• Tobu Tobu girl deluxe. Nytt spel påväg till GB/GBC.

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #853190  by Anree
 
Nytt och nytt, det här spelet släpptes först 2017 av några Danskar. Både som gratis rom att ladda ner samt en mycket liten upplaga fysiska spel. Jag var sent ute och hann inte köpa en kopia. Har stått på deras väntelista sedan dess, och har då och då funderat om det ska komma någon ny upplaga men inte hört ett ord från dem.

Nu har de dock rejäla nyheter och har startat en kickstarter kampanj för att göra verklighet utav det.
Spelet har kodats om till en "deluxe" version. Dvs, det är ett fulländat GBC spel (med bakåtkompatibilitet).
Det blir en högkvalitativ fysisk version som kommer göra sig mycket fin i samlingen är jag säker.
Jag har backat projektet och hoppas att fler är sugna så det blir verklighet utav det.

https://www.kickstarter.com/projects/fi ... for-gb-gbc
 #853209  by mtylak
 
En dansker? Jeg kan se at det står som om, de kommer fra Düsseldorf på Kickstarter. Har du links til noget info om 1. udgaven @Anree ?
 #855381  by Anree
 
Kan uppdatera med att spelet nådde sin finansiering via kickstarter med god marginal. Några extra bonusnivåer uppnåddes som tex Super Gameboy stöd :)
Leverans ska ske i Juli 2019 som jag ser fram emot. Jag skulle kunna skriva en liten mini recension när jag fått hem samt spelet det.
 #855409  by Anree
 
Ja eller hur. Att så gamla konsoler fortfarande får stöd och utveckling (om än inofficiell) är riktigt kul.
Jag såg nyligen någon som köpt ett annat nyproducerat spel till Gameboy. En portning av Flappy bird xD Känns en aningen galet, men skulle va kul att ha. Jag har inte kollat upp det något än. Ifall det går att köpa ens.

Instagram #sndb.se