• Tusch och annat dylikt.

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #870807  by TcB
 
Hur vanligt är det med tusch och dylikt på både kassetter och boxar?
En del är ju lätt likviderat men däckpennna " vit " är ju helt omöjlig..
Hur löser ni drt när det händer att ni får ett sådant spel?

Jag gör följande, köper antagligen en likadan kassetten och byter ut den del som är förstörd, vanligast baksidan?? " otroligt drygt i början av sin samling, att tex köpa ett boxat castlevania och sedan en kassett för att vara säker på att det ska vara korrekt"

Men boxarna är värre.. Vill helst inte ta bort eller försöka med något egentligen. Köpte ett gäng kassetter i box ( riktiga katastrofer till boxar ) just för att se vad som går att ta bort och vad som helt enkelt går vara tillhörande till boxen :$

Fast folk som försökt styla sina boxar ( måla med hyfsat rätt färg i de skrapade ändarna?? ) man blir ju fascinerad, det va ju definitivt inte under barndomen det gjordes, då ville man ju bara lira spelet. Utan måste ha skett inför en försäljning .

Posta gärna era värsta objekt ni fått tag i 👍
 #870808  by Ufouria
 
Det är ett par storsamlare som tuschat sina spel (verkar vara främst svarta, blåa och röda kartonger) och de spelen har hamnat i omlopp när de sålt av sina samlingar. Oklart om det tuschat spelen i samband med försäljning eller om det var något de gjort redan när de fick hem de och hade de i sin samling. De påstår att de inte tuschat spelen, men det är ju rätt uppenbart när >80% av säljarens spel är tuschade. Kan ju inte vara 80% olyckliga/otursköp som de ha gjort. Dock så fanns det tuschade spel även för 15 år sedan, men risken att spel man köpt så långt tillbaks i tiden är tuschade torde vara mindre för då var ju priserna låga (ovärt att tuscha) och de som sålde hade haft spelen sedan barndomen eller liknande.

Har aldrig sett tuschade kassetter däremot.
 #870809  by TcB
 
Bilden funkade inte ( återkommer med bild )

Där är ett riktigt exemplar jag inte alls lyckats ta bort 1mm utav, blev att köpa ett nytt och byta baksida.

Återkommer med en bild så snart jag kan

Instagram #sndb.se