• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #592627  by i<3zelda
 
Tror inte d e laddaren då jag använt den förr, tack för tipset!
 #593029  by Smart Cat
 
Samma symptom och samma felkälla här också
 #593030  by i<3zelda
 
Okej tack då :)
 #600320  by segasonic
 
Kan man på något sätt föra över sina sparade filer till datorn? Tänkte ha som backup ifall batteriminnet slutar fungera.
Edit: Det gäller GBC.
 #605171  by Isakksson
 
Vet någon hur regionskoderna fungerar för Game Boy Advance?
Hittade ett Pokemon Sapphire med denna koden på manualen, "ACB-P AXVP/AXPP-NSWD" vad betyder den?
 #605186  by Ludu
 
Swedish?

Jag tycker mig minnas att SWD dyker upp på diverse svenska manualer till exempelvis Gamecube och Wii. Rätta mig om jag har fel!
 #605204  by Robotwo
 
Någon annan som prövat på Gameboy Light föresten? Riktigt intressant system, funkar ju mycket bättre än gamla LightBoy iaf :P
 #605391  by Kaptennagrom
 
Är det någon som vet vart man kan få tag på en svart batterilucka till Gameboy ?
tycker jag har sökt igenom både tradera,ebay och google men hittar alla andra färger men inte svart :(
Är det nått speciellt med den svarta konsollen ?
 #605402  by Robotwo
 
Ska väll inte vara något speciellt med dom.
Kanske är lite svårare att hitta luckor från "Play it Loud" serien(röda, gröna, gula, svarta, blåa, vita eller genomskinliga) istället för DMG-01(gråa) luckor dock.

Stött på ett flertal svarta gameboys, men inte köpt någe ännu :B
 #605410  by Smart Cat
 
Nej, det stämmer.
Det är sällan men ser de färgade konsolerna på tradera.
Gröna och röda dyker upp med jämna mellanrum men de svarta ser man mer sällan
 #605510  by i<3zelda
 
Jag har en svart komplett, va läggs d för peng för luckan?:p
 #605610  by Robotwo
 
Även japanspel verkar ha ett svart GB i fint skick på tradden, så om du känner för att slänga ut 275:- så har du dig ett till svart GB med lucka :P
 #605914  by Isakksson
 
Fick hem ett Pokemon Sapphire ifrån Tradera.
Dock när jag startar spelet så säger det att alla funktioner som beror på klockan inte längre kommer att fungera.
Det finns en sparfil på kassetten och det går att spara.
Bör jag byta batteri?
 #605966  by i<3zelda
 
D är 2 olika batterier för dom olika funktionerna om jag inte minns fel :p dvs sålänge du inte behöver ha exakta klockan tror jag d ska gå å spela ändå
 #605998  by Isakksson
 
Tydligen så ligger sparfilen på ett flashminne, och batteriet är bara till för klockan.
Last edited by Sonefors on 29 Mar 2013, 15:50, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #606009  by i<3zelda
 
aa visste d va nåt sånt :) så det går alltså köra utan :p
 #606697  by Lirod
 
Katten, kan det stämma att Super Mario Land kom med en svarspost-lapp med SCN-4-märkning? Kan Super Mario Land 2 ha släppts med svarspost-lapp och reklam som båda är märkta SCN-1?

:-k
 #607423  by Smart Cat
 
DMG-SCN-4 har jag aldrig sett (eller menar du C(BER)DMG-SCN-4?) men ja det kan stämma.
Du får tänka på att det där är höjdartitlar till GB som säkert getts ut i flera omgångar.
När jag kollar i min arkiv hittar jag SCN-1 på SML2. Så det kan vara en tidig utgåva medan ditt SML1 kan vara en senare utgåva och alltså har getts ut efter SML2
Du fattar?
 #608620  by lopingg
 
Är det någon som har koll på om Tintin och Solens Tempel (Tintin: Le Temple Du Soleil) samt Asterix till Gameboy finns i någon form av SCN-utgåva?
De där Infogramestitlarna är ju väldigt luriga av sig och vissa har t.o.m. svenska all over boxen, som Tintin i Tibet och Kattens åtråvärda Smurfarna jorden runt.

Förövrigt hade jag ingen aning om att Battletoads Double dragon existerar i svensksläppt utgåva! Gameboysamlandet är sannerligen fyllt av mysterier...
 #608725  by Smart Cat
 
Ja, visst är det underbart.
När det gäller Asterix har jag för mig om att jag faktiskt så en SCN-märkt kassett på tradera för inte så länge sen.
Jag orkar inte leta efter den nu för den ingick i något paket.

När det gäller Tintin i Tibet så är det Svenska på boxen och i manualen, precis som du säger men skillnaden mellan Tintin i Tibet och Smurfarna: Jorden runt är att medan det är tryckt på boxen på Tintin så är det bara en klisterlapp på Smurfarna.
På framsidan av smurfboxen sitter det en klisterlapp, på sidan sitter inget så där är det på Tyska (?).
På baksidan är det spelbeskrivning på Franska och Tyska.
Manualen är kompletterad med en helt ny manual (alltså inget A4 eller något liten folder) på Svenska.

Sen när det kommer till Solens Tempel har jag ingen aning om de ens är släppta i Sverige men det kanske du har sett något bevis för?

Sen var det någon (tror det var Sanna eller Lirod eller båda) som jag diskuterade Battletoads Vs Double Dragon med, tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket från diskussionen bortsett från att jag har för mig om att den ska finnas. Jag har en kassett som är UKV märkt men den kommer från en samlare som bara hade köpt en massa spel, bla från game world, så det kan ju lika gärna vara var som helst ifrån.
 #609874  by Ludu
 
En liten fråga angående Kirby's Dream Land 2.

Enligt nåt gammalt nummer av Club Nintendo (i samband med recension av Kirby 64 tror jag) stod det att KDL2 inte släpptes i Sverige. Med tanke på det exemplar ICHI sålde i januari med svenskt A4 verkar ju det inte vara helt sant.

Handlar det om fulimport av leksaksmagasinet och att det bara är att Bergsala inte distribuerade?

Hur många GPS-exemplar kan det finnas i omlopp? Det släpptes ju trots allt som Nintendo Classics-utgåva så det måste ju ha sålt X antal. Kan det vara att merparten är tråkiga NOE?
 #609961  by likeguitars
 
Köpte precis hem ett game boy-spel från England. Blev lite förvånad då det står imported by Bergsala på kartongen!

Hur kommer det sig tro? :koopa:
 #609972  by poppe
 
Jag har samma fenomen med ett GBC-spel (Zelda dx) som jag köpte i Portugal. Men det står andra leverantörer också på kartongen, dock endast i text. Bergsala är den enda med logo. Min teori är att flera leverantörer samköpte kartonger för att få ned kostnaden.
image.jpg
 #609980  by Ufouria
 
Ja exakt! Samma text på boxarna oavsett vart i Europa de såldes för att antingen dra ner på kostnaden och/eller för att dra ner på antalet exemplar som man var tvungen att importera/köpa.
 #609994  by instinqt
 
Det är verkligen fascinerande att folk ignorerar ALLT ANNAT som står på kartonger/manualer/whatever, bara det står Bergsala någonstans :lol:
 #609996  by likeguitars
 
Köpte Tennis i kartong från England.

På kartongens lock står det på höger sida "Imported by Bergsala" på vänster sida står det "distributed by THE games ltd."

På flärparnas sida står det "DMG-TN-UKV2". På spelet står det DMG-TN-EUR.

På instruktionsboken står det "Imported to Scandinavia by BERGSALA AB"
 #609998  by instinqt
 
THE Games och Bergsala, sittin in a tree. K I S S I N G.

Dessa två distributörer är gemensamma för ALLA "random Bergsala-märkningar" jag någonsin sett.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Instagram #sndb.se