• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #329002  by Mango
 
Kveldulver wrote:Fega och säkra metoden: Smyg fram en liten bit i taget (framåt bakåt) precis innan rullbandet utan att lämna den "fasta" plattformen, så att du lockar fram den sluga vesslan. Sedan är det bara att undvika hans sugpropps skott och se på medans han faller mot en säker död. Jag rekommenderar att du har med dig en extra låda också. Man skall alltid bära på en låda, för det är bra att ha.

Sedan finns det den offensiva metoden: Bär med dig en låda och skjut i exakt rätt tidpunkt på vesslan. Träffar du honom (eller henne?) precis där skärmen bryts dör han/hon på en träff.

Sedan är det bara att var med med lådor i högsta hugg och mosa allt som rör sig snabbare än blixten så skall allt ordna sig.

På feta katten är det bara att stå en liten bit strax till vänster om skärmens mitt, där är du trygg. Tag något steg åt höger när du kastar kulan och kliv direkt tillbaka efter du kastat. Upprepa samma förfarande.
Tack för tipsen :D Ska tillämpa teknikerna i veckan som kommer och äntligen lägga detta spelet bakom mig!

Nån mer än jag som tycker spelet är svårare när man spelar 2 än ensam? Iof. beror det väl på kvalitén på medspelaren, men ändå :D
 #329185  by Ufouria
 
Tvåan har jag aldrig spelat. Ettan är ju rätt skoj eftersom den inte är så himla svår. Trean däremot tyckte jag var på tok för svår, fastnade ganska fort och då blev det trist. Kanske är roligare att vara två som spelar Lolo.
 #329217  by Ludu
 
ARGH! Nu har jag försökt mig på den där jäkla banan i CVIII (där det faller en massa stenar) 4 gånger och tog mig varje gång till Medusarummet. Där fick jag aldrig rätt avstånd på snurrplattformarna för man inte kan stå still nåt alls utan måste fortsätta hoppa helatiden och om man gjort fel från början går det inte att rätta till i luften #-o

Fjärde gången listade jag åtminstone ut hur man blev fladdermus med Alucard så jag kan gena på det långdryga stället och skippa det svåra rummet just innan Medusorna som egentligen inte är svårt om det inte vore för fladdermusen som kan komma när som helst och vart som helst för att putta ner en.

Jag tog mig till bossen då och kom till andra formen. Otroligt lätt var han om man hoppade upp på sidoplattformarna....men självklart slutar jag koncentrera mig, missar plattformen med någon millimeter och han springer rakt in i mig innan jag hinner hoppa igen :evil:

Nåja, efter en tidig middag är det dags igen!
 #329256  by Ufouria
 
Har blivit förälskad i Cabal. :birdo:
Det är lite Wild Guns över det. Rätt svårt. Har bara tagit mig till level 3 so far.

Någon som klarat det?

Edit: Level 5-4 har jag kommit till nu. Level 4 och 5 kändes betydligt lättare än de första 3. Hur många levels är det?

Nu orkar jag inget mer för idag.
 #329274  by Pinge
 
cabal är inget höjdarspel.... spelade det en del på Amiga förr, och trots att det är betydligt bättre än nes versionen så gillade jag det inte
 #329332  by Ufouria
 
Det är inte din typ av spel. Men jag älskar det. Kanske skulle låsa in mig i garderoben imorrn och skolka från jobbet. :DOG Synd att jag har djävulskt mycket på jobbet även nästa vecka. :/
 #329879  by Pinge
 
spelade Duck Tales förut, nu spelar jag Duck Tales 2, det har jag bara klarat en gång..
 #329889  by Ufouria
 
Har nog oxå bara spelat DT 2 några enstaka gånger. Sist jag spelade det så blev det iofs mer än en gång på rad.

Jag ska ta och spela lite NES nu. Får se vad det blir för skoj. Är sugen på Cabal igen men jag ska spel något nytt.
 #329904  by Pinge
 
DT2 hängde sig... jävla skit... kanske inte skulle tagit enheten med slappaste connectorn i världen :lol:
 #329926  by Ludu
 
Oh crap. Jag är sjukt sugen på att lira färdigt Castlevania III, men istället sitter jag och skriver ett temapapper om nyretro...

om det inte vore för det ska vara färdigt imorrn hade jag spelat som underlag för arbetet :good:
 #331183  by 3gengamern
 
Testade nyss att spela Trojan för första gången i mitt liv och det var verkligen ingen promenad i parken. Game over redan på första banan.

Fienderna spammar ju lika mycket som i Ninja Gaiden, hjälten springer som han vadade i sirap och idén med att trycka uppåt för hopp stör mig något otroligt. :/
 #331216  by Ufouria
 
Upp för att hoppa vänjer man sig med (tycker iaf jag), precis som i Rush n Attack. Plockar man saker i de där hålen, t ex "S" så får man lite extra kraft vilket gör det lite lättare (fienderna dör snabbare).

Själv har jag spelat elefantspelet ett par gånger. Tredje banan är lite lurig för man vet inte riktigt vart man ska ner. Nästa gång så vet jag dock hur jag ska gå.

Nu sist blev det F-16 Renegade. Rackarns vilket grymt spel. Påminner om Mig-29. Varannan bana är typ som Life Force när man flyger "framåt" och inte åt höger. & varannan bana så är det tyå "3D-flygning" då man flyger in i skärmen. Mig-29 är ju oxå så varierande. Kom till 7:e banan sedan vart det game over. Inta continues har man.
 #331218  by Ludu
 
Jag har börjat på Ghost 'N Goblins och sjuhelsike va svårt det är!! Jag har tagit mig till femte bossen men tänkte försöka mer imorrn då jag har mer tid, för det är ruskigt kul :D

Jag måste säga att det inte är svårighetsgraden som är det jobbiga. Det är att det tar 15 sekunder att få börja spela igen efter att man har dött!! Jäkla karta som ska visas i onödan varje gång..
 #331280  by segis
 
Sanna var cabal nå roligt spel? har blivit riktigt sugen på att köpa den nästa gång jag beställer spel från usa :D
 #331291  by Ufouria
 
JAA, Cabal är underbart! En av mina favoriter numera. Men om man tycker det är roligt beror ju helt på vilken smak man har. Jag gillar den typen av spel (action). Det påminner om Wild Guns fast betydligt sämre grafik.
 #331299  by Ufouria
 
Elefantspelet igen. Man tror att det ska vara superenkelt men ändå så dör jag titt som tätt. Kommer till tredje bossen som ser ut som en stor fet rosa elefant.

Har även gjort ett försök på Go! Dizzy Go! Förstod först inte att man faktiskt inte måste ta frukten som blinkar utan man kan plocka de andra oxå, enda skillnaden är att den blinkande frukten ger dubbelt så många poäng.
 #331348  by Ludu
 
...fast nu är jag bara förbannad :evil: Jag brukar kunna hålla mig på bra humör men då jag STÄNDIGT dör på bana 3 i G&G fastän jag igår tog mig till bana 5 är så jävla frustrerande, speciellt då jag behövt börja om från början 2 gånger för att jag råkat ta den idiotiska eldbollen som är helt värdelös och inte går att byta ut om man tagit den.

Jamena kan drakfanskapet dö nån gång??! Bara huvudet kvar å ändå tål den minst 20 träffar, så lång tid tog det inte igår!! Givetvis får jag ner honom en gång men sista eldbollen kastades i ett hopp som självklart landar rakt på drakens eld :evil:

Jag får fortsätta imorrn. Kommer jag ens klara bana 1 då månntro?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 81

Instagram #sndb.se