• Fulaste Nes-omslagen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #100088  by Pinge
 
Copy_con wrote:Ja, eller, Bosnien, Kazakhstan, Kongo, Rwanda eller Palau.

Dock tror jag att flera av dem (inklusive Ukraina som fick sin flagga på 90-talet) inte hade egna flaggor eller dessa färger när MM kom ut :)
Ja, och många av dessa länder valde blått och gult just för att MM boxen är så jävla snygg :wink:
 #123886  by Ufouria
 
Ja det är fult. Ser väldigt simpelt ut, som om ett barn har målat det. Hårda konturer på gubbar och byggnader.
Ser ut som något de ritat under fikapausen.
 #123894  by Vigdul
 
Typiskt tidigt 90-tal skulle jag vilja säja. Mycket blev fulare efter skiftet 80/90.

Det störande är att det japanska omslaget är jävligt coolt.
Image
Image

Fast så är ju fallet å andra sidan med många spel.
 #123927  by Pinge
 
så fult e ju inte Street Gangs, tycker River City e bra mkt fulare....
 #123963  by crust
 
Ice Hockey omslaget känns platt, fult och tråkigt!
 #124032  by Vigdul
 
Håller med: ice hockey är ett jävligt roligt spel i mitt tycke, men med ett av de absolut fulaste omslagen.
 #146424  by Ufouria
 
NU vet jag vilket som är det fulaste (eller äckligaste) omslaget.
Gremlins 2 såklart! Tycker det är ordentligt osmakligt. Skulle inte gärna ha en ouppvikt kartong, rama in den och hänga upp på vägen precis.
Tycker de borde ha haft den söta gremlinsen på kartongen.
 #146497  by Nagai
 
Mega-man 4 och 5 är rätt fula de amerikanska iaf,
Han ser ut som en tjock liten dvärg som käkat för mycket munkar och sedan tvingat på sig den blåadräkten..

Edit: Sanna: Tyckte Gremlins 2 omslaget var grymt, tyckte om de små gynnarna när jag var liten, kommer ihåg att jag och brorsan hittade den i affären men vi köpte den aldrig.. :-k kommer dock inte ihåg varför..
 #146516  by Ufouria
 
För att ni inte vågade kanske. Blev rädda för gremlinsen. ;)

Ser inte det amerikanska Mega Man 5 omslaget likadant ut som SCN omslaget förutom att Mega Man är brunhyad på den amerikanska och kritvit i ansiktet på SCN utgåvan?
 #146520  by Early90s
 
Pinball i "svarta serien" :yes: Mest en massa färgkludd, tycker att Quarterback, MM, med flera ni tycker är fula är riktigt mysiga. Där händer det saker och finns många detaljer att se på. Pinball är bara fult :badgrin:
 #146530  by Sol
 
Ingen som nämnt Fabio på W&W2?
 #146552  by Pinge
 
Sol: ja det e fan ett av dom fulaste! så fult att det blir coolt typ!
 #146558  by Nagai
 
Sanna wrote:För att ni inte vågade kanske. Blev rädda för gremlinsen. ;)

Ser inte det amerikanska Mega Man 5 omslaget likadant ut som SCN omslaget förutom att Mega Man är brunhyad på den amerikanska och kritvit i ansiktet på SCN utgåvan?
Jo, Megaman är mer brunhyad, men har även mer tjockare ansikte. och han ler av ondska ;)

Image


Fast mega man 4 är värre än 5:ans box

Image

Pharaoman ser förvånad ut :lol:

Angående Gremlins 2 kommer ihåg att föräldrarna hade storhandlat den dagen så när vi hittade spelet fick vi inga pengar till det :(
Men det köpte jag senare själv för snart.. 3-4 år sen :D
 #146587  by Ufouria
 
Mega Man ser läskig och elak ut på MM4 omslaget. Däremot är han rätt sött (och rödblommig) på MM5.
 #146677  by Chefren
 
Frågan är om inte omslaget till amerikanska megaman 2 är fulare (europeiska också för den delen...)

Image

Image
 #146680  by Ufouria
 
Jo, amerikanska megaman 2 omslaget är gräsligt.
Det amerikanska MM1 omslaget är så fullt att det blir snyggt. Amerikanska MM6 är läckert, kanske t om det snyggaste megaman omslaget.

*går och kikar*

Jo, MM6 har snyggast box, därefter MM5 SCN. MM3 hade varit snyggt om inte den mänskliga Dr Wily varit med i bakgrunden.
 #146682  by Chefren
 
Jag var (är nog lite fortfarande) livrädd för Dr. Wily på MM3 omslaget!
 #146714  by Gixen
 
Lite dåligt att inte jänkarna kom underfund med att Mega Man har en skjutarm och inte en pistol förrens i MM3.... :roll:
 #146788  by Lakanman
 
Aldrig tänkt på att Wily gömmer sig bakom en snubbe där på NTSC omslaget.
 #146790  by Ufouria
 
Det har jag faktiskt aldrig heller sett. Har iofs inte studerat det omslaget så i detalj. Ögonen faller ju direkt på Mega Man och pistolen, det i bakrunden kommer i skymundan.
Undrar vems huvud det är i berget på MM2 SCN omslaget?
 #146872  by Nagai
 
Det demon huvudet?
Det är dem plattformarna man hoppar på Airmans bana :MM
 #146881  by Ufouria
 
Jaha, ja det är likt när du säger det.
Undrar vem den svarta filuren är, han som står i höjd med megamans mage. Den gröna (fast på box vit) drake på Dr Wilys första bana finns med.
 #146883  by Nagai
 
Fiskroboten från Bubblemans bana är också med på omslaget,
men den svarta karaktären kan jag inte placera..
tror det är roboten från Quickmans bana då hela rummet blir mörkt så lyser dem med eld..
Eller... någon annan fiende från spelet.

EDIT: Tror det är sista bossen aka Wily's Rymdvarelse
 #146885  by Sol
 
För att gnälla lite så är de små gulliga Gremlinsarna = Mogwaier och ännu inte gremlins. ;)
 #313458  by 3gengamern
 
Fester's Quest
Så gräsligt ful och två till som är nästan lika fula.
Blaster Master
Gremlins 2


Det där med att designa snygga spelomslag verkar med ett par tydliga undantag (Gimmick och Ufouria)inte alls ha varit Sunsoft grej överhuvudtaget.
Last edited by 3gengamern on 15 Mar 2015, 11:20, edited 1 time in total.
 #313498  by Ufouria
 
Fester's Quest är riktigt ful men jag gillar färgerna på omslaget. Det är Fester som förstör.

Batman Return of the Joker är oxå hemsk, dock lite snyggt med gul box i bokhyllan (så länge man ser långsidan av kartongen).

Gremlins 2 omslaget avskyr jag!
(såg att jag skrivit det tidigare men det tål att upprepas)

Däremot har jag inget emot Blaster Master (inte det finaste iofs) eller Journey to Silius. :)
 #313513  by Stonkish
 
Somliga menar att omslaget till Paperboy är fult men det finns värre i detta fall har jag en som jag tycker är ugly as shit.
Nämligen denna...

Image

Kom igen, vad vill detta omslag säga oss egentligen? Så min röst går till denna. Någon som kan komma på nått fulare?
 #313527  by Ufouria
 
Näe den där är allra värst (iaf bland SCN/EEC omslagen).

1. Anticipation
2. Side Pocket
3. Ice Hockey
4. Gremlins 2
5. Racket Attack

Image
Image
 #313536  by Pinge
 
Racket Attack är varken SCN eller EEC ;)

Instagram #sndb.se