• Vunnen auktion av Wild Guns på Tradera, misstänker repro låda?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #881515  by Citroncreme
 
Hejsan,

premiären här på forumet! \:D/

som rubriken rubriken lyder, så misstänker jag att detta är en repro på boxen, kassetten har jag skruvat upp & kollar kretskortet, den är riktig iallafall.

Mina misstankar:
● Etikettens orangea färg jämförelse med lådan är lite off i mitt tycke
● "Seal of quality" har ingen reflektion (jämförde med mina andra snes spel, dom har det)

Enligt säljaren så har Retrospelbutiken värderat den till 5000:- ANTAR, att dom borde ha koll om det är legit eller ej, men dom kan ju ha fel dom med.

Frågade själv Spel & Sånt på messanger vad dom tyckte, och enligt deras bedömning tycker dom att den ser legit ut.

Har även frågat på Facebook grupper & majoriteten säger att den är legit, men är skeptiskt ändå pga "Seal of Quality"

Vad säger ni? :koopa:

Image
Image
Image
Image
på Bild 5-6 så jämför jag med min lösa kassett med (den åt höger)
Image
Image
Jämförelse med en på Faecbook med hans Wild guns (min är åt höger)
Image
Som sagt så har jag även jämfört med mina andra snes spel på "Seal of Quality", här är då Wild Guns (den övre) & sedan X-Zone. Wild Guns har ingen reflektion, medans X-Zone samt mina andra Snes spel har... Kan det ha varit då det Wild Guns var något av dom sista spelen som gjorde på Snes så kanske det var annorlunda?
Image
Lite photoshop skillz så gjorde jag denna så det är enklare att jämföra (vänster = Wild Guns)
Image
 #881517  by Citroncreme
 
Filurkatten wrote: 17 Feb 2023, 17:57 Vi diskuterade Wild Guns för ett tag sedan vill jag minnas.

Dykt upp många skumma Wild Guns det senaste.

Hittade tråden;
viewtopic.php?f=7&t=4857&p=880312&hilit ... ns#p880292
Hörde detta från annat håll med, såg dessutom en annan Wild Guns som såldes för 4-5 veckor sen för 6000:-, köparen gav dåligt omdöme från säljaren då han påpekade att det var repro. :roll:
 #881532  by Citroncreme
 
Omega Supreme wrote: 17 Feb 2023, 20:09 Skrev i din presentationstråd dagen du köpte detta exet. Nu är du här! :D
100% repro, alla dagar i veckan….sorry.
Hade missat totalt att du skrev där, men men, har köpskydd på så det ska inte vara några problem :$

Vad får dig att säga att det är repro? Färgerna? "Seal of Quality"?

Hur som helst, kommer att skicka tillbaka det, inte hela världen att förlora små summor på frakten :D

Om inget annat, så har man fått bra erfarenhet & bättre koll!
 #881533  by Citroncreme
 
Lirod wrote: 17 Feb 2023, 19:08 Färgerna upplevs som starkare på din kartong än på den som jag själv äger. Kan du ta fler bilder på alla sidor av kartongen?
Gjorde en Imgur länk för att underlätta lite,

Men som jag nämnde till Omega Supreme kommer jag skicka tillbaka, då jag anser att färgerna & "Seal of Quality" off ](*,)
 #881599  by Citroncreme
 
En liten update, har nu skickat tillbaka spelet till säljaren som tydligen ska sälja till Nostalgibutiken för 5000:- enlight säljaren...

Instagram #sndb.se