• SKRIV DINA HIGHSCORE HÄR!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #307940  by Gixen
 
Kid Icarus: 1 liv 1 varv

Image
 #307959  by nes_nerd_no_1
 
Varvade du spelet på ett liv? :o Imponerande! :)

Hmmm, du vet att man inte får använda Game Genie för att highscoren ska gälla, va? ;)
 #307995  by Gixen
 
Satan oxå,....aja dra bort 490 000 då..... :P

Inte så svårt att ta det på ett liv. De två första banorna är de värsta, sen blir det bara lättare...
 #307997  by nes_nerd_no_1
 
Haha! :) :lol:

Jo, jag minns att det var så. Skitsvårt i början, lättare allt eftersom, och en rent ut sagt löjligt enkel sista bana! :roll:

Satte mig ner för ett par år sedan & bestämde mig för att inte resa mig ur soffan förrän jag hade klarat det där spelet, då jag aldrig hade klarat det när jag var liten, men ändå alltid tyckt om spelet!
Jag började 22:00 på kvällen, och klockan 06:00 gick jag & la mig, och svor på att aldrig stoppa in det där spelet i min maskin igen... :P
 #308223  by Pinge
 
snyggt jobbat gixen!
 #308429  by Gixen
 
Danke!
Ser på din signatur att du följt med i mitt spelande.... :lol:

Jag har en liknande upplevelse, Nerd; När jag hyrde KI som liten var jag bokstavligt talat millimetrar från att klara 1-3. Precis innan dörren dök det upp en sån där äcklig eldgrej ifrån marken och sköt mot mig. Jag trodde ja skulle hinna, men icke....nackskott!
Därefter rörde jag inte spelet på flera år.....
 #308435  by rogerxy
 
Lite samma för mej Gix, när jag var liten så kom jag fram till att det var mer eller mindre omöjligt att klara av den första världen (fram till 1-4) så jag la ner hela spelet. Jag lyckades att inte bli äggplantad en enda gång när jag spelade igenom, det var nog bra för psyket :p
 #308561  by Pinge
 
ja, att bli äggplantad är förnedringarnas förnedring!
ska fan köpa ett gäng äggplantor och kasta på folk på RG :P
 #308598  by Ufouria
 
Bra jobbat Gixen! :good:

Jag hyrde oxå Kid Icarus som barn. Kom då inte så långt, kan ha varit till "borgen" i andra världen. Sedan vågade jag aldrig hyra (eller spela) det igen. 8-[

Ja usch för de där äggplantarna eller vad de heter. Lätt de retligaste fienderna som finns.
 #308652  by WERY
 
Verkar som flera här har traumatiserats kraftigt av det spelet :-k :P
 #309517  by Bucket
 
Kreese wrote: Kung-Fu (PAL)
ett liv, ett varv
143.380 poäng

Går säkerligen att finputsa en del...

EDIT2 : Jag finputsade det lite åt dig Kreese ;)

Image
 #311885  by Kreese
 
Grymt Buckethead! Imponerande. Antar att du inte blev träffad nån gång? Mjölkade du drakar på bana 2? Några allmänna tips?

Trist att inte de typ 10 bästa scoren behålls i trådarna. Det är ju roligare om fler som gör seriösa försök står med på listorna.
 #311980  by Pinge
 
så talar en äkta tvåa :lol:
 #312489  by Pinge
 
jo, eller fem kanske! men samma person får ju bara ha med sin högsta placering
 #312703  by Bucket
 
Kreese wrote:Grymt Buckethead! Imponerande. Antar att du inte blev träffad nån gång? Mjölkade du drakar på bana 2? Några allmänna tips?
Jag blev faktiskt träffad mer än en gång tro mig :lol:
Jag körde på drakar på bana 2 ja, men de där fanders ormarna dyker upp jämt!
Allmänna tips, Gör hoppsparken på ett visst antal fiender på rak så kan du få 5000poäng extra på varje bana. :)
 #315529  by Early90s
 
VIKTIG FRÅGA!!!

I SMB3 1 liv, poängrekord. Hur blir det (om man nu pallar spela till värld 7) i värld 7, fästningen. Är det tillåtet att hoppa på switchen en gång, ingen gång, flera gånger? Kan ju skilja en hel del poäng. Detta stället menar jag. Man kan ju kötta in poäng som fan.
 #315531  by 0LD5K00L
 
Det går ju på tid så man skulle ju inte kunna hålla på hur länge som helst... men jag vet inte :-k
 #315694  by Frezy_man
 
Där får man hålla på så länge tiden tillåter. Jag förstår inte varför man inte skulle få hoppa på switchen hur många gånger man vill? Switchen tillåts på TG's olika kategorier dessutom.

Fästningen är den kanske största anledningen till varför en kategori med oändligt användande av extraliv borde anses som värdelös om ingen tidsanvisning finns. Det går så himla snabbt och enkelt att förbruka så många extraliv som möjligt där för att samla poäng där.

Jag lade upp en enkel regelbalk om Super Mario Bros 3 som jag hoppas alla som tänkt sätta Mario rekord tänker hålla för att slippa fler olika kategorier. För dom som är intresserade av att konkurera med sitt highscore.

http://highscoreheaven.webs.com/supermariobros3.htm

Var gärna med att finslipa och kom med förslag på tydligare regler och nya kategorier. en detalj som jag tror många missat är att TG tillåter respawn av fiender i sin kategori för "one life highscores". Därför att man inte får spela en bana två gånger och att alla banor har en tidsbegränsning borde respawn/mjölkning uppmuntras eftersom man med bra skills kan göra roliga, finurliga luftmanövreringar för kombo poäng om man studsar på ett visst antal fiender i rad utan att nudda marken. Vilket gör att högsta Highscore antagligen blir mer skicklighetskrävande.
 #315776  by Early90s
 
Fast gäller inte max två hopp på en anka i SMB, tre hopp på en hoppande anka. Är det olika regler för ettan och trean?

Att mjölka goombas, ankor och skelett i SMB3 borde inte heller vara tillåtet. Sedan tycker jag att "flera liv" rekorden är löjliga som jag skrev tidigare då man kan dö med flit. Jag skulle ju lätt kunna warpa mig till fästningen i värld 7 och få upp rekordet till 9 999 990 poäng utan problem. Sedan så är det rekordet inte så kul längre. Fast det är ju lättare att bestämma rekord till ettan då det är mer banor i trean och mer möjligheter.

Så på SMB3 1 liv rekord. Man får samla så mycket poäng man vill på alla sätt man vill, tills man dör?
 #315963  by Frezy_man
 
Paddor... SKÖLDpaddor! :good:

Om du frågar mig så tycker jag att mjölkning i Mario 1 är väldigt enformigt och därför är det inte lika självklart att mjölkning ska vara tillåtet i SMB. I SMB 3 därimot är mjölkning mer intressant. Därför borde det vara tillåtet.

Min personliga åsikt är att vi borde hålla oss till de två olika kategorier som finns att välja på på Twingalaxies för att undvika onödvändigt många kategorier. De är ju svåra att jämföra. Mjölkarna borde hålla sig till ett-livs kategorin. Och icke mjölkarna till 5 livs kategorin.

Det tråkiga med 5 livs kategorin är dock att man kan mjölka den mest poängvärda banan 5 gånger i alla fall. Vilket känns ganska tragiskt då 5 repetitioner på den mest poängvärda banan skulle ge väldigt mycket extra liv. (Kanske upp till flera hundra tusen poäng. Så på topp-nivå så borde repetitionerna bli ett måste.
 #316070  by 0LD5K00L
 
Jag kan ju förstå att huvudet kan likna en sorts fågel-art om man tittar lite slarvigt, men inte en anka. Sedan förstör ju skalet allt sammans eftersom att ankor inte bär omkring på skal...
Image=Image?? ;)
 #316108  by Bucket
 
Frezy_man wrote:Det tråkiga med 5 livs kategorin är dock att man kan mjölka den mest poängvärda banan 5 gånger i alla fall. Vilket känns ganska tragiskt då 5 repetitioner på den mest poängvärda banan skulle ge väldigt mycket extra liv. (Kanske upp till flera hundra tusen poäng. Så på topp-nivå så borde repetitionerna bli ett måste.
Mjölkning på fästningen i v'rld 7 kan ju inbringa hur mycket poäng som helst så därföt kan man ju iallafall inte ha någon kategori för oändligt med liv..
Dessutom finns det mer än en bana som har över 100 mynt man kan samla (om man har orken), den kan man ju köra om hur många gånger som helst så en kategori för det borde ju bara inte finnas.
oldschoolgamer wrote:...ankor?
Jag har alltid sett det som sköldpaddor, tycker det där med "anka" är helt förvrängt!!
 #316137  by 0LD5K00L
 
De är inte riktigt sköld-paddor(även om de är djupt inspirerade av dem) heller, det är...
...Koopas! :D :D
 #316579  by nes_nerd_no_1
 
Nu räcker det med den här diskussionen!
Det är som sagt varken ankor eller sköldpaddor, utan det är Koopas, som någon smart människa sa tidigare! :yes: ;)

Tillbaka till topic...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Instagram #sndb.se