• SKRIV DINA HIGHSCORE HÄR!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #627365  by ORANGE
 
Det går bra med spegelbilden men jag föredrar en lapp med sign på.
 #627370  by Oregondanne
 
Putsade Balloon Trip-rekordet lite (se ovan). Det nya är: 143 920 poäng.
Attachments:
Balloon Trip.jpg
Balloon Trip.jpg (1.88 MiB) Viewed 29714 times
 #627375  by Oregondanne
 
BelfegorC4 wrote:Signerad bild är en lapp med ditt användarnamn på skärmen =)
Aha, då är jag med. Såg svaret precis nu då jag redan hunnit posta min putsning. Men jag ska försöka putsa ytterligare och då kommer det en lapp med på skärmen, lovar.
Sanna wrote:Alternativt en bild på honom? Man ser rätt bra i speglingen från TVn :)
Här är lite bilder på mig (de flesta i de översta två raderna). Hoppas det funkar. :)

http://www.google.cm/search?q=dan+asenl ... 66&bih=664

Men som sagt, ska skriva namn på lapp nästa gång.
 #629791  by Oregondanne
 
Aj fan. Där rök mitt rekord utan att ens putsningen hann komma upp. :( Men bra jobbat, RetroMask!
Last edited by segasonic on 30 Jun 2013, 10:39, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #638533  by segasonic
 
Ghost'n Goblins 435000! \:D/
2013-08-11 13.24.34.jpg
Spelade igenom spelet två ggr först som man måste göra för att klara det och tänkte att jag kanske slog rekordet på nesdb. Det gjorde jag inte, Sanna ledde med över 20000 poäng.
Fortsatte spela och började på sista bossen utan poäng, när jag klarat honom drog han den där illusionvalsen så att jag fick börja om från början (läste på nätet och fick bekräftat att det skulle hända). Plöjde mig igenom spelet igen och fick höra om illusionen ännu en gång. Varvet därefter var svårare eftersom allt gick snabbare och det fanns fler fiender, lyckades även denna gången att besegra Lucifer (man får fler poäng per fiende på detta varvet).
Började på ännu ett varv efter det (fortfarande illusionen), men det var lönlöst. De zombies som bär korgar flög fram snabbare än F1-bilar. De icke-bärande var inte mycket långsammare!
Jag antar att jag dog på femte varvet, om man nu kan räkna så, gången jag kom direkt till bossen räknade jag inte med.
 #638537  by Ufouria
 
Det blir som sagt jättesvårt på 5:e varvet då alla fiender blir så snabba och många.

Får man inte Game Over när man klarat andra varvet och poängen går ner till 0? Har för mig att det är så och att man därför inte kunde öka sin poäng om man inte samlade poäng i första och andra varvet vilket gjorde poängräkningen helt meningslöst.
 #638805  by segasonic
 
Precis, poängen från första och andra varvet försvinner. Mina poäng kommer från varven därefter.

Jag bjuder på ännu ett highscore, nämligen Smurfarna på Hard.
Postar två bilder för att poängen var svårtydd när användarnamnet också skulle synas. Att ni kan se mina kalsonger på ena bilden bjuder jag på :good:
Poäng: 70740
 #638838  by Ufouria
 
Okej, då hade inte minnet svikit mig (tänkte att jag kanske blandat ihop det med något annat spel).

Bra jobbat med alla dina highscores och avklarade spel! :good:
 #638910  by segasonic
 
Tack Sanna! Jag har mer eller mindre hela denna veckan på mig att klara NES-spel, sen börjar jobbet igen.
Är inne i en period där det faktiskt är kul att spela :D

Fyller på med Asterix (Hard) och 181870 poäng.

Lustigt att man ska boxa snögubbar, flugor och ormar, känns jättenormalt att göra det :lol:
Musiken i Rom var riktigt bra, även den från träsket i Smurfarna igår, glömde nämna det. Jag är glad att de spelen kom till Sverige :good:
 #639229  by ORANGE
 
Attans!! Jag lyckades in slå loopdevil i radracer men jag får nöja mig med en godkänd andraplats..
Måste fortsätta jaga första platsen!!

ORANGE - 53320
 #640038  by segasonic
 
Förlåt! :$

Klarade precis "Addams Family, The" och tänkte slänga in poängen (1016900) här eftersom ingen gjort det innan. Jag missade lite pengar så den som vill slå mig lär göra det enkelt om den har tålamodet att samla in de sista.
Lite tankar efter att ha spelat spelet;

Snacka om att Tvålen i huset är hal!
De borde ändra duschkonstruktionen så att det blir lättare att tvätta sig!
Jag vill också ha en balkong där det regnar pengar!
Taket borde lagas och snacka om att takpannorna är tunga!
Ska man göra något annat i Fester's rum än att ta pengarna?
Leder den för alltid låsta dörren till sista bossen?
Jädrar vilken skum familj!
(Har ni svar på mina frågor så skicka ett Pm :good: )
 #641165  by segasonic
 
Inte många som slår rekord här :DOG
Tänkte publicera mina poäng från "Adventures of Bayou Billy, The" Game B (utan Zapper, Game A är med).
Det gick för jävla skitbra när spelet stannade på tredje varvet :arg: Som tur var kunde man tyda bilden ändå :good:
251010 blev det.
Ganska svängig musik på sina ställen må jag säga.
Precis som med de flesta spel så är andra varvet bra mycket svårare än första.
 #641189  by Ashaman
 
Bra jobbat! Jag tycker första banan är överjävlig jag...
 #641217  by Ufouria
 
Du är min idol segasonic :birdo: Finns inget NES-spel som är för svårt för dig! Det enda spel som jag nu kan komma på som är svårt och som du har kvar att spela är Cobra Triangle. Men med tanke på att jag klarat det flera gånger efter mycket kämpande så gissar jag på att du grejer det på en kafferast ;)

Jag testade Bayou Billy för en massa år sedan och kom inte förbi första banan :lol: Iofs så gav jag upp direkt men det är väl känt för att vara ett svårt spel. Det är definitivt ett spel jag ska ge en andra chans i framtiden (när NES-spelarsuget kommer tillbaks).
 #641366  by segasonic
 
Jag tror att jag sparar Cobra Triangle till framtiden. Lär nog ta några kafferaster, testade det några gånger förra året utan något lysande resultat :D

Om jag säger att jag sprutat någon i röven hela kvällen, kan ni då gissa vilket spelet i spoilern är? 8)
Donkey Kong 3, Game A 239700 poäng.
Satte pappret på bildskärmen, pausade in med ena handen och fotade med andra :good:
2013-08-24 19.54.44.jpg
2013-08-24 19.54.44.jpg (649.64 KiB) Viewed 29554 times
 #646883  by segasonic
 
Då var det dags igen!
Började spela Tiger Heli i fredags, fortsatte igår och skulle göra detsamma idag. Eftersom spelet stannat gick det inte :arg:
Poängen blev 564120 iaf och kunde blivit mer.
 #646884  by Ufouria
 
Du har haft otur med dina spel som stannar hela tiden :lol:

Tiger Heli måste ha varit en pina att spela så länge :yes: Så det var väl tur i oturen att skiten stanna.

Grattis till poängen btw!
 #648126  by segasonic
 
Ja, ibland kanske det är bra att det stannar! :lol:
Två nya spel kommer här!

Crackout, 119920 poäng.
2013-09-29 12.47.11.jpg
2013-09-29 12.47.11.jpg (723.37 KiB) Viewed 29521 times
Trog, 74406865 poäng.
2013-09-22 16.25.16.jpg
2013-09-22 16.25.16.jpg (541.75 KiB) Viewed 29521 times
Klarade alla banor på båda spelen och satt extremt länge med Trog på hard. Klarade först spelet på easy men kände att det gott kunde bli lite mer poäng. Man får större delen av poängen när man besegrat spelet :good:
 #648384  by ORANGE
 
Var det bara Trog som du klarade på HARD?
 #648386  by segasonic
 
:yes:
Finns bara en svårighetsnivå på Crackout.
 #659525  by ktwo
 
Hallå, ny här i forumet, men har varit med på andra ställen tidigare. Har mest hållit på med speedruns på speeddemosarchive, men har även gjort några score attacks som jag tänkte nämna här.

Adventure Island I (konsoll, ntsc): 815.740, https://www.youtube.com/watch?v=FDs2y3GHBjo (även streamad på twitch)
Cobra Triangle (konsoll, pal): 2.793.550, https://www.youtube.com/watch?v=nEzvE8Slnt0
 #659567  by segasonic
 
Det har jag testat men inte klarat (om jag nu någonsin kommer att göra det) för något år sedan. Får testa igen en dag när spellusten kommit tillbaka.
Tycker du det är svårast har du inte testat Battletoads!
 #659657  by Vippe
 
Ikari Warriors är brutet.. går inte klara utan "koden" eller gamegenie
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Instagram #sndb.se