• Senast avklarade G&W-, GB-, GBC- och GBA-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #834345  by mtylak
 
SolarStriker completed med en score på 703.900 (WR). Jeg har lagt dokumentation på Twin Galaxy (SolarStriker Score Board + Voting Thread) , så nu kan jeg holde en pause og kigge på et par andre spil 8)
 #837417  by Speedmouse
 
Delvis laggen, då det räckte med ett par grejer på skärmen för det skulle börja lagga rejält! Men sen tycker jag banorna var alldeles för långa med orättvis speldesign ganska ofta, samtidigt som bossarna var löjligt enkla. Apropå bossarna så kändes de så anonyma så när jag kom till det klassiska bossrummet i slutet av spelet så hade jag glömt vilken boss som hette vad och visste således inte om vilka vapen de var svaga mot. Alla bossar var dock skitsvaga mot Bustern, så det var inga större problem ändå. Sista bossen var dock väldigt svår och det var där tålamodet började tryta rejält. Upplevde även att man tog väldigt mycket stryk av fienderna samtidigt som de nästan aldrig droppade hälsa.

Så, nu ska jag sluta gnälla på Mega Man 5! :D

Edit: Tror den överlevde, Snotcrow! :P
 #837433  by Ufouria
 
Jag minns inte så mycket av MM V mer än att jag gillade det (roliga banor och bra musik) men jag ska ta och spela det igen snart så får vi se vad jag tycker nu.

Finns dock inget spel som är mer frustrerande svårt än det första MM spelet till GB. Riktigt svårt innan man kommit in i det. Det enda MM spel där jag fått spela om flera banor för att öht klara första bossen. Har man dock kommit in i det och lärt sig fiendernas mönster så är det ju såklart inte så svårt sedan.

MM IV har den västa laggen. Det minns jag som på gränsen till ospelbart pga det. Det hade dock varit bra annars.
 #838190  by Ufouria
 
Är inne i ett CV race och har nu spelat igenom Castlevania II för andra men definitivt inte sista gången. Underhållande spel med bra musik. Lagom långt och perfekt svårighetsgrad för mig (så busenkelt troligen för er andra). Rekommenderas varmt. Tror CV Legends får bli nästa :-k Eller Jetsons eller något annat GB spel first så får Sonia vänta lite :-k
 #838213  by mtylak
 
Jeg husker også CV2 som fantastisk og har for ikke så lang tid siden spillet et par bosser, men ikke det hele. Har haft en lille pause med platform-spel og koncentreret mig en del om point-spel som Solar Striker og nu Tetris med min pojke på 7 år :-)
 #838396  by Ufouria
 
Spelade precis igenom Jetsons till GB. Tog en kvart! :lol: Spelade det iofs igår och förbrukade mina tre continues. Fick en Game Over även denna gång men måste säga ändå att det var ett av de lättaste GB spelen jag har spelat och ett av de kortaste. Det är väldigt likt Jetsons till NES men ett helt annat spel (andra banor), kortare och tyvärr bara en boss (slutboss). Hade önskat en boss på varje bana som i NES version. Länge sedan jag spelade NES version och måste hålla utkik efter ett spelex (lös kassett).
 #838596  by mtylak
 
Jeg spillede också Jetsons her til kväll efter jeg læste dit indlæg. Lätt. Men också lite tråkigt. Først efter de tre første baner bliver spillet lidt sjovt. Bossen er också vældig let. Jeg blev game over to gange. Jeg har ikke spillet det til NES, så jeg skulle lige bruge lidt tid på at finde boots og jetpack frem via 'start'-knappen :lol:
 #839208  by Nightstalker
 
#69: Link's Awakening
Kändes som en romhack ibland...jag snackar om alla Mario fiender :p Jag tror även att jag mördade kirby...vafalls?
I övrigt ett bra Zelda med fina dungeons som blev riktigt svåra mot slutet av spelet! (lite för svåra för min tröga hjärna...jag kollade guide på några ställen :$ )
 #840036  by Ufouria
 
Sprang idag igenom Universal Solider igen (andra gången). Fantastiskt spel helt i min smak :birdo: Måste ju vara bland topp 5 bästa till konsolen. Känns dock som jag har fler än 5 spel på topp 5 :lol: Universal Soldier, Battletoads, Bionic Commando, Hammerin Harry och Tetris måste ju vara på topp 5 iaf. Men jag tror dessvärre att jag har fler favoriter. Kommer dock inte på de bästa nu på rak arm. Super Mario Land och MM V är ju också bra men de tidigare nämnda är nog bättre. Vilka fler har jag missat som är topp 5-10?

Edit: CV 2 är också bra men inte bättre än de 5 nämnda.
 #840041  by Ufouria
 
Super Mario Land 1 gillar jag ju starkt men de fem nämnda är snäppet bättre. Funderar på att spela Super Mario Land 3 nästa gång jag spelar. Det såg riktigt najs ut trots att det är fula och elaka Wario man spelar som. Aldrig spelat det :o Har även kassett av Wario Land 2 men det verkade mindre roligt. Har för mig att det var trist men jag kanske blandar ihop med Wario Land 3.
 #840387  by Speedmouse
 
Plågade mig igenom Mega Man Xtreme till GBC idag, vilken satans skit rent ut sagt! :hateps3:

Det är en portning av banor från Mega Man X1 och X2 som de försökt anpassa så det ska gå att spela med enbart knapparna A och B, vilket i sig är en dålig idé. Sen är spelkontrollen så uselt programmerad att spelet ibland inte registrerar att man trycker på knapparna, ofta under bossfighter och när det var flera fiender på skärmen samtidigt. Helt enkelt kunde skjutknappen plötsligt sluta fungera mitt i en bossfight! Detta kändes ärligt talat som en våldtäkt på ett av världens bästa spel. :evil:
:hateps3: :hateps3: :hateps3: :hateps3: :hateps3:
 #840389  by Ufouria
 
:lol:
Jag minns inte så mycket av det då det var så länge sedan jag spelade det. Såg Xtreme 2 i min GB kassettlåda häromdagen men det är en kassett som inte funkar på Super GB tror jag (kassetten är genomskinlig) så det blev inte av att jag spelade det. Ska testa om den går att spela i retron. Det hade varit najs. Riktigt najs och smidigt.
Xtreme 2 kanske är bättre och roligare. Jag har spelat det men kommer inte alls ihåg hur det var för det var så länge sedan.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Instagram #sndb.se