• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #798401  by Ludu
 
Sonefors, jag kände samma sak! Det tog en jädra massa försök men som Kahn säger finns det en rätt felfri strategi som gör honom busenkel. Jag hade snöat in mig på ett tillvägagångssätt som gjorde allt onödigt krångligt och för svårt att undvika attacker.
 #798965  by Ufouria
 
Har spelat Jurassic Park. Riktigt bra spel. Mycket bättre än förväntat. Har bara testat det som hastigast tidigare och då bara spelat de första två banorna. Musiken är bäst på första banan men den är inte dum heller på senare banor. Ganska svårt är det och begränsat med continues. Ska göra ett nytt försök imorgon om jag får tid.
 #799006  by Ufouria
 
Nu är det jag som snart gör en Sonefors och ger upp på (vad jag tror är) slutbossen. Säkert jättelätt men jag hittar inte strategin på den tredje dinosaurien i Jurassic Park :arg: Tar tid att komma dit och där försvinner alla mina continues. Kanske gör ännu ett försöka senare idag.
 #800401  by Gory-Glory
 
Just nu sitter jag och spelar The Jetsons: Cogswell's Caper! :good:
Det är ett riktigt kul spel, men lite svårt, jag har kommit till fjärde banan som heter Gear Factory :)

Spelet påminner om Super Mario Bros 3 och Chip & Dale

Image
 #800839  by Ufouria
 
Vet inte riktigt vart jag ska ställa den här frågan men kände att den kanske funkar bäst här.

Frågan är om någon spelat igenom Swords and Serpents och vad ni tycker om det? Pest eller kolera, eller helt okej eller kanske toppen, precis som omslaget?

Det verkar vara extremt långt.
 #800842  by Hrossharsgrani
 
Jag spelade igenom det för något år eller två sedan och det var väl "helt ok". Det är inte särskilt långt för att vara ett RPG, men det har lite jobbiga detaljer som förlänger spelet. Kartan som finns i spelet memorerar endast två "nivåer" sedan så suddas den ut och då det finns 16 nivåer så bör man väl göra egna kartor (vilket jag inte orkade utan jag memorerade hur man skulle gå istället). Man kan ramla ner flera nivåer om man går på fel ställe och det finns även teleporters som transporterar tillbaka en till början. Man bör nog ha ett ganska bra tålamod om man ska uppskatta spelet.
 #800853  by Ufouria
 
Wow, verkligen! :o Verkar sjukt frustrerande. Inser direkt att spelet inte skulle falla mig i smaken. S&S påminner mig om uppföljaren till Advanced Dungeons & Dragons (minns inte vad uppföljaren hette) till Intellivision. Det var dock inte så drygt. Tror inte jag klarade det (då vi bara lånade det av min kusin under en kort tid) men jag tror man hade kunnat springa igenom det på en kvart.
 #800897  by segasonic
 
Jag gillar Swords & Serpents och lirade det i några timmar 2014 eller 2015. Tröttnade på att falla bakåt i spelet och har inte spelat det sedan dess :D
 #804385  by Ufouria
 
Idag har jag börjat med mitt 2017-mål med att spela lite NES. Blev väl typ en kvart :lol: Sju kvartar kvar att spela denna vecka.

Gav Sword Master en andra chans. Tänker alltid på Gixen när jag hör/ser det spelet, dels för att han en gång nämnde att han spelat igenom det och tyckte att det var helt okej och dels för att jag köpte mitt första spelex (kassett) av honom. Nåväl, jag dog på bossen på tredje banan. Har för mig att banan efter är omöjlig om man inte kan dubbelhoppa vilket jag inte kan. Hur gör man dubbelhoppen egentligen. Ibland går det men jag vet inte hur jag gjorde för att få till det.
 #804406  by segasonic
 
Jag har inte spelat det på länge men tror att man inte får hålla hoppknappen intryckt för länge efter första hoppet för att klara av att göra ett till. Trippelhopp är också möjligt.
 #804434  by Ufouria
 
Ja det är något sådant, fast det är omöjligt ändå.

Igår precis när jag lagt mig i sängen slog det mig (utan att jag tänkte på spelet) att det kanske går att döda ögonen på bana fyra med magin som man får efter att ha klarat andra banan. Förmodligen går det inte men det hade varit helt underbart om det gjorde det. Skulle underlätta hoppen på fjärde banan.
 #804562  by Ufouria
 
Spelade en omgång till av Sword Master idag. Är nog uppe i min ~6-7 omgång nu inklusive de fem (?) continues man får. Kom på tricket att ta mig igenom fjärde banan, alltså den banan med en massa hopp och odödliga ögon. Man behöver inte göra de omöjliga dubbelhoppen utan man kastar sig bara ut för kanterna och sedan gör ett vanligt hopp när man är i luften och på väg ner. Blev superlätt då. Banorna efter (5-6-7) var lätta men jag dog på vad jag antar är sista banan. Det var en eldsprutande flygande demon som satte stopp för mig. Tror nog jag kan ta mig förbi den nästa gång jag får tillfälle att spela.

Måste säga att jag gillar Sword Master skarpt (synd bara att boxomslaget ska vara så hemskt till ett bra spel). Känns som en blandning mellan Wizards & Warriors, Trojan, Ghosts n Goblins och Faxanadu (färgerna, storleken på gubben, och ffa bana 4). Största likheten är nog med det underbara Trojan.

En vacker dag (troligen nästa gång jag får tid att spela) så kommer jag nog att springa igenom det. Sedan kommer det bli ett spel jag återkommer till, precis som övriga kvalitetstitlar så som Trojan, GnG, W&W :good:
 #804571  by RetroMask
 
Bra kört Ufouria! Jag minns att fjärde banan var ett helvete att ta sig igenom. Tror jag dubbel/trippelhoppade och viftade med svärdet som en full pirat tills jag efter en massa försök lyckades ta mig igenom allt. Du tar dig säkert igenom spelet nästa försök :good:

Jag tycker Master Sword är ett ganska buggigt och egentligen dåligt spel men jag måste säga att jag gillar det också. Nu har jag bara kört igenom det en gång men det kommer förmodligen hända igen en vacker dag. Tyvärr kan jag inte känna samma kärlek till NES-porten av GnG, tycker inte alls det är en fröjd att spela den. Arkaden däremot är ju toppen.

Minns jag var jävligt öm i tummen efter jag var klar med Sword Master, det var en del grötande på styrkorset för att hitta de rätta slagen :)
 #805808  by reznorhead
 
Köpte ett snake ratt n roll och dragons lair. Snake var kul men får nog vänja mig vid kontrollen lite.
Körde även chip n dale 2 men det tog 45 min sen var det klart. Bortser man från samlarvärdet blev det 26kr minuten :P
 #808707  by Jedvard
 
Spelar lite klassiker jag aldrig klarat av Castlevania, Gun Smoke och Lifeforce...inget nötande utan jag startar ett av dem till en kopp kaffe dagligen och kör en vända...dog på döden (bossen i castlevania) igår. Tror jag ska köra lite gun smoke idag har kommit till sista banan men dog där...(skippar continue och ger mig när liven är slut) :good:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 81

Instagram #sndb.se