• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #4835  by Riwallen
 
HAHA ja fasen vad man har svurit när han har stått åt fel håll och tryckt på hopp knappen

 #4878  by Riwallen
 
HAHA ja synd att jag är så blåst på detta här med datorer.

 #4879  by Nystroem
 
Hehe, jag kan göra hemsidor... eller kunde... vet intve om jag vågar mig på att försöka nu ens ;P

 #4880  by skogga
 
Nog skulle jag säkert kunna påta ihop en helt statisk sida för det.
Last edited by skogga on 17 Nov 2005, 14:37, edited 1 time in total.

 #4881  by Riwallen
 
Det tåls att funderas på du.

 #4885  by Nystroem
 
Det skulle vara grymt kul ^^
I första hand inriktning på 2D-Samus

 #4889  by Sphinx
 
Näh, Metroid Prime är ju hur bra som helst det också. Vad det gäller 2an och Hunters så vågar jag inte yttra mig då jag inte spelat dem. Sen är hon ju också den lätt bästa karaktären i båda Smash Bros.

 #4893  by Nystroem
 
Jo men 2D och 3D är två helt olika saker tycker jag. Och personligen så betyder Samus mer för mig i 2D än 3D.. har knappt spelat Prime eller Prime 2, och jag har båda. Får skylla på att jag har massa andra spel jag måste klara. men nu har jag sagt att det är Wind Waker som gäller, sen Ocarina of time, och sen Metroid Prime 1... MP2 får vi se när det blir... det ska tydligen vara rätt läskigt ;)

 #4897  by Sphinx
 
Det är det ju. Men det är fortfarande ett ruggigt bra spel och en värdig uppföljare. Och lite nervös blir man nog när man spelar det. Första gången iaf.

Har du inte gått igenom Ocarina of Time än?! Var har du hållit hus de senaste åren egentligen? Själv gick man ju igenom det två gånger i rad(andra gången helt perfekt, med alla uppgraderingar och utan att dö osv) straxt efter att det kom. 8) :lol:

EDIT:
Annars är väl Planet Zebes gjord av en svensk, dock finns den inte på svenska och handlar bara om orginal Metroid. Men den är riktigt häftig. Han har ritat av varenda fiende i hela spelet.

 #4901  by Nystroem
 
Jag har aldrig ägt OoT själv förrän nu på senare dagar. Mitt ex hade det. Då spelade jag det och kom till sista palatset innan Ganon (det ute i öknen tror jag)... men sen slutade jag bara spela, fråga mig inte varför... och nu vill jag börja om från början, delvis för att det tog slut med tjejen så hon har save-filen med den och delvis för att jag vill uppdatera mig lite.. man kommer inte ihåg så mycket efter ett år. Men nu kör jag det på den skivan man får med i Wind Waker Lmt Edition... gött med en riktig handkontroll!

 #4912  by Riwallen
 
Kan man åka på semester till Zebes?

Måste ringa och fråga resebyrån.

Har bara spelat Metroid på NES.

1:a budordet
- Man skall icka hava andra konsoller jämte NES :wink:

 #4918  by maldrok
 
Super Metroid är minst lika bra som Orginalet

 #4925  by Nystroem
 
Super Metroid är det näst bästa spelet genom tiderna. De tre bästa finns till SNES... A link to the past, Super Metroid och Mega Man X.. men NES har ju ruskigt heta titlar...*ryser*

 #4929  by Riwallen
 
Va mycket SNES det blev på NESsidan då :evil:

 #4932  by Nystroem
 
Oops.. sorry :oops:

 #5490  by Azox
 
Nu har jag klarat ännu ett NES spel :D. Super Mario Bros 3 var det den här gången.
Började lira igår kväll 02.00 nångång till 07.00 (spelade poker samtidigt) I värld 8 lyckades jag ta mig förbi till andra skeppet sedan klantigt nog råka man använda flöjten å vipps fick man börja om igen med värld 8 gahhh. :evil:
Lät spelet stå på under natten, dumt att de inte finns någon spar funktion. Vaknade nångång vid 16 tiden idag haha. Konstig nog klarade jag den här världen mkt snabbare än innan, måste nog varit väldigt trött då. Men nu sen några timmar tbax har man iaf passerat de här spelet till slut oxo. Wiiiieeee :lol:

Nästa spel bollar mellan Castlevania och Solomon´s quest. :)

 #5557  by Riwallen
 
Va fan sitter ni hela nätterna.
Jösses.

Pro Wrestling blev det i hlgen med Fighter Hayabusa.

 #5628  by Lakanman
 
Jag ska ge mig på Link när det kommer. Borde vara här imorrn

 #5914  by Lakanman
 
Gun Smoke

Image

Image



Castlevania

Image

Image

 #5918  by nes_nerd_no_1
 
Jag klarade Mega Man 6 för ett par veckor sedan!
Måste säga att det nog är det näst bästa MM spelet (2:an är bäst!)
Det som gör det spelet unikt från de övriga MM är att man har en jet-pack, vilken är helt underbar att flyga runt med!

 #5926  by nes_nerd_no_1
 
Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick! :)
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"! :)

 #5927  by Lakanman
 
nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick! :)
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"! :)
Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.

 #5928  by nes_nerd_no_1
 
Lakanman wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick! :)
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"! :)
Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Den du beskriver är den näst sista, men svåraste bossen.
Knepig som fasen! Tog mig nästan en timme att klura ut den där jobbiga saken!
Jag har bara hittat 2 skatter hittills, så jag har en del spelande kvar!

 #5929  by Bonomaul
 
Senaste spelet jag klarade torde varit Gun Smoke eller Zelda 2.. kommer inte ihåg så bra, för det rör sig om sent 90-tal här.. :)
Dock ska påpoekas att det inte var för första gången nån av gångerna..
Skulle frågan lyda vilket spel jag klarade för första gången senast så skulle jag inte kunna svara då vi då måste gå tillbaka till början av 90-talet eller nåt.

 #5946  by nes_nerd_no_1
 
Lakanman wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick! :)
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"! :)
Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Hade du verkligen tagit alla dom gömda skatterna fram till honom???
Skickligt av dig, men om du har lyckats med det så borde väl inte den bossen vara något större problem för dig?
Vilken/vilka skatter tyckte du var svårast att hitta?
Jag har fortfarande bara hittat 2 :(

 #5996  by Azox
 
Klarade super mario bros nån vecka sen med båda warparna :P Tycker ni de räknas som fusk?

 #6000  by Lakanman
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Lakanman wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:Hurra! Idag klarade jag Mr. gimmick! :)
Nu måste jag bara klara det & ta varje gömd skatt som finns på varje värld. Det ska tydligen bli ett annorlunda slut då så det får bli mitt nästa "spelprojekt"! :)
Det är kul du.. jäkligt snyggt och jäkligt bra musik. Jag körde till hmm.. bossen där det kommer först en hiss med någon som skjuter ner något sen kommer det en robot efter den. Gav upp där. Då hade jag tagit alla skatter.
Hade du verkligen tagit alla dom gömda skatterna fram till honom???
Skickligt av dig, men om du har lyckats med det så borde väl inte den bossen vara något större problem för dig?
Vilken/vilka skatter tyckte du var svårast att hitta?
Jag har fortfarande bara hittat 2 :(
Jo jag tog alla fram till den bossen. Tyckte den var svår. Var så nära några ggr att klara den så vart jag arg och stängde av som när jag var liten :). Hmm svåraste var nog skatten på skeppsbanan. Vet inte vilken bana det är riktigt men det är typ djungel. Man ser att det finns en väg upp till höger. Jag hade ren jädra flax och klara det på första försöket. Vet inte om man kan försöka flera gånger om man ramlar ner.

 #6006  by nes_nerd_no_1
 
Hmmm.. skeppsbanan? Menar du när man är på piratskeppet och ska rida på kanonkulan?

Jag börjar få den uppfattningen att det är lätt att hitta vart vägarna till skatterna finns, men att det är satans svårt att lyckas ta sig in i dom halvgömda dörrarna :?
Hmm... dålig beskrivning kanske... Ni som har spelat det vet väl vad jag menar?

Underbart spel är det iaf!
Ni som både samlar & spelar MÅSTE bara ha det här spelet!
Oftast brukar ju ovanliga spel suga pung (tex Lion King, Yoshis Cookie, Peea A Boo Poker mm) men här har vi något så ovanligt som ett ovanligt OCH underhållande spel!
"You gotta have a Gimmick" ;)

 #6015  by Lakanman
 
nes_nerd_no_1 wrote:Hmmm.. skeppsbanan? Menar du när man är på piratskeppet och ska rida på kanonkulan?

Jag börjar få den uppfattningen att det är lätt att hitta vart vägarna till skatterna finns, men att det är satans svårt att lyckas ta sig in i dom halvgömda dörrarna :?
Hmm... dålig beskrivning kanske... Ni som har spelat det vet väl vad jag menar?

Underbart spel är det iaf!
Ni som både samlar & spelar MÅSTE bara ha det här spelet!
Oftast brukar ju ovanliga spel suga pung (tex Lion King, Yoshis Cookie, Peea A Boo Poker mm) men här har vi något så ovanligt som ett ovanligt OCH underhållande spel!
"You gotta have a Gimmick" ;)
Tycker det är konstigt att inte fler köpte det faktiskt. Riktigt bra spel. Bland dom bästa tycker jag..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 227

Instagram #sndb.se