• SKRIV DINA HIGHSCORE HÄR!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #300212  by nes_nerd_no_1
 
buckethead wrote:Jag skulle vilja ställa fråga angående Ghost 'n Goblins rekordet som innehas av Sanna.
Jag antar att det är under en spelomgång (dvs. två varv) men gäller det bara att samla ihop poängen eller måste man slå spelet också?
Du måste slå spelet också. Annars är det ju bara att stå & farma poäng på ett gäng zombies... ;)
 #300214  by Bucket
 
nej nej nes_nerd, det går ju faktiskt på tid :P
 #300218  by nes_nerd_no_1
 
Gör det? Jaha... :$ :$ :$


Ja men isf så går det bra att bara knäcka poängrekordet utan att klara spelet
 #300269  by Bucket
 
Skogur wrote:Har slått buketheads rekord
1. Jag kallas buckethead
2. Jag råkade visst slå ditt rekord ganska rejält efter att ha tillbringat några timmar med spelet, men det börjar ju bli äckligt svårt redan vid runda 30 men när jag väl nådde dit gick jag en bit över gränsen med. missade 3 ankor dock :$ round 14, 19 & round 35 ofc.
ImageImage
 #300273  by Bucket
 
Ledsen Skogur, men jag lovar dig!
Om du tar mina poäng nu är du sannerlig en bättre ankjägare än mig, jag tänker inte lägga in mer effort för jag vet redan nu att jag inte kan fortsätta mycket längre än runda 30.
Kort sagt : slår du mig slänger jag handsken :)

Nu tänker jag spendera min tid på att försöka slå Ghost 'n Goblins & Kung-Fu rekordet i framtiden!

EDIT : Men jag kommer nog försöka mig på ditt Game B rekord inom en snar framtid :-w
 #301856  by Early90s
 
Jag har tagit detta rekord. SUPER MARIO BROS: 784,550 (Endast 1 liv) OLDSCHOOLGAMER

Idag (överst av bilderna) dog på bana 8:3. Inget mer Poängrekord 1 liv SMB för mig på ett tag, har nött det i en vecka nu :lol:

Image

Igår (nederst av bilderna) var jag så här nära, och då klarade jag även spelet men hade liten gubbe sedan 7:1.

Image
 #301860  by Bucket
 
grattis Early90s det var inte illa, tänker fortfarande på hur stort det blivit om du klarat bana 8-4! =D>
 #301867  by 0LD5K00L
 
Snyggt jobbat :) , får se om jag orkar slå det någon gång.
 #301907  by Early90s
 
Tack alla tre :D Jag ska tokköra alla spel jag har i jakt på alla highscore-rekord :lol: Men SMB är det enda spelet jag är bra på och som man nött utan och innan. Men som sagt skulle kunnat få över 810 000 om jag inte dog på 8:3. Någon som vet vad världsrekordet i poäng på 1 liv är? Skulle tippa på att det ligger runt 850 000 någonting, för mer än så kan man nog inte få. Kanske någon enstaka korean maxar 1 miljon vad vet jag :lol: :lol: :lol:
 #301911  by nes_nerd_no_1
 
Early90s wrote: Jag ska tokköra alla spel jag har i jakt på alla highscore-rekord :lol:
Det tycker jag VERKLIGEN att du ska göra! :D :good:
När du agerar så här, så är du en sådan människa som ser till att detta forum handlar om Nintendo, och inte bara är en jädra övrigtsektion!
Keep up the good work! :good: :good: :good:
 #302059  by 0LD5K00L
 
Jag ska nog också försöka mig på lite rekord härodär, men just nu är jag ute för att ta R.C. PRO-AM rekordet :good:
 #302069  by nes_nerd_no_1
 
oldschoolgamer wrote:Jag ska nog också försöka mig på lite rekord härodär, men just nu är jag ute för att ta R.C. PRO-AM rekordet :good:
Du verkar också vara en äkta Power Player! Fortsätt så min vän! :good:
 #303324  by Early90s
 
HOLY SHITBALLS!!! Jag tog nyss mitt rekord i SMB poängrekord 1 liv. Nya rekordet är 832400. Bildbevis när jag hittat sladden till kameran, nu klarade jag också hela spelet. Jag kommer nog aldrig ta detta rekord igen, och jag tvivlar på att någon annan slår det, så jag kan ta det lite lugnt nu med SMB, fast jag suger på alla andra spel och SMB på tid så hamnar jag runt 8-9 minuter, så jag är bara riktigt bra på SMB poängrekord 1 liv, men där äger jag \:D/ Jag skulle inte vilja påstå att det är världsrekord då jag tror man kan slipa det med runt 10 000, och nu så hade jag inte jättetur med fyrverkerierna så kanske endå en Koreanstämpel på mig 8) :lol: , jag var verkligen "in the zone". Jag har en del koffein i mig, kanske det som krävs, koffein och nattspelande. Nu har jag skrivit för mycket, bye.
 #303345  by Bucket
 
Verkligen ett värdigt rekord Early90s!
 #303357  by Silvervirvelillusion
 
Grattis Early!

Det finns inget sätt att inte få det här svaret att låta sjukt drygt, även om det inte är meningen, men det går att slå med ganska mycket mer än 10,000 poäng.

Jag kanske ska prova lite grand för att se om jag kan matcha det, åtminstone teoretiskt. Det blir ett tålamodsprov. Risken är överhängande att jag blir så arg att jag stänger av direkt om jag missar alltför mycket poäng på en bana.

Jag är lite nyfiken.. minns du hur mycket poäng du hade efter den första världen, alltså efter 1-4?
 #303386  by Early90s
 
Silvervirvelillusion wrote:Tack, mitt bästa hittills efter några försök på SMAS-versionen med tidspoängen för 1-4 borträknad var runt 118,000. Snittar väl runt dryga 110. Får nöta vidare.
Är inte super mario allstars versionen anorlunda? Är det bara tidpoängerna på alla x-4 som är annorlunda, d.v.s att man får poäng där?
 #303735  by Pinge
 
om man får poäng för tiden i slotten på smas versionen så kan ju den inte vara tillåten
 #303755  by Silvervirvelillusion
 
Pinge: Jag tävlar inte för att officiellt slå rekordet med tillhörande bildbevis och så, jag vill bara veta om jag förmår slå den hittills högsta poängen och var någonstans slutpoängen ungefärligt hamnar efter några mer eller mindre lyckade försök. :)
Eftersom SNES var det närmaste jag hade inkopplat fick det duga som lite koll. Som angivet har jag också subtraherat tidsbonusen som utgår vid -4 för en riktigare jämförelse.

Finns det övriga regler kring rekordet jag behöver känna till, eller är det bara högsta sammantagna poäng på ett liv som gäller, helt enkelt?
 #303834  by Pinge
 
Idag har jag slagit ett rekord. Har varit pissväder så jag har haft tid att gejma. Tog hela två försök. Bild kommer senare

edit:
silvervirvel: det är inte heller tillåtet att farma poäng på en och samma fiende, t.ex hoppa på en sköldpadda upprepat antal gånger (extralivknepen)
 #303853  by Pinge
 
Utan att vara "In the zone" uppumpad med koffein så var det möjligt att slå poängen med mer än 10k (mer än 20k också).. det var förvånansvärt enkelt, men kanske var det för att jag trodde det skulle krävas en perfekt runda efter early 90s tidigare inlägg om hur perfekt hans runda var!

Som ni ser på bilden så missade jag t.ex 5k poäng på sista Bowser :/
Och sen hade jag ett par missar till, så jag gissar på att om man är snabb nog så borde man kunna få uppemot 900k

852650pts!
http://www.pici.se/pictures/EVSUavQT.jpg
 #303878  by Early90s
 
:o Yikes dude, the game is on, men det känns som om jag missat ställen där man kan tjäna poäng på, i.o.m Silvervirvelillusions 118 000 efter första etc. Men det är bara att kötta på.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Instagram #sndb.se