• Svarta Serien (Diskussionstråd till FAQ)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #696785  by KarlChristianLund
 
Kan kika med yapon varianten om det var EEC / DAS / FRG eller dylikt vilket är högst troligt. Har ett svagt minne att det var alexkid här på forumet som har en vän med yaponklästermärket på sidan.
 #696850  by alexkid
 
Som ja sa till kcl igår kväll.
Ja och polarn spelade uc som fan som små. Och har väldigt svårt att se att spelet skulle vara köpt i tyskland då våra familjer ej va så beresta vid den tidpunkten. dock så kan ja ej bekräfta detta spelet ang landskod/yapon idag då han och hans familj flyttade till australien för ca15 år sedan. så antar att spetet och resten va liren är kastade idag.
så va jag vill minnas så hyrde vi de och spelade de men kan som sagt ej bekräfta detta.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 #696857  by Pinge
 
Jag kan sätta ett yaponmärke på ett FDS-spel, :)

Jag spelade oxå UC som "liten", detta var ett av spelen på en multikassett som polaren köpt på Mallis
 #696914  by Ufouria
 
Jag spelade Probotector 2 mycket som barn. Det innebär alltså att det spelet såldes i Sverige eller fanns till uthyrning :P
...en troligare förklaring är att jag spelade det på en multikassett/piratkassett. Kan dock inte förstå hur jag lyckades med det då jag aldrig kunnat få en multikassett eller en famicom + massvis med olika testade converters att funka på min omoddaded PAL konsol (funkar dock alltid på min amerikanska). Nästan alla multikassetter jag har haft har även innehållit bl a Urban.
Det jag vill få sagt med detta inlägg är att det krävs bildbevis (yapon-klistermärke på en kassett eller kartong med svensk prislapp)

Instagram #sndb.se