att visas korrekt.
 #880228  by Filurkatten
 
Hur ovanlig skulle ni säga att Game Boy Player PAL skivan är?
Jag har en skiva liggandes men saknar tillbehöret, skulle dock vilja ha tillbehöret men har andra sätt att starta upp det med än original skivan.

Funderar om man skulle sälja skivan för att köpa tillbehöret. :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se