• Senast avklarade G&W-, GB-, GBC- och GBA-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #693880  by Ludu
 
Jo precis, fånga fienderna i bubblor och spräck dem :yes: Det är scrollande banor så ibland kan någon smyga sig på från ingenstans men man lär sig hantera det :)
 #694065  by Ludu
 
Efter många försök är Probotector avklarat \:D/ Det har varit rätt frustrerande eftersom jag inte har några nerver :P Jag har klarat varje bana utan att dö, bara aldrig på ett och samma försök ](*,)

Förresten, är det någon som vet om andra varvet är svårare? Jag kom till sista banan men märkte ingen skillnad :-k Jag dog bara på samma ställen som vanligt och märkte inte att de var fler fiender, att de tålde mer eller liknande.

Ingen GB-samling är komplett utan det här :good: Perfekt längd med tanke på svårighetsgraden. Om de varit fler banor hade begränsade continues varit ännu värre men att öva in fem banor är överkomligt!
The attachment image.jpg is no longer available
Jag har även fixat det dåliga slutet i Duck Tales 2 på Difficult, men jag ska nog ta ett extra varv nu då jag kan med både banor och bossar :)

Edit: Klart å betart! Alla tre hemliga skatter funna. Jag måste medge att tvåan var betydligt roligare att spela än ettan! Musiken var inte lika bra men utforskandet gjordes så mycket roligare utan tidsbegränsning och med väl gömda kartbitar :D På GB åtminstone föredrar jag faktiskt uppföljaren.
image.jpg
image.jpg (631.44 KiB) Viewed 20856 times
 #695285  by Ludu
 
Jag måste antingen lugna ner mig eller fortsätta skriva många spel i samma inlägg ;)

För ett par dagar sedan spelade jag Castlevania II Belmont's Revenge. Jäklar vilket uppsving! :D som jag skrev bör ettan upplevas av alla bara för att få känna hur dåligt det är. Uppföljaren bör alla uppleva av helt motsatt anledning! Roliga banor som aldrig känns orättvisa, bättre checkpoints, man får behålla piskuppgraderingarna när man tar skada och bäst av allt: lösenord! :birdo: Jag körde de första fyra banorna en kväll och avslutade dagen efter.
Slutbossen var kul att lista ut ett bra attackmönster på eftersom man slipper köra om hela banan efter ett försök (att ge sig an Dracula i Adventure utan projektil är ingen barnlek, därav omspelning).
image.jpg
Och nu klarade jag McDonaldland på Hard. Det är... intressant. Lite slirigt och lätt att dö men med lite flyt kunde man samla ihop rätt många 1ups :) Två saker som var riktigt dryga var en av rymdbanorna där man ska hoppa uppåt men alltid blir träffad av fiender som man inte kan se innan man hoppar. Många liv slösades där. Det andra var slutbossen som tog på tok för många träffar. Jag förstod aldrig riktigt hur man spawnade lådorna som man skulle kasta på honom så det var bara att vänta och hoppas på det bästa.
Inte någon höjdare. Det hade sina ögonblick men överlag är det inget jag kan rekommendera.
image.jpg
 #695293  by Ludu
 
Tack :)

Helt eget! Man behöver inte samla något på banorna utan bara ta sig till slutet. Det är mycket kortare också, ca 10 banor långt. I USA släpptes det som ett Cool Spot-spel men jag vet inte vilket som kom först.

Förresten, jag spelade igenom Duck Tales 2 på NES och kan konstatera att det och GB-versionen är mer eller mindre identiska förutom att banornas layout bara är snarlika.
 #695822  by Ufouria
 
Bra att det skiljer sig! :good: Så trist när de är kopior av NES versionen.

Jag har tillslut klarat av Amazing Spiderman. Perfekt svårighetsgrad. Inte busenkelt och inte så svårt att man vill ge upp. Banorna var ganska varierande och hyfsat roliga att spela (jmf med vissa plattformsspel). Däremot var grafiken hemsk och musiken intetsägande. Mellansekvenserna läste jag aldrig (i vanlig ordning) så jag vet inte vad spelet handlade om.

Betyg: 2,5 spindelnät av 5 möjliga
Image
 #695892  by JBH
 
TaleSpin till Game Boy avklarat.

Väldigt mysigt och roligt spel. Tyckte om denna versionen mer än NES spelet.
Musiken och grafiken var förvånansvärt bra, och särskilt musiken under bosstriderna.


Det enda negativa är väl att spelet blir barnsligt lätt efter att man uppgraderat sitt vapen.

4/5
Image
 #695934  by JBH
 
Mer eller mindre.

GB versionen är aningen bantad, och spökbanan i NES spelet är inte med t.ex.
Sen tror jag att det är någon boss som blivit utbytt också. Minns inte exakt då det var ett tag sedan jag spelade igenom det till NES :)
 #695957  by Ludu
 
Jag spelade det väldigt nyligt till NES och gillade det skarpt. Jag spelade det mycket som barn och när jag testade det för ett par år sedan tyckte jag det var toksvårt... som visade sig vara för att jag varken samlade pengar eller köpte uppgraderingar ;)

Bra jobbat :good:
 #695960  by JBH
 
Tack :D

Fick lust att testa utan några uppgraderingar. Är säkert roligare med mer utmaning.
Men det får bli någon annan dag.

Funderar på vad nästa spel att klara ska bli. Valet står mellan Speedy Gonzales och Jurrasic Park 2: The Chaos Continues.
 #696768  by Aynez
 
Klara och klara.. spöade sista bossen i pokemon och fångade mewtwo, men har bara en tredjedel av alla pokemon i pokedexen.. men har för lite tålamod för att fånga allihop

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 #696804  by Ludu
 
Grattis :) Det tar sjuuukt många timmar att göra det. Jag har gjort det två gånger 8-[ (Red/Blue och Firered/Leafgreen).

Har man sett eftertexterna i ett spel har man klarat det i min mening :) Om man är färdig eller inte bestämmer man själv. Vissa spel vill jag hitta precis allt och köra på alla svårighetsgrader (ex Uncharted) medan jag blir färdig med andra när Normal är avklarat (ex God of War).

Vad hade du för team? :)
 #696852  by Aynez
 
Jag körde på Blastoise som main (typ 15 levels högre än alla andra) sen raichu, dugtrio, nidoking, dux, machoke.

Dock egentligen bara blastoise och raichu som användes :P De andra vara bara pokemon jag drog fram när rai eller blast behövde revivas.
 #696968  by segasonic
 
Dux är väl Farfetch’d?
 #697094  by Aynez
 
segasonic wrote:Dux är väl Farfetch’d?
Ja just ja, det är han ja :) tänkte inte på att han var döpt när jag bytte.
 #697113  by Ludu
 
Sigeru: då byter man med sig själv ;)

Mitt team är väldigt förutsägbart och tråkigt men må så vara! Blastoise, Charizard, Venusaur, Raichu, Mew (Alakazam i Firered) och en Pidgeot som i slutändan bara användes för att flyga :lol:
 #697127  by segasonic
 
Nu var jag tvungen att kolla vilka jag har!
I Gul har jag: Primeape, Pikachu, Zapdos, Blastoise, Mewto och Golem.
I Guld har jag: Magneton, Mewto, Dodrio, Golem, Feraligatr och Hitmonlee :good:
 #697524  by Ufouria
 
Spelade igenom Bionic Commando idag (dock andra gången jag spelar det men många år sedan sist). Konsolens absolut bästa spel (eller åtminstone delad plats med Mega Man 5)! Stort nöje att spela (njuter av det) och musiken är klockren, precis som i många av Capcoms spel. Det är något speciellt att svinga sig ut handlöst och fånga sig i fallet med grepparmen. Sista banan innan slutbossen är en klass för sig. Verkligen läckert och snyggt gjort! GB versionen är typ som NES versionen men banorna känns i princip helt omgjorda. Mycket roligare än NES versionen enligt mig, även om jag gillar det till NES oxå. Det är nog även ett av de svåraste, om inte svåraste, GB-spelet jag har spelat. Svårigheten ligger i att svinga sig. Är fascinerad av att man kunde få till ett spel i denna kalibern 1992!

Högsta betyg: 5 av 5
Image
Image
Image
 #697549  by Ludu
 
Tro mig, jag har spanat på exemplaret du säljer vääääldigt länge och har inga större problem med priset (visst kom det aldrig som SCN?), jag har bara inte ekonomisk tajming ;)

Men det bådar ju gott om du talar så varmt om det :) Är det likt många andra GB-spel utan sparfunktion/lösenord så att man måste ta sig igenom hela på en sittning?
 #697562  by Ufouria
 
Aldrig som SCN, så det näst bästa är UKV ;) Jag spelade dock på min gamla kära USA-kassett som jag köpte av en samlare här på forumet som jag inte sett på mycket länge (minns inte hans namn men han samlade på GB och NES) :birdo:

Det finns password :good: Väldigt likt det till Mega Man (många pluppar på olika ställen). Jag använde password en gång och hade kvar mina continues etc. Så det verkar inte som att man förlorade något när man startade om till skillnad från vissa andra spel när t ex alla E-tankar försvinner (eller som i Samson, där livsenergimätaruppgraderingen går tillbaks till 0).
 #697565  by Ludu
 
UKV som näst bästa, amen to that! :)

Det låter ju helt perfekt! Jag upskattar verkligen spel där man kan köra lite åt gången om man vill. Dock har det ändå en tendens att bli två långkörare :lol:
 #697577  by JBH
 
Tog mig igenom James Bond 007.

Ett av de spelen jag provade som liten, men aldrig ägde själv.

Det är helt underbart, speciellt för mig som är ett stort fan av filmerna.
Fullt med referenser och mycket av den mest igenkännbara musiken är också med. I dialogerna lyser verkligen James personlighet från filmerna fram vilket tillför både humor och charm.

Kontrollen är bra, och man får under spelets gång flera vapen och uppfinningar från Q vilket tillför en del variation till striderna. Sen är det stor fokus på att lösa gåtor och lista ut hur man går tillväga för att komma vidare vilket jag tycker om. Hade varit tråkigt att bara springa runt att slå/skjuta hela tiden.

Ett av de bästa spelen till konsolen enligt mig.

5/5

Image
 #697616  by Quvipp
 
Det är ett riktigt bra spel, håller med dig. Tyvärr blir det nästan lite för mycket runt springande för mig. Om någon är intresserad av en lite längre recension finns det en på ninside.se som jag har skrivit!
 #697653  by Ufouria
 
Jag har hört gott om James Bond (Smart Cat) och jag testade det för länge sedan, långt innan jag började samla på GB. Köpte ett paket med bl a James Bond, Bamse och Lucky Luke. Har funderat på om Lucky Luke hade svenskt A4-blad. Paketet köptes av en "Svensson".
Quvipp wrote:Tyvärr blir det nästan lite för mycket runt springande för mig.
Är rädd för att det kommer att bli det för mig med (när jag kommer till "J" :lol: ). Gillar inte spel när man inte vet vart man ska. Det slutar alltid med att jag ger upp nästan direkt. Den typen av uthållighet/tålamod saknar jag helt. Frustrerande svåra spel kan jag dock nöta och spela om samma bana om och om igen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Instagram #sndb.se