• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #853456  by xardion
 
Ja lite tråkigt men kör på en tjocktv nu istället så det löste sig , Men det är något man får tänka på om man funderar på att köpa det spelet och bara har en platt-tv och ossc/framemeister dom är helt enkelt för sega med att skifta mellan upplösningar.
 #858606  by Gory-Glory
 
Synd att dom inte gjorde några roliga sidscrollande 2D plattformspel till Nintendo 64 istället för att deras nyupptäckta PlayStation 1 3D blockgrafikspel.

Hur coolt hade det varit med plattformspel som

Super Mario Bros 64
Super Mario World 64
Flintstones 64
Ice Climber 64
Chip & Dale 64
Darkwing Duck 64
Duck Tales 64
Tale Spin 64

I en härlig blandning av Super Nintendo och Nintendo 64 :good:
 #864201  by DarkLink
 
Har dom officiella färgade genomskinliga handkontrollera samma färg på spärren för minneskort/rumble pak som handkontrollen eller är den plastdelen grå?
 #864202  by JHN
 
Jag hade kontrollerna i färgerna Fire Orange och Ice Blue förut. De har gråa spärrar, ungefär samma gråa färg som spaken eller plasten på en kassett.
 #864203  by DarkLink
 
Tack 👍 Då är kontrollern jag har korrekt då 😀
 #864729  by JHN
 
En generell N64-fråga, men specifikt gällande det här exemplaret av DKR:

https://www.ebay.co.uk/itm/Diddy-Kong-R ... 2795388280

Jag tycker att trycket ser ovanligt hårt rastrerat ut. Det syns bra på höger kortsida:

Image
Jämför med höger kortsida på ett exemplar från Tradera:

Image
Se också framsidan:

Image
Jämför med framsidan på ett annat exemplar från Tradera, se t.ex. träden till höger eller propellerbladen, de har ett betydligt slätare och mindre rastrerat utseende här än på eBay-exemplaret:

Image
Funderar på vad det kan bero på. Utöver rastret så ser färgerna också annorlunda ut på eBay-exemplaret i jämförelse med diverse övriga exemplar om man tittar noga. T.ex. djupare svärta på vissa ställen, mer exponerat på andra. Kan eBay-exemplaret vara en reprobox eller har ni sett liknande skillnader i tryck på andra spel? :-k
 #865565  by Lirod
 
Hmm, kan inte kameran påverkade hur kartongen framstår på bild? Speciellt om man använder något kamerafilter i efterhand?
 #866124  by jarsehonken
 
Den här klisterlappen satt på konsolen i en SCN-märkt låda. Jag har aldrig sett den tidigare, "Sicherheitsschalter" = säkerhetsbrytare? Kan den vara moddad? Eller vad är det?
Image
 #876058  by danchr
 
Ni som bytt styrspak på N64 kontroller, blir det stor skillnad? Som mina är nu så kan man röra de mycket innan spelet reagerar, hur blir det efter? :)
 #876062  by Pdox
 
Det var länge sen jag bytte och spelade, men jag vill minnas att det absolut blev bättre.
Priset för en styrspak är ju rätt lågt så det är bara att köra 🙂
 #876110  by Ludu
 
Ett tips är att skippa GC-varianten av ny styrspak. Jag gjorde det misstaget för ett par år sedan å de är på tok för känsliga. Jag vet inte om det bara är vana men för mig funkar N64-spel som bäst när spaken är en minignutta utnött. Jag har spelat igenom alla mina N64-spel på en och samma kontroll så när jag testar en av mina superfräscha diton känns det ovant att spelen reagerar så direkt :lol: Men det tar väl inte alltför lång tid tills vanligt användande får spakarna att hamna i det där guldläget :)
 #876373  by DarkLink
 
Om någon mer än mig funderat på hur man får av plasthöljet på kontakten för Nintendo 64-kontrollerna, så finns här en ganska bra video:

https://www.youtube.com/watch?v=DXnLhDPg23w

Tryck in smala klippta kreditkortsremsor med hjälp av en plattång, och sedan dra ur kontaktdelen med plattången som han visar i videon fungerade bra för mig.
 #879613  by Garnetandzidane
 
Jag har en fråga angående insticken till hyrutgåvorna, vissa har instruktioner på insidan av insticket och andra inte. Är det framåt slutet av N64:s tidsålder de började strunta i det eller är det helt slumpmässigt? Någon som vet? Dr. Mario?
 #879615  by DarkLink
 
Enligt min lista så har spel med releasedatum fram till och med oktober 1998 instruktioner på insidan av insticket, har inget från november 1998 så har inte kontrollerat det, men från 1998 december och framåt har inget det av de spel jag har/har sett längre några instruktioner på insidan.
 #879673  by RobbinGreven
 
Hej tänkte ställa en fråga här.
Finns det någon i sverige tro som äger en pokemon kiosk tro :) ?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Instagram #sndb.se