• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #735103  by Ludu
 
Igår blev det mycket spelande! Jag började med att en gång för alla klara ut Wild Guns! Jag har kört det flera gånger med kompisar men vi har alltid bytt spel när sista banan startas om för femte gången. Jag är med andra ord inte något proffs på WG så det tog rätt många försök :lol:

Sen satte jag igång med Lion King. Första banan kan jag utan å innan efter att ha haft en PC-demo då jag var liten. Jag vet exakt vart man hittar hälsouppgraderingen och en extra continue. Raskt vidare till bana två och jag slösar bort varenda jäkla liv på strutsdubbelhoppet :lol: jag kunde bara inte få in timingen och förstod inte vad jag krockade med. Till slut hittade jag rätt läge (framför andra busken) för att sedan komma till de infernaliska flodhästsvansarna. Två Game Over senare kollade jag om det fanns någon stage select så jag slapp köra om första banan hela tiden bara för att få öva på svanssvinget. BARRY på options-menyn kunde skicka mig till bana två och per automatik hade jag även 8 liv. När Can't Wait to be King både satt i fingrarna och på hjärnan tog jag mig igenom resten av spelet relativt smärtfritt. Det enda riktigt jäkla svåra var lavabanan och labyrinten därefter då det var för lätt att utspritt samla på sig just fyra små träffar och således kolavippa. Alltid strax innan en gyllene skalbagge som ger full hälsa oxå. Därefter var det bara jag och Scar uppe på Lejonklippan och efter ett kort besök på GameFAQs fick jag veta att den dittills oanvända X-knappen krävdes för att vinna. Vi hade vevat på varandra ett bra tag innan jag insåg att han inte skulle dö av mina örfilar. På något vänster fick jag till slut in ett kast som slungade min onda farbror över kanten.

"Jag ger det ett riktigt försök imorrn" tänkte jag för mig själv medan jag kollade optionsmenyn efter att alla credits rullat färdigt. Tydligen satte banfusket igång easy mode. Jag stängde av och satte på konsolen för att verkligen nollställa. Påbörjade normal för att testa och något slog mig: allt är likadant, jag har bara färre liv... OCH jag kommer att ha fem träffar i och med uppgraderingen jag skippade sist!! Efter den uppenbarelsen sprang jag igenom hela spelet med kanske 4 one hit-deaths :D

Huvva, ännu en textvägg :$
 #735104  by rakapparat
 
Snyggt Adam. Hade spelet på PC som knodd och klarade det där, antagligen på easy. Har gett det ett par försök sen jag köpte en kassett till snes men inte lyckats helt ännu!
Får ge det en ny omgång. Och strutsen samt flodhästarna är ju mytomspunna fuck-you-rage-quit moment!
 #735111  by Ludu
 
Tack :D Ja det var många frågetecken när Simba aldrig ville ta tag i svansarna!! Även när man inser att det är tassarna han sträcker fram som ska träffa svansen (logiskt iofs men jag ville landa helt centrerat) är det inte helt lätt att pricka av. Att jobbigaste hindret är redan på andra banan är ett skämt :lol:

Har man väl klarat det på easy är normal inga problem. Banorna blir som sagt inte annorlunda, du får bara färre försök. Därför är easy en bra övningssväng som alla som ger sig an spelet borde börja med :good:
 #735114  by pyton
 
Det där jäkla spelet......har spelat igenom det också, kommer dock inte ihåg om det va easy eller normal. Jag håller med du att strutshelvetena och lavabanan är dom jobbigaste sen är det hyffsad svårighetsgrad. Bra spel iaf.

Själv spelade jag igenom Goof troop i helgen med en kompis, helt ok spel i mitt tycke, relativt lätt också, fast vi klarade det på sista livet och contineun.
 #735115  by Ludu
 
Goof Troop är trevligt :) Det var ett par år sedan men jag minns det som att jag och en polare var i precis samma sits! Sista banan tog sjukt lång tid och vi var inte sugna på att börja om från början.

Zelda Four Swords Adventures på Gamecube påminner skarpt om Goof Troop så tyckte ni om det har ni ett givet spel där :good: dock krävs varsitt GBA och GBA/GC link cable..
 #735423  by Jedvard
 
Klarade precis "The Great Circus Mystery" tillsammans (dualplay) med min 7-åriga dotter riktig kvalitetstid och mysigt litet spel :D
 #738051  by Nightstalker
 
:good:
Jag lärde mig en massa nya grejjor när jag spelade igenom denna gången. Exempel: Om man har 50 eller mindre energi kvar, lägger en powerbomb medan man håller ned, L och R så får man tillbaka liv mot en hög med powerbombs. Det har jag aldrig vetat om innan och jag har spelat igenom detta spel oräkneliga gånger innan :lol:
 #739230  by Vikeskar
 
Fick fan inte med sluttiden, men nu är det ca 10-15 år sen man spelade igenom Super metroid, tog det på 2h & 13min.
Mitt personbästa iaf, så jag är nöjd, ska ta om slutet och få foto på tiden för min egen skull :)

Image
 #739348  by Huntbeach
 
Castlevania 4 är det senaste jag spelade igenom (körde igenom de 4 första i serien). Riktigt bra spel, älskar serien överlag.
Det enda negativa är den där fula jazzbasen som förstör i vissa låtar ;) Överlag är musiken dock riktigt bra!
 #740340  by T-ugn1
 
Turtles in Time.
Antagligen det spel jag har kört igenom flest gånger. Det brukar inte få stå orört i hyllan allt för länge.
 #742036  by alexkun
 
Var på winter-een-mas i malmö i helgen där målet är att klara så många spel som möjligt under en helg förra årets rekord var 150 spel det slogs i år då 169 spel klarades av!
körde själv igenom 10 spel shatterhand, mega man and bass, panic restaurant, crisis force, splatterhouse, mystical ninja starring goemon, legend of mystical ninja, BS zelda, killer instinct gold och evo search for eden och för min del tar legend of mystical ninja hem priset för svåraste spelet höll på med det i 7 timmar.
 #742107  by Nightstalker
 
Hur räknar ni ett fighting spel som avklarat? Klarat med en karaktär eller med alla? Jag anser ju att man måste klara "Arcade mode" med alla om det inte finns ett "Story Mode" :)
Många spel klarade du iaf! Respekt :good:
 #742174  by alexkun
 
vi räknar det efter att ha klarat arcade mode på normal eller högre på svårighetsgrad, körde KI gold på hard mode.
 #742418  by Ludu
 
Kul grej :) Om ni ska slå rekordet nästa sväng rekommenderas en massa GB-spel, korta och koncisa (för det mesta).

Ååååh, jag blev plötsligt sjuuuukt taggad på Demon's Crest :D Jag har tre spel som ska klaras först (Captain Toad, Majoras Mask 3D och Sonic Colours) men sen smäller det! Jag gillade verkligen föregångarna :)
 #742462  by alexkun
 
xenoblade klarade nån faktiskt under eventet i år ;) och flera ff spel dessutom och demons crest e även klart sen flera år tbx :)
 #742697  by Kibbe
 
Live A Live (översatt repro). Fruktansvärt bra RPG från Squaresoft som använder samma motor som FFV och som aldrig fick någon officiell översättning. Spelet är uppdelat i åtta olika kapitel med olika karaktärer som sedan möts upp i ett nionde och avslutande kapitel. Om ni är sugen på ett nytt RPG så rekommenderar jag detta varmt!
Image
 #742712  by Proxan
 
Klarade A Link to the Past igår! Jobbar på mitt nyårslöfte att klara alla Zelda-spel under året ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Instagram #sndb.se