• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #725554  by 0LD5K00L
 
Klarade nyss den engelska fan-översättningen av BSSM: Another Story. Inte det bästa RPG-spelet någonsin kanske men ändå helt okej i min mening, extra festligt om man gillar Sailor Moon förstås.
Image
Image
 #725631  by billyohgren
 
Nu är jag ÄNTLIGEN klar med A link to the past som jag har spelat lite till och från nu i ca 1 år, bevis finns på instagram @billylovesretro :)

Har sett min farmor spela detta väldigt mycket under min uppväxt så det känns lite extra bra att klara just det här spelet :)
 #726826  by alexkun
 
klarade av final fantasy 5 idag köpte det för ett tag sen som repro till snes, väldigt bra spel definitivt en av de bättre final fantasy spelen :) slutbossen va inte allt för svår faktiskt klarade spelet med alla karaktärer på level 50.
 #727897  by Ashaman
 
Jag å Rakis har speldag (jag är gräsänkling).
Först ut: DKC. Inte 100%, men vi har klarat alla banor iaf :)
image.jpg
image.jpg (307.46 KiB) Viewed 23337 times
 #729327  by Ludu
 
Allhelgonahelgen till ära klarade jag just ut Super Ghouls n Ghosts :MM

Det var så sjukt längesedan jag körde igenom föregångarna på NES och Megadrive så jag kan inte riktigt placera det vad gäller svårighetsgrad. Svårt var det utan tvekan i alla fall men långt ifrån omöjligt. Dock var näst sista bossen sjukt dryg då det obligatoriska vapnet gjorde honom betydligt svårare än då jag hade kniven och fick ihjäl honom på första försöket. Jag vågar inte gissa hur lång tid det tog 8-[ Sista bossen är däremot ett skämt men det var rätt skönt måste jag medge!

Eventuellt kör jag GBA-porten medan jag har det i fingrarna men även Ultimate GnG på PSP lockar enormt :)
 #729338  by Ufouria
 
Ultimate GnG var hemskt! I princip det enda GnG jag inte orkade spelade vidare. Ska du spela det är ett tips att se till att samla alla stora mynt (eller vad det nu var man var tvungen att samla på).

GBA varianten är däremot riktigt bra :)
 #729406  by Ludu
 
Såpass? Jag får se vad jag tycker när jag tar tag i det!

Jag sprang igenom GBA-versionen. De hade verkligen skruvat upp svårighetsgraden! Red Arremers på ställen de inte var förr etc. Dock gick det att spara så fort man fått rätt vapen och rustning så råkar man plocka upp den värdelösa yxan är det bara att ladda sparfilen :good:
 #729924  by alexkun
 
Spelade igenom cho makaimura (super ghouls n ghosts) till super famicom och märkte att det va betydligt svårare än pal varianten mycket mer fiender i det spelet.. e det så i fler spel där pal varianten är betydligt lättare än ntsc motsvarigheten? Märkte även nåt liknande i castlevania 3..
 #729933  by Toktotte
 
Spelade igenom Pocky & Rocky på Hard med en kamrat för ett par dagar sedan. Älskar verkligen spelet. Bjöd på bra utmaning också, speciellt om man dör och tappar sina extra hjärtan sent i spelet!
 #730202  by segasonic
 
Är det ett glädjevrål eller en gäspning Ashaman bjuder på? :D
 #730248  by Ufouria
 
Bra jobbat! :good:
Imponerad över att ni orkar! DK är spel jag aldrig skulle klara av att ta mig igenom pga att de är svåra, de är enformiga, och sist men inte minst, jag blir åksjuk (iaf blev jag det av 2:an och/eller 3:an).
 #730263  by rakapparat
 
Kan säga att de sista två världarna tog sin tid att klara igenom.

@Segasonic - Glädjevrål skulle jag säga, efter ca 30 försök på sista bossen. :):)

@KarlKristianLund - Jag uppskattade 1:an mer än 2:an faktiskt. Visst får du mer variation i det andra spelet men det är inte alltid till din fördel. Sen spelade jag som Dixie Kong i andra spelet och jag hade inte helt lätt med hennes mekanik i vissa lägen. Spelade som Diddy Kong i ettan och gillar hans mekanik mer. Tvåan är helt klart svårare.

@Ufouria - Jag upplever inte spelen som så enformiga. Speciellt inte tvåan, däremot är de ganska oförlåtande ibland. Kan inte tänka mig att man kunde klara de här spelen när man var 10-12 år!
 #730279  by alexkun
 
Dkc2 e själv en av mina absoluta favorit spel gillar att de e lite mörkare än de andra ;) tycker även ni ska klara the lost world med på dkc2! Där har ni en utmaning :)
 #732229  by Ludu
 
F-zero! Förra ägaren hade låst upp Master på samtliga cuper så jag körde den oortodoxa ordningen Master först för att sedan komma etta på varje bana i Expert (dvs sättet man egentligen låser upp Master på).

Båda Death Wind var riktiga pinor ](*,) Bara därför var Queen League allra lättast trots att White Land II gav mig lite problem.

Förr såg jag inte riktigt charmen med 2D F-zero men har börjat uppskatta dem enormt nu de senaste dagarna :good:
 #732638  by HighChaparall
 
Spelade igenom Super Castlevania IV för första gången någonsin i helgen. Hade inte spelat det överhuvudtaget innan heller, så det var bitvis lite "körigt". Men när man lärt sig hur piskan funkar och vissa bossmönster var det inte så sjuhelvetes svårt och nu står det på avklarat-listan.
 #732853  by Oregondanne
 
Super Tennis! Tog bara 22 år... (men till slut fick Don J så han teg)

Innan dess Super Ghouls 'n' Ghosts (inte lika svårt som ryktet gör sig gällande) och - favorit i repris - Secret of Mana.
 #732860  by Ludu
 
HC: vad tyckte du om spelet överlag? :) över eller under förväntan?

Oregondanne: det enda jag tyckte var riktigt jäkla svårt i GnG var näst sista bossen med ringen. Att behöva dubbelhopa för att attackera gjorde eventuell parering helt omöjlig :/ Resten var bara normalsvårt i mina ögon. Inte brutalt men riktigt utmanande :) Hade du några problem ovan nämnda boss?
 #732889  by Oregondanne
 
Haha, ja där satt jag fast riktigt länge! Men tog honom på 30:e försöket eller så... ](*,) Håller helt med dig i det du säger om spelet.
 #733193  by HighChaparall
 
Överlag tyckte jag att spelet var sjukt bra och välbalanserat. Det enda stökiga som jag störde mig på rakt igenom spelet är att när man är mitt i en trappa, så kan man inte hoppa. Annars riktigt härligt spel som var lagom svårt men ganska utmanande. Älskar känslan av att knäcka ett bossmönster. Musiken var riktigt grym och trallvänlig. 7/10 på det stora hela!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Instagram #sndb.se