• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #331355  by Ufouria
 
Jag tyckte eldbollen var värdelöst tidigare men den är bäst mot draken. Tar ju hundra år att döda honom med något annat vapen. Eldbollen is the shit mot honom.

En sak som jag stör mig på är glitchen som ALLTID inträffar när man kommer till draken (3:e banan) första gången och endast om man har rustningen. Då blir man alltid träffad och flyger tillbaks strax innan man ser draken. Det konstiga är att det inte är något man blir träffad av utan bara slungas tillbaka vid ett exakt ställe mellan eldbollen och draken.
 #331406  by Ufouria
 
Nu är det Mighty Final Fight som går het i konsolen. Första gången jag spelar det. Det är skoj för att vara ett beat em' up men så är det ju Capcom som är bakom spakarna oxå. Det hörs på musiken som påminner lite om Mega Man musik.
 #331492  by 3gengamern
 
Nya tappra försök på att klara Trojan. Har nötigt mig igenom första banan och kämpar med den andra.
Skulle egentligen inte vara så svårt om bara inte figuren rörde sig som en stelopererad med bly i skorna. :x
 #331998  by many
 
Totally Rad! Svååårt.
 #332251  by Tamagon
 
Just nu sitter jag och nöter ner mina tummar med Double dragon 2 :)
Ngn fler än jag som hatar 2a bossen? Du vet redan innan du kmr dit att du kmr att dö 1 ggn innan du får ngn klämm på det hela.
 #332515  by WERY
 
Man ska alltså göra hoppsparkar, virvelspark och knäspark så tar man dom ganska hårt. Spelar man bara spelet lite mer så kan man utan problem ta sig till bana 5 utan att mista ett liv men då får man vara lite tajt oxå på vissa ställen i spelet. Att planera strategiskt har stor betydelse hur bra det sedan blir när man spelar

Men visst är 2a bossen överjävlig på många sätt.
 #332524  by 3gengamern
 
Fortfarande Trojan, kämpar med den jäkla bältdjurs-bossen på andra banan. Mest frustrerande är att den och alla andra fienderna jag hitintills mött egentligen inte skulle vara någon match, om bara inte kontrollen vore så förbannat stel.
Släng in Mega Man, Mario eller Link och jag hade sopat banan med drägget på nolltid.
Last edited by 3gengamern on 12 Nov 2015, 15:15, edited 1 time in total.
 #332624  by Kveldulver
 
Körde precis Double Dragon 3 men efter en halvtimme var jag tvungen
att stilla(spä på) mitt vrede med lite halelulja spel. Närmare bestämt King of Kings.
Borde kanske kila ned till coop å köpa en påse oblat och dra en bag in box för lite extra stämning :-k
 #332981  by Skogur
 
Funderar på att försöka mig på Rambo rekordet på Twin Galaxies :-k
Finns inget rekord, men reglerna är att man skall klara det utan att dö EN gång :s
Det är nästan omöjligt att klara sista delen utan att dö en gång (när man nått maxnivå så när man fått en viss exp så får man fullt i liv, vilket typ är ett måste för att klara sista bossen) :(
 #333115  by Ufouria
 
Bayou Billy är lätt det svåraste NES spelet.. det slår t om Battletoads som nog skulle gå att klara med extremt mkt nötande.
Jag har aldrig heller klarat första banan i BB men har å andra sidan bara spelat 2-3 gånger. Men det känns ju totalt omöjligt. banan tar ju aldrig slut.
 #333170  by WERY
 
Jag har kommit till värld 4 i Bayou Billy och det var inte lätt. Först är man i i skogen och slåss. Sen Ska man skjuta skurkar med zappern och sen slogs man igen tror jag, minns inte detaljerna. Sedan ska man köra bil och skjuta på flygplan och grejer och sedan är man framme på gatorna i New Orleans. Där blev jag game over när nån jäfla sodomit gav mig smisk

Lätt är det inte
 #333432  by Tamagon
 
gun smoke = chefligt spel :D måste införskaffa det snarast, kmr ihåg att det var drygast i världen att hitta wanted-affishen på vissa banor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 81

Instagram #sndb.se