• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #701117  by Italia
 
Någon som har koll på vilken typ av kabel man ska använda sig utan till 64an?
(röd,vit,gul) kabeln gör bilden suddig på HD tvn här hemma, någon lösning?
(Minns att det var tydligare och skarpare på tjock-tv)
 #701120  by i<3zelda
 
Man ska ju spela på en tjock tv!
 #701122  by Italia
 
i<3zelda: Har tyvärr inte tillgång till det :/
 #701256  by snotcrow
 
S-video ska vara det bästa på n64 utan moddning. Med moddning så kan man få RGB(scart), som då är det bästa alternativet.
 #701554  by Italia
 
Snotcrow: Tack för svaret :) kanske man ska ta och få den moddad
 #702906  by Phredreeke
 
S-video ska vara det bästa på n64 utan moddning. Med moddning så kan man få RGB(scart), som då är det bästa alternativet.

Inte alla enheter som kan moddas heller. Sen så var Nintendo idiotiskt inkonsekvent med sina videokablar. Se denna sida
 #710232  by daniel131
 
A4 till "Taz Express" hittad :)
 #710240  by Lytt
 
Grymt! Funnit den jag med :P Inte hunnit lägga till i listan bara.
Alphataurus wrote:Någon som vet om Shadowgate 64 kom till Sverige, och vilken uppsättning regionskoder som ska finnas på spelets olika delar?

Blir lite fundersam när jag ser den här: http://www.tradera.com/item/300910/2094 ... svensksald
Box: NUS-NSGP-UKV
Manual: NUS-NSGP-UKV + Svenskt A4-blad
Spel: NUS-006(EUR), NUS-NSGP-UKV

Är vad det stått på mina.

Känns ju väldigt underligt med ett "svensksålt" spel utan engelsk text...
 #715573  by poppe
 
Fick hem en boxad n64 idag där expansionsmodulen var plomberad med enheten. Var de så original?
Är det en sk Jumper Pak?
 #715576  by segasonic
 
Är den plomberad med en lila klisterlapp?
 #715591  by poppe
 
Precis.
 #715595  by segasonic
 
Det var så när N64 kom iaf. Är väldigt säker på att det är det som kallas Jumper Pack och vill minnas att mina polare bytte ut den när de skulle lira Majora's Mask.
 #715605  by poppe
 
Det var det jag misstänkte. Tack!
 #717904  by Lytt
 
Listan över spel med Svensk A4-folder har utökats ännu! Om ni ser att någon saknas, berätta gärna vad!

Aero Gauge
Airboarder
Armorines
Battle Tanx: Global Assault
Buck Bumble
Chameloin Twist
Chameloin Twist 2
Carmageddon
Chopper attack
Daikatana
Doom
Dual Heroes
Duke Nukem - Zero Hour
ECW - Hardcore Revolution
Fighting Force
Gauntlet Legends
GT64
Hexen
Holy magic century
Hydro Thunder
JM Supercross 2000
Monaco Grand Prix
Mortal Kombat Trilogy
NBA live 2000
NBA - Hangtime
NBA Jam 2000
NFL - Club 99
Operation Winback
Paper Boy
Penny Racers
PGA european tour
Premier Manager 64
Re-Volt
Ready 2 Rumble
Resident Evil 2
Roadsters
Rush 2 - Extreme Racing
SCARS
Shadowgate 64
South Park Rally
South Park: Chef's Luv Shack
Space Station
Tonic Trouble
Tony Hawks Pro Skater 2
Top Gear hyper bike
Turok - Rage Wars
Virtual Chess 64
War Gods
WCE vs nWo
World Driver Chamionship
Last edited by Lytt on 26 Oct 2014, 21:02, edited 7 times in total.
 #717917  by Alphataurus
 
Tror att du missade dessa:
daniel131 wrote: Fighting Force 64
Chameleon twist 2
 #717918  by KarlChristianLund
 
Har själv haft ett sönderklippt häfte till Shadowgate 64.

Efter diskussion med Ok64ismine så finns det en Engelsk version som är väldigt dyr och ovanlig samt den europeiska d.v.s. den som är har Engelsk text som är lite billigare.
 #717936  by ok64ismine
 
Var det inte någon som kunde verifiera Taz Express?

Ang. Shadowgate 64 så finns det ju lite info ovan i tråden. Längtar också efter en renodlad sektion för just Nintendo 64 så man lättare kan söka information.
Ska snart gå igenom alla mina kompletta N64-spel och se om jag finner något roligt, såsom A4or eller extrapapper. Vissa har jag ju knappt öppnat sen jag köpte de...

En rolig utgåva jag kan fylla på med som är Rare i dubbelbemärkelse: Ett australiensiskt Banjo-Kazooie med uppkopierad dansk manual.
 #717943  by Lytt
 
Tack för påfyllningen! Och jag har både Taz och Shadowgate A4:or.

Mm, längtar också till den sektionen. Ska bli intressant att grotta ner sig! :lol:
 #717948  by Alphataurus
 
Jag kan också bekräfta Taz Express! :)

En N64-sektion behövs verkligen, men jag antar att det också behövs medlemmar som vill arbeta med den och bygga upp en databas. Det känns ju som att du skulle kunna bidra med en hel del kunskap ok64ismine :). Visst är det så att du inriktar dig på N64?

Den här tråden är ju i alla fall ett bra sätt att samla information på!
 #717954  by ok64ismine
 
Jag sitter med en del information som jag gärna bidrar med. Det är mycket spekulationer också, men det får man ju reda ut genom någon typ av diskussion.

Jag har varit i dialog med Lirod, och vi är minst två som kan tänka oss att rodda i detta.
 #717956  by Alphataurus
 
Ja, N64 är ju en tuff samlardjungel att ge sig in i. Men det kan nog bli bra det här.

Fint! Hojta om det behövs någon ytterligare assistans - jag hjälper gärna till.
 #717999  by Lytt
 
Mm, jag finns även att tillgå om ni behöver hjälp med något. Om det nu finns nåt jag kan bidra med. :P
 #718690  by instinqt
 
Någon mer än jag som fått trycka i kartongbitar under nätdelen i sitt N64 för att det inte ska starta om hela tiden? :)
 #718797  by segasonic
 
Låter som att du borde byta antingen nätdel eller N64-enhet :)
 #718878  by instinqt
 
Vad jag kunde läsa mig till verkar det inte helt ovanligt att det händer på N64 och att man bör löda om nätdelsanslutningen inuti enheten om man vill bli av med problemet.

Kul att problemet kan uppstå 'bara sådär' om enheten ligger i sin kartong i 2-3 år :)
 #720569  by Lytt
 
Haha, lustigt hur det kan dyka upp saker här hemma. Hittade nämligen på ett Svenskt A4 till War Gods idag :D Så det är nu tillagt i listan, likaså såg jag att jag glömt skriva in Airboarder!

Tänkte även höra, är det någon skillnad på de svenska och europeiska boxarna? Sitter på en jävla massa lösa Svenska manualer som skulle behöva kompletteras... Jag vet att det på vissa Tyska boxar står typ "deutsher bildtextscheisse", men hur är UK och de andra? Vissa spel dyker upp så jävla sällan här hemma...

Jag tänker då givetvis inte på de klassiska svarta spelen som vi har ihop med UK med flera olika språk i manualen. Jag tänker på de med Svensk A4 eller SCN-märkt manual.
 #720579  by ok64ismine
 
SCN-märkt manual brukar väl i regel gå ihop med SCN-märkt kartong?
De med svensk A4-manual är väl en salig blandning av EUR samt UKV främst.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

Instagram #sndb.se