• Bästa flashcarten till SNES

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #859430  by Mudden
 
Vilken är den bästa flashcarten till SNES för att spela på? SD2SNES?

Jag har en Super Ufo Pro 8 idag men tycker den är lite knökig att faktiskt ha och spela på. Den är ju mest bra till att kunna romdumpa, fuska, spara ner savefiler på och göra andra trix tycker jag.

Ska tilläggas att den bör funka i en enhet som kör 60Hz.
 #859431  by Farbror Barbro
 
SD2Snes är helt fantastisk. Tack vare att den är open source och det stora communityt kring den är så pass stort är det rätt otroligt hur pass få fel den har, både i mån av kompatibilitet och tillförlitlighet. Den solklart bästa flashcarten jag har haft till någon spelkonsol.
 #859500  by Mudden
 
Det är så alltså... Ja, SD2SNES är ju lite dyrare helt klart jämfört med andra men samtidigt om man googlar på ämnet så är det många som tycker den är bäst.
Är det denna versionen man skall kika efter då?
https://krikzz.com/store/home/54-sd2snes-pro.html
 #859506  by Farbror Barbro
 
Jag har den gamla revisionen och känner personligen inte att jag saknar något från den. Pro-varianten har ett annat FPGA-chip, vilken jag tror inte nyttjas i dagsläget men det kan komma uppdateringar längre fram som exempelvis skulle kunna överklocka Super FX-spel.

Har full förståelse att priset är en avskräckande faktor men om man tänker att det är den enda flashcarten mig veterligen som kan spela spel med exempelvis SA1-chip så blir det antagligen billigare att köpa den än att sikta på en Super Everdrive och sedan skaffa de spelen fysiskt. Det underlättar om man vill spela Super Mario RPG på originalhårdvara. Super Gameboy kan också emuleras på SD2Snes, plus många andra chip.

Letade upp mitt gamla PP-kvitto. 1880 SEK gick den på med porto från Storbritannien för lite mer än fyra år sedan, endast PCB. Jag må ha gjort många onödiga inköp men SD2Snes tillhör absolut inte den kategorin. :)
 #859560  by Mudden
 
Grymt! Tack för infon. :good:
 #870841  by atman
 
Det enda Pro-varianten kan göra som den gamla SD2SNES kan göra är att köra MSU-1 ljud-hacks mot SA-1, GSU-chippen. Annars funkar MSU-1 hacks fint även på den gamla.


Save states och super gameboy funkar till och med nuförtiden med inofficiell fw.

Instagram #sndb.se