• Fulaste Nes-omslagen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #313539  by smid
 
Hur kan man tycka att Anticipation är fult? Mer glädje och 80-tal får man leta efter :D
 #368611  by Ufouria
 
Jag tycker många av NES omslagen är riktigt snygga men det finns några som är ganska tråkiga, inte fulast men ändå tråkiga.

GunSmoke tycker jag är på gränsen till fult.
Snake Rattle n Roll är ett annat tråkigt omslag. Tror det är ormen som förstör. Det är ingen söt orm.

Dock älskar jag både Gunsmoke och SRnR spelmässigt!
 #368655  by Smart Cat
 
Sanna wrote:GunSmoke tycker jag är på gränsen till fult.
Image
Snaken är som baken.
Jag samlar ju inte på big box men jag köper några. Kriteriet för vilka jag vill ha är att omslagen är snygga och Gun.Smoke är ett av de spel som passar in i min samling.

Se så bra det passar in:
 #368656  by Mango
 
Ge mig ditt inplastade Final Fantasy :o

Edit: Det ser öppnat ut! Är det så? :P
 #368669  by Smart Cat
 
Japp, det är öppnat. Inte av mig men jag låter ändå den historiska plasten sitta kvar.
Den är lite ful, den täcker inte ens hela baksidan.
 #368674  by Mango
 
Synd :( Men kul att ha ändå! En vacker dag när jag är rik ska jag köpa mig ett fabriksinplastat ex :) Nog med OT nu. På tal om fula omslag så tycker jag de flesta som har "verkliga" bilder är ganska fula. Som denna:

Image
 #371557  by smid
 
Katten: För att inte samla på bigbox verkar du ha en del ;)

Bland de fulare omslagen tycker även jag att Snake Rattle 'n' Roll hamnar, ormen ser efterbliven ut...
 #371565  by Ufouria
 
Ja han gör ju det. Ormen förstör hela bilden. Kartongen hade potential att bli mycket fin om de hade stylat till ormen lite bättre. Trist att det skulle bli så. :(
 #371567  by poppe
 
Trojan är inte lika vidrig som Mega man, men jag vill riva ut ögonen när jag har boxen framför mig.

Image
 #371603  by Ufouria
 
Amerikanska Mega Man 1 omslaget är grymt ju. ;) Däremot amerikanska Mega Man 2. :-&

Det enda som är fint på Trojan är hur spelets titel är skriven. Ursnyggt! :good:
 #374381  by Nils
 
Omslaget till Rygar är väldigt fult med tanke på att huvudkaraktären (som är en kille) bär ett diadem och har hår ner till axlarna... och ser ut som en tjej.
 #628119  by Ufouria
 
Nu är detta NES iofs men det går nog bra ändå. Har alltid tyckt att Gremlins 2 omslaget är osmakligt (fult!!!) men denna är ännu vidrigare.

Image

Ang. Gremlins så är det riktigt synd att de valde att ha en ofräsch gremlins på framsidan istället för Gizmo.
 #628124  by segasonic
 
Han är väl charmig!? :good:
(Jag hittade en bättre tråd för ditt inlägg, Sanna)
 #628152  by Ufouria
 
Ahh, det fanns en sån här! Bra segasonic :good:

Hade jag varit barn hade jag inte ens vågat ha A Nightmare i hyllan. Skulle vara rädd att han på omslaget skulle börja leva mitt i inatten.

Hade en bok - Spökhistorier - som barn. Den hade otäcka spökhistorier i sig och ett omslag med ett skellet på. Vågade inte ha den boken i mitt rum :lol:
 #628154  by segasonic
 
:DOG
 #628643  by Ufouria
 
Gremlins 2 hade varit såååå mycket smakligare med ett omslag liknande detta:

Image

Fast som NES kartong. Hade stuckit ut i hyllan med en orange-gul box.

Men det är nog bara jag som tycker det. Vet att det finns vissa som t om tycker Gremlins 2 omslaget är grymt snyggt.
 #630074  by Stonkish
 
Denna är ju extremt ful..

Image

Ser helt mongo ut. Påminner lite om..

Image
 #630085  by JBH
 
Tycker att HH omslaget är snyggt (kanske är ensam om det) :D
 #630102  by priest
 
Hammerin Harry är ju Sly Stallones okände tvilling, kolla bara munnen :)

Harry...?

Image

Sly...?

Image
 #632674  by Robotwo
 
Vice: Project Doom hade en lite mysko airbrushad bild, bakgrunden ska vi inte enns tala om :B
Image
 #632680  by Hudson
 
Haha, helt sinnessjuk bild
 #632788  by Omega Supreme
 
JBH wrote:Tycker att HH omslaget är snyggt (kanske är ensam om det) :D
Jag tycker omslaget är riktigt snyggt! Fram för allt står HH ut i en svensksåld samling efter som det är lite unikt med rosa långsidor. Det är väldigt iögonfallande och ser man en samling långsidor i en bokhylla så brukar HH sticka ut. Hade nog inte tyckt omslaget var lika snyggt om resten av kartongen var helsvart dock.
 #632791  by Ufouria
 
Älskar HH omslaget! Vem vill inte ha muskulösa killar på NES omslagen :D

HH, Flintstones 2 och Solomons key 2 är nog de omslag och spel som kändes väldigt attraktiva innan man hade dem. De är sjukt snygga även när man har dem men det var något mer magiskt med dem innan man blivit van.

Ett annat spel/omslag som var fascinerande att se för första gången med egna ögon (inte bara på bild) var den amerikanska utgåvan av Mega Man. Riktigt magiskt att plocka ut det spelet från bubbelplasten och se det fula men vackra omslaget :birdo: Tyvärr så blir man ju "blind" efter ett tag.

Instagram #sndb.se