• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #92465  by Zeela
 
Martin wrote:Consider it done. Har en lista på folk som är intresserade av boken och som kommer till RG.
Martin, hur många böcker är det du ska ha med dig till RG nu?

 #92468  by rogerxy
 
Du skulle kommit på BITL katten, du missade verkligen en toppenhelg!

 #92473  by Smart Cat
 
Jo, jag inser ju det nu när det verkar som om alla här inne hade varit där men ingen verkar komma till RG. Jag förstår ju om det blir mycket resande på kort tid men jag får väl återkomma på BITL nästa år eller gång det blir. Eller det kanske kommer något annan skojig träff.

Ja, Pinge, just nu är det nog jag som har den värsta frun... Hon har ett hemskt humör och vi är väl inte direkt bästa kompisar just nu. Usch, trist.

 #92479  by Pinge
 
SC: fan vad jobbigt, din stackare!
jag har aldrig bråkat alltför mycket med min fru, vi träffades trots allt 2001, blir lite smågnabb ibland, och jag kanske säger saker jag inte menar, men det går över på ngn timme oftast.

 #92499  by Smart Cat
 
Det är skitbra.
Vi har blivit bättre på att snabbare prata ut om saker men det är ju trist ändå.

Ett föredettaflickväns föräldrar sa en gång att ett förhållande ska se ut som ett EKG, det ska gå upp o ner för då är det liv i det. Är förhållandet som ett rakt streck så är det inte bra, då är det dött.
That´s fucking true too

 #92507  by Martin
 
Smart Cat wrote:Jo, jag inser ju det nu när det verkar som om alla här inne hade varit där men ingen verkar komma till RG. Jag förstår ju om det blir mycket resande på kort tid men jag får väl återkomma på BITL nästa år eller gång det blir. Eller det kanske kommer något annan skojig träff.
Det blir många folk på RG, dock inte så många från NESdb tyvärr. BIT Live turnerar runt i olika länder (flest ggr har det varit i UK) så det är osäkert om det återkommer till Sthlm.

 #92508  by Martin
 
Zeela wrote:
Martin wrote:Consider it done. Har en lista på folk som är intresserade av boken och som kommer till RG.
Martin, hur många böcker är det du ska ha med dig till RG nu?
Tar med alla jag har! (förutom ett eget ref-ex)
Ska inventera hur många jag har kvar, dock så ska det finnas till alla som anmält intresse so far.

 #92512  by rogerxy
 
BITL har väl varit i UK alla år utom i år. Förmodligen blir det väl UK igen nästa år, & då åker jag med all säkerhet dit. Tar kortare tid att åka Gbg-London än Gbg-Sthlm :D

 #92517  by BelfegorC4
 
Martin wrote:Det blir många folk på RG, dock inte så många från NESdb tyvärr.
Är det inte så att vintagegames består av östra Sverige och nesdb har mest medlemmar från västra? :)

 #92526  by Martin
 
BelfegorC4 wrote:
Martin wrote:Det blir många folk på RG, dock inte så många från NESdb tyvärr.
Är det inte så att vintagegames består av östra Sverige och nesdb har mest medlemmar från västra? :)
Bergsala ligger ju på västkusten = större Nintendoinflytande?

Lite som Siba som har huvudkontor i Göteborg och höll sig till västkusten och Onoff som har huvudkontor i Stockholm och till en början höll sig till östkusten...

 #92529  by Pinge
 
det ligger säkert ngt i det, men sthlm ligger närmar japan än göteborg gör ;)

edit: (sthlm - gbg e kortare ä sthlm - japan) :lol:

 #92548  by Vigdul
 
Jag ger efter för trycket och kommer på RG, så reservera ett ex. åt mig Martin!

 #93365  by Widar
 
Fick också min bok idag! :D

Stort tack, Martin! Här ska läsas! :)

Edit: En timme senare och boken är läst. Mycket bra, Martin!
=D> \:D/ :nes: :nespad: :mario:

 #93388  by Wezper
 
Hur gör man för att få ett signat ex? :)

 #93400  by Wezper
 
rogerxy wrote:Du hoppar tillbaka i tiden & deltar i tävlingen
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=4277
svårt att vara med i en tävling där tiden gått ut :wink:
Tänkte om man kunde beställa en singnad direkt av martin?

 #93480  by FerretX
 
Fick boken idag... grymt jobbat martin ... bra bok :D

 #93624  by Snutteliten
 
Wezper wrote:
rogerxy wrote:Du hoppar tillbaka i tiden & deltar i tävlingen
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=4277
svårt att vara med i en tävling där tiden gått ut :wink:
Tänkte om man kunde beställa en singnad direkt av martin?
PM:a han o fråga. :D

 #93625  by Snutteliten
 
Tack så hjärtligt för boken Martin. :D
Riktigt trevlig läsning fick man.
Bra jobbat! =D>

 #93634  by Dragos
 
Tack för boken Martin, väldigt trevlig läsning :)

 #93688  by Martin
 
Kul att höra, tack till alla!

 #93845  by Ufouria
 
Har oxå fått boken nu, ska bli skoj att läsa ikväll. :D

 #94088  by Andreas No 1
 
Martin: Stort tack för en trevlig bok med bra läsning. Dock några funderingar; 1. Turtles Tournament Fighters släpptes i europa till NES, region NOE och FRA (?). 2. Ingenting om "Gameland"-rättegångarna eller om Bergsalas inblandning i kartellverksamhet (2001?) där de höjde priserna på ett olagligt sätt samt tryckte bort konkurrerande importörer och hotande kunder som direktimporterade från Nintendo.

Annars så är jag mycket nöjd! Bra att du skrev om de mest klassiska spelen till NES. :)

 #94091  by Martin
 
Andreas No 1 wrote:Martin: Stort tack för en trevlig bok med bra läsning. Dock några funderingar; 1. Turtles Tournament Fighters släpptes i europa till NES, region NOE och FRA (?). 2. Ingenting om "Gameland"-rättegångarna eller om Bergsalas inblandning i kartellverksamhet (2001?) där de höjde priserna på ett olagligt sätt samt tryckte bort konkurrerande importörer och hotande kunder som direktimporterade från Nintendo.

Annars så är jag mycket nöjd! Bra att du skrev om de mest klassiska spelen till NES. :)
1. Gick bara på spel som släpptes i Sverige via köp eller hyr.

2. Jag skrev faktiskt om "Super Mario" och EU-målet kring anklagelserna för att bedriva kartell i en artikel i Manual för många år sedan. Detta skedde senare och var på Nintendo of Europe-nivå så inte mycket relevans för NES-eran.
Gameland kan dock vara intressant att kika på i vidare historieskrivning, likt t.ex. SM och andra händelser.

 #94092  by chris_vain
 
Jag fick min bok i måndags o jag är helt kär i den :D
Helt underbar bok alltså!!

 #94155  by Andreas No 1
 
Ja, Gameland är en intressant histora, såväl som Nintendo-SM, i den andra utgåvan av din bok så kanske det kommer med historier om detta? Det finns ju ett syskonpar varav killen var riktigt duktig på NES. :)

 #94266  by keeke
 
skulle vara intresserad av 1 ex.skickar du till finland?betalning med iban/bic?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Instagram #sndb.se