• Senast avklarade NGC-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #853749  by KrisSavs
 
Lirod wrote: 05 Sep 2018, 16:55 Någon som klarat Enter the Matrix till NGC?
Ägde det spelet tidigare men det glitchade för mig och kunde inte ta mig förbi en viss del utav spelet. Kollade på otaliga walkthtrough på youtube och tappade hakan allt mer och misstänkte min egen inkompetens , eller nederlag. Tyckte spelet hade sin charm men blev lamslagen av att inte kunna komma förbi en viss del... tyvärr minns jag inte vilken
 #859280  by Ludu
 
Rogue Squadron II: Rogue Leader. Det är så sjukt snyggt fortfarande :D Jag har spelat igenom huvudäventyret utan några uppgraderingar. Det blir stundvis lite väl svårt att urskilja Tie Fighters mot den mörka bakgrunden men spelar man utan ranking i åtanke går det oftast bra med att peppra laser i någorlunda rätt riktning.

Jag är tveksam till att jag köttar på tills jag har guld överallt (som jag gjorde i ettan på N64) just pga detta men jag kommer absolut att fortsätta ett tag till. Jag vill låsa upp uppgraderingar och extra farkoster :D
 #859373  by Ludu
 
Jag fixade alla uppgraderingar samt silver överallt och några enstaka guld (dvs jag låste inte upp Endurance) men sen fick det räcka. Det blev för tröttsamt att göra bra ifrån sig för att sedan bli påkörd av en Tie Fighter som kommer från ingenstans. Värst var nog när jag blev stjärttacklad av en hel jäla Star Destroyer efter att alla uppdrag var slutförda :lol: Trots att jag tröttnade på att spela snabbt, skjuta konservativt och spela samma banor om och om igen kände jag mig ändå inte färdig med Rogue Squadron. Tack och lov hade jag Rogue Squadron III: Rebel Strike ospelat :D

Om Rogue Leader är Lylat Wars så är Rebel Strike Star Fox Assault. Uppdragen där man springer runt på marken håller inte alls samma standard som flyguppdragen men de är så pass få och korta att det mest blev lite trevlig variation. Sen vet jag inte om spelet är mycket lättare eller om jag bara tog med mig alla knep från tvåan för jag kom till eftertexterna förvånansvärt snabbt. Nu har jag bara tre ynka silver kvar på några redan avklarade banor sen kan jag försöka mig på det här spelets Endurance :good:

Gillar ni Star Fox är dessa obligatoriska! Ska ni bara spela ett av dem skulle jag säga att tvåan är jämnare men jag tycker att det är lite av en Sonic 3 & Knuckles-situation. Ni får hela upplevelsen om ni spelar båda på raken!

Som grädde på moset blev jag så sjukt sugen på att se originaltrilogin ännu ett varv :D
 #863128  by Ludu
 
Efter en spelsession med City Trial och ett par extra varv i både Air Ride och Top Ride kunde jag till slut fatta beslutet att Kirby Air Ride i mina ögon är avklarat. Jag har trots allt kommit etta överallt samt låst upp samtliga banor och farkoster. Att nu efteråt sitta och nöta totalt 300 uppdrag själv bara för att se eftertexter känns lite som att spela Mario Party ensam :roll: Jag har haft kul men kände mot slutet att jag började tröttna på både spelmekanik och själva banorna. Kirby har inte en suck mot varken Captain Falcon eller Mario i racinggenren.

Därför har jag nu bockat av detta, däremot kommer jag givetvis att återvända med kompisar i soffan. Vi får se hur många uppdrag som klaras av i förbifarten framöver :good:
 #867728  by Speedmouse
 
@kimsimonsson 5/10 kanske. Antar att det är ett sånt där spel man bör ha spelat när det kom för att uppskatta fullt ut, spelar man det för första gången år 2020 är det en extremt utdaterad FPS. Styrningen är hemsk och man vänder sig om alldeles för långsamt. Sen är det lite smågrejer som stör, t.ex. att man måste byta vapen stup i kvarten för att öppna dörrar av olika färg.

I grund och botten finns dock ett bra spel! Långt, snyggt och med stor utmaning. Mysig atmosfär (även om det inte känns helt Metroid), samt en massa vapen och andra coola grejer man använder för att ta sig igenom spelet. De olika visiren var en kul grej även om det såg ut som om man sprang runt i drottningsylt när man använde Thermal Visor. :good:

Summa summarum: Detta spelet förtjänar en re-make, för egentligen är det bra, men styrningen pajar upplevelsen. Vet att det finns till Wii också, men tveksamt om det är ett spel som funkar bra att styra med Wiimoten. Kommer ändå ge uppföljaren en chans och kommer även lira igenom Hunters till DS. :bountyhunter:
 #867731  by kimsimonsson
 
Kul läsning! Har inte spelat sedan release. Kan definitivt tänka mig att kontrollen känns helt avig idag.

Spelade 3:an på Wii när det begav sig och vill minnas att det funkade bra. Men på den tiden var väl motion contols överhypade överlag. Skulle inte lite på mitt yngre jag, hehe. Men om jag minns rätt har både 1:an & 2:an fått uppdaterade kontroller i den där Wii Bundle som kom, med alla tre spelen i ett paket.

Inte omöjligt att de spottar ur sig remakes av första mtp hur många remakes som släpps idag, och hur bra de säljer. Bra sätt att pumpa upp hypen till 5000% inför 4:an med.
 #869801  by Ludu
 
(17 nov)
SoulCalibur II
Det här håller än idag! Riktigt smooth fighting :) Som vanligt i denna genre hade jag som mål att låsa upp alla karaktärer. När ökända Lizardman var upplåst hade jag bara några få grejer kvar för att komplettera Collection History (88/88) så jag passade på att fixa det i samma veva. Då multiplayer är huvudsyftet försökte jag mest hitta det snabbaste sättet att låsa upp allt. Jag blev väldigt bra vän med Links bakåtkast vid arenornas kanter :lol: Sjukt effektivt!

@Speedmouse Jädrar vad sugen jag blev att spela trilogin på Wii nu :)
 #880349  by Speedmouse
 
Nu har jag klarat mitt andra Gamecube-spel, nämligen Legend of Zelda: The Wind Waker!

Det var alldeles för långt, hade räckt med hälften av allt innehåll. Var rejält trött på det mot slutet och blev riktigt dålig kompis med mirror shield. :hateps3:
 #880360  by Filurkatten
 
Både Twilight Princess och Wind Waker liger lågt på min lista.
Men å andra sidan är jag en av dom som tyckte att Skyward Sword var riktigt bra.
Majoras Mask är fortfarande bästa 3D Zelda.
 #880362  by mackan
 
Har kommit långt i windwaker men tröttnade lite, tyckte iaf om det väldigt mycket så jag ska ge det en till chans nån gång :)

Majoras mask kommer jag inte överens med :p
 #880363  by Speedmouse
 
Wind Waker är i mitt tycke det sämsta spelet i serien av de jag spelat, lugnar nerverna med Oracle of Seasons nu. :good:

Måste ta tag i spelen till N64 nån gång, har inte blivit av.
 #880366  by andersb80
 
Majoras mask har jag väldigt svårt för. Försöker ta mig igenom det men pallar inte den där tre dagars cykeln :)
 #880603  by SCHNEIER
 
Spelade klart Resident Evil 2 igår.

Senaste genomspelningen var på PC för en sisådär 22 år sedan?

Image

C?! Tycker jag var ofelbar. :DUCK
 #882497  by fxx
 
Spelade igenom andra varvet av Resident Evil 0 igår. Jag hade låst upp godsakerna (evig ammo och magnumrevolvern) genom minispelet Leech Hunter och njöt av att dominera mig igenom spelet. Det är nästan lite traumabearbetning att komma där på andra varvet och äga sig igenom alla passager som vid första genomspelningen gav sånt påslag. Ändå fick jag bara B-rank. Läste på och såg att man måste få under 5 timmar för att få A och under 3,5 timmar för att få S. Nu är frågan om jag ska göra ett helhjärtat försök att komma under 3,5 och låsa upp allt som går (submachine gun och rocketlauncher, enligt forum). Completionisten i mig vill det men sökaren vill vidare till Eternal Darkness eller nåt annat outforskat...
Image
 #882950  by fxx
 
Klarade just Resident Evil . Hade helt och hållet missat att det var en remake (trodde det var en portning). Vilket spel! Nu är frågan om jag ska köra spelet igen med Jill denna gång. Eller gå vidare till Eternal Darkness…
 #882951  by snotcrow
 
Vilken bra överraskning @fxx :)
Ja det är verkligen en bra remake. Lite synd att de andra RE på cuben bara är portar. Men samtidigt så gav det oss riktiga toppen remakes av 2 och 3 lite senare.

Eternal darkness var inte igår. Hoppas det fortfarande håller idag!

Edit: Kom på att RE:Zero på cuben är ju grafisk likadant som RE1. Minns det som skoj.
Köpte precis 1 och Zero på PC. Så har tänkt köra igenom dem igen.
 #883760  by fxx
 
Hur gick det med RE och RE0 @snotcrow ?

Här fick Eternal Darkness vänta då jag beslutat mig för att fullfölja kronologin i RE-serien fram t o m CVX. Sen får jag se om det blir Eternal eller om nåt annat tränger sig före i kön på impuls. Lätt hänt.

Klarade fjärde varvet på RE2 igår och ska köra två varv till för att låsa upp all content. Förvånad över hur bra detta spel åldrats!
Attachments:
IMG_9416.jpeg
IMG_9416.jpeg (61.94 KiB) Viewed 996 times
 #883761  by fxx
 
Förresten, bilden ovan är från min fjärde genomspringning och då kör jag med fusk (evig ammo). Insåg just att tråden är dedikerad till utan fusk och det vill jag ära, så jag lägger upp bilden från min första genomkörare (som alltid är utan fusk).
Attachments:
IMG_8943.jpeg
IMG_8943.jpeg (82.79 KiB) Viewed 996 times
 #884039  by fxx
 
Klarade just Resident Evil 3 (Hard). I vanlig ordning låg rank på min första genomspelning i o m att jag tar mig tid att undersöka varenda vrå och sparar flitigt. Ett toppenspel såklart men jag föredrar det lite mer långsamma skräckmyset i föregångarna. Den jagande Nemesis som dyker upp titt som tätt gav mer actionadrenalin. Och rätt dryg att stanna och slåss mot. Kändes som att jag skulle ha sönder min wavebird av allt slitande. Minispelet som låstes upp känns lovande! Ger möjlighet att köpa infinite ammo-vapen till huvudspelet. Så att man kan återvända för en andra genomkörare och hämnas sig igenom hela spelet.
Image
 #884048  by fxx
 
snotcrow wrote:Galet med sub 2 timmar och 1 save :D @fxx

Jag har inte kommit dit än till RE/RE0. Men vad jag är på är RE8-village som jag är i slutet på just nu.
Fan vad många bra RE-spel det finns ändå. Capcom kan dom!
Det är bra alltså? Finns nåt kvar från gamla skolans RE? Jag är osäker på om jag någonsin kommer till de nyare spelen. Jag har bestämt mig för att spela RE5 på PS3 men är inställd på en annan typ av upplevelse. Lirade RE6 då det begav sig och körde om det nu med en kompis för att man kunde köra co-op, men det var inte bra.

Instagram #sndb.se