• Vi spelar NES tillsammans | 049: Ice Hockey-turnering

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du köra i omgång 49?

Swords and Serpents
3
17%
Ice Hockey
8
44%
Balloon Fight
7
39%
 #864775  by mackan
 
Resultatet blev 11-17

Får kika över lite tid rakis, återkommer :)
 #864786  by Ludu
 
Tre Kronor (mackan) vs Tjeckoslovakien (Ludu)

Har inte haft tid att skriva något längre referat men för de som missade matchen går reprisen här:

Första perioden startar relativt mållöst med fantastiskt målvaktsspel men utöver att matchens tredje mål sker när Tjeckernas tjockis passar in i egen kasse leder varannat mål upp till 5-5.

I andra perioden rycker Tjeckoslovakien ifrån med två mål men det stoppar inte kronorna från att göra matchens snyggaste placering (00:10:07 alt P2-4:42). Trots gediget spel är ställningen till slut 8-11 inför sista tredjedelen.

I tredje perioden tar orken slut för svensken men det var ju oxå ett år innan Håkan Södergren manade dem att ta Tjecken på fall. Tjeckoslovakien fortsätter att dra ifrån följt av att Kronorna trycker in ett sista tröstmål och matchen är över.

11-17
Matchens vinnare: Ludu

Matchens lirare: Lasse K - Tre Kronor
 #864906  by Ludu
 
Tjeckoslovakien (Omega Supreme) vs Polen (Ludu)

Dramatiken började redan innan matchen var igång. Motståndarlaget tog akademisk kvart medan tjeckerna väntade på isen. Till slut nåddes Tjeckoslovakiens tränare av beskedet att hela laget blivit köpt av den andra tränaren så han fick helt enkelt skrapa ihop ett lag från läktaren och kalla det för Polen istället.

Efter det fick den nyanställde se sina forna undersåtar peppra in mål, även om fejk-Andrzej Hanisz gjorde ett par suveräna räddningar till och från. Men snygga räddningar är en klen tröst när ungefär hälften av alla skott på mål ändå går in. Poängtavlan gjorde en Space Jam (Kinda one-sided isn't it?) och trots två rejäla slagskott rätt upp i krysset från Polen var matchen i princip redan avgjord vid tränarbytet.

20-2
Matchens vinnare: Omega Supreme

Matchens lirare: Dominik Hašek - Tjeckoslovakien (höll nästan nollan, men nästan skjuter ingen nolla)

@Omega Supreme Tveksamt ;) En förlust hade jag kunnat ta, men förrådd av mitt egna lag... :cry:
 #864908  by Omega Supreme
 
Tack för en god match @Ludu, du har en bättre målvakt än @rakapparat.

Ledsen om jag stal ditt lag. Men hockey är en lika psykologisk sport som fysisk.
Men vi kanske möts igen! Och då får du chans på revansch! :good:

Nästa man till rakning!
@snotcrow, kan du onsdag 22:00 så är du en pärla :pwing:
Image
 #864924  by snotcrow
 
@Omega Supreme jag är en pärla! Starta du ett online imorgon vid den tiden och sätt på low latency så hoppas jag på att göra fler än 9 mål eller släppa in färre än 20 :D

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd
 #864929  by rakapparat
 
Rakapparat vs Mackan i loser bracket. Mackan, sann patriot och krigare valde Sverige. Jag som har handikapp (höhööhhö) bad till Lenin och valde USSR. Ryssarna hade tyvärr hittat vodkaflaskan för nära inpå match och svensken käkat blåbär hela dagen.

Bakslag för ryssarna direkt, 5 eller 6 mål i baken. Sen tog dom en resorb (eller mer vodka, ingen vet) och gaskade upp sig. Dock tog ryssarna god tid på sig att lära sig hur fan man byter tekare så den lille klene mannen skulle få teka. Han skulle enligt Ice Hockey guden (Omega) tydligen vara bäst på att teka. Mackan vann varenda tekning fram till slutet på andra då ryssarna vaknade.

Ryssarna rykte upp sig i andra perioden som och hämtade upp ett par mål. Det vände i den tredje då Sverige hittade spelet igen och ryssarna fick lämna turneringen.

Slutresultatet:
Image
 #864930  by snotcrow
 
GG och gratulerar mackan!
Ryssarna hade helt klart plockat upp rätt information från tjeckoslavakerna angående vem som är turbotekaren!

@mackan ska då ta sig ann sveriges 11:e bästa batman-spelare, @Ashaman

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd
 #864932  by snotcrow
 
Målrik match! Måste ha varit bra drag ändå. GG och grattis lirod.

Då vankas det Mr admin aka @Lirod mot sverigest största minirecensions-skrivare genom tiderna, @Ludu .
Lycka till!

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd
 #864942  by Omega Supreme
 
Ojdå! Det här var en liten skräll får jag säga! Jag trodde du spelade hockey @Sonefors? :D
@Lirod och katten dansar segerdans i vardagsrummet.

Gött @snotcrow, dig kan man lita på. jag tror du mörkar formen och att det kommer bli en hård batalj...

Är det placeringsmatch som gäller nu mellan @rakapparat och @Sonefors ?

Eller är det @rakapparat och @AndiOne som spelar som sistap....eeeeeh jag menar plats 8 och 9? ;)
 #864944  by Sonefors
 
@Omega Supreme :lol: Ja, jag är lite besviken själv faktiskt. Men sanningen är att jag aldrig var nära heller. Lyckades jag komma ikapp till "bara" ett fyramålsunderläge så dröjde det inte länge innan @Lirod gjorde två snabba igen. Jag gjorde ett snyggt självmål från halva planen också :D Och vann alla tekningar utom en där jag lyckades byta tekare. Men inte fan hjälpte det ;)

Det kändes inte riktigt rätt med handkontrollen heller. Mot @AndiOne kändes det bra, men den här gången var målvakten inte alls med.

Tur att man har spelat klart! Men sköj var de! \:D/
 #864950  by Omega Supreme
 
Nu är det ju så att @Sonefors har vunnit en match.
Det mest logiska hade varit om @rakapparat hade mött @AndiOne så alla har spelat 3 matcher.
Förloraren kommer 9:a och vinnaren möter @Sonefors om 7:e platsen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se