• Vi spelar NES tillsammans | 049: Ice Hockey-turnering

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du köra i omgång 49?

Swords and Serpents
3
17%
Ice Hockey
8
44%
Balloon Fight
7
39%
 #864660  by snotcrow
 
Var t.o.m. spännande att läsa. Som att man var där nästan. Tack och grattis @Ludu !

Matcher som nu står på tapeten är:
@Ludu VS @mackan
@Ashaman VS @AndiOne

Uppdaterad: https://challonge.com/hjnr4hsd
 #864682  by Sonefors
 
Omega Supreme wrote: 09 May 2020, 22:18 Har ni fått fiber till Bollnäs ännu? Satt han på sitt modem och spelade Sonefors?
Min uppkoppling är alldeles lysande, tackar som frågar :)

@Ludu - Fantastisk summering! Det var visserligen femte straffen som gick in, dvs suddenstraffar t.o.m., men det är en bagatell. Målvakterna avslutade sjukt bra! Jag tror dessutom att jag hade tre stolpskott under de sista två minuterna :lol:
 #864692  by Ludu
 
@snotcrow @rakapparat :birdo:

@Sonefors Så kan det ha varit! Jag fick som för mig att alla fyra spelare bara fick varsin straff men det kan även ha påbörjats ett andra varv.

Å det är nog min uppkoppling som spökar 8-[
 #864703  by Martin
 
Grymt kul och vilka refererat! Omega!

Borde posta något om detta på Facebook, Twitter och Instagram för SNDB.se. Bra reklam för forumet med gemenskap och aktiviteter.

Jag skulle gärna själv ha varit med, men har varit lite för mycket den senaste tiden. Hunnit klämma in lite Kingdom Two Crowns: Dead Lands, Bioshock 1 Remastered och igår klarade jag äntligen Pokémon Let's Go Eevee (var på sista sträckan, hade bara striden med de fyra mästarna kvar).
 #864708  by Ashaman
 
Andi-Asha
Kanadickeland-Jänkeby, en typ av derby alltså.

Kanadickerna glömde snöra på sig skridskorna i första perioden och hade väldiga bekymmer med avsluten eftersom även klubborna låg kvar i avbytarbåset. Det blev en period där Jänkeby på rent medflyt tog en stabil ledning om en fem, sex, åtta, tio mål.

I andra perioden kom Kanadickeland på att det går bättre att åka med skridskor och att man ska skjuta hellre än passa. Ibland. Ställningen stod sig väl ganska jämn i andra perioden.

I den tredje perioden tog alla kanadickerna med sig sina klubbor ut. De åkte på en tidig utvisning men vann på grund av en bra avslutning perioden, men förlorade detta till trots matchen, som avslutades 18-10 till Jänkeby (undertecknad), pga en stark inledning av matchen.

Yay!
 #864709  by snotcrow
 
När wayne gretzky är i farten finns det inget som kan stoppa han. Grattis asha :D

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd

Detta öppnar upp för 2 nya matcher:

@Ashaman VS @snotcrow
@Sonefors VS @AndiOne
 #864714  by Omega Supreme
 
Som min fru sa när jag satt och kollade på Gretzky-dokumentären om när han blir trejdad till LA.

-Vad bra engelska han pratar.
-..........va?
-Jaaaaaaa han är väl Ryss?
-............mpfffff!
 #864733  by mackan
 
Ikväll kl 20:00 möts jag och Ludu i rinken, ni som vill se matchen kan göra det på twitch.tv/brillsnok :)
 #864747  by mackan
 
10 minuter kvar, tre kronor möter tjeckien, blir en rörig match när tröjorna ser så lika ut, men det blir mer spännande så :-w

kolla matchen, twitch.tv/brillsnok
 #864751  by snotcrow
 
Asha(kanadien) vs Snot(tjecko)

Period 1:
Här blir det mål på varje skott känns det som. Målisarna har inte riktigt kommit in i matchen.
Tjeckien drar ett stolpe till stolpe ut skott. Det skriks på röstchatten.
Ur kaoset står det 4-6 till tjeckien.
Period 2:
Strid på plan utbryter. Det trycks upprepade gånger på A-knappen. Tjeckien får powerplay. Ett mål görs.
Kanada börjar få mycket puck i andra perioden och skjuter och skjuter, matar och matar på. 2 gånger går den in.
Men det är tjeckien som drämar in 4 mål och utökar ledningen med 6-10
Period 3:
En extremt mentalt utmattande period. Målisarna storspelar, passningsspelet är rutten, men skotten viner på mål.
Inget verkar gå in.
Men så efter 8 minuter drar Gretzky på ett slagskott från blåa linjen rakt upp i nättaket.
Det är det enda mål som inträffar och matchen tar plötsligt slut.

Tjeckien med lagkapten snotcrow går segrande ur matchen med 10 mål mot 7.
GG!

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd
 #864753  by Sonefors
 
AndiOne (Kanada) - Sonefors (Tjeckoslovakien) 7-18 (2-9, 3-7, 2-2)

Ett revanschsuget Tjeckoslovakien, som förlorade den senaste matchen på suddenstraffar, hade bestämt sig ikväll - ingen mer förnedring. Man visste inte vad man skulle vänta sig mot ett Kanada i samma situation så man gick ut och tokkörde. Ett skott - ett mål, två skott - två mål, tre skott - tre mål. Och så fortsatte det hela vägen upp till sju innan stackars Kanada slutligen fick låna pucken och fick in ett tröstmål.
-”Det här håller inte, ni spelar ju som rakis hela bunten”, skriker AndiOne från båset.
Sonefors småler på andra sidan och ger sitt manskap tummen upp och uppmanar att fortsätta ösa på. Puckarna fortsatte att trilla in en efter en till periodsiffrorna 2-9.

Andra perioden blev i princip en repris på den första med spel mot ett mål under långa stunder. Kanadickerna började stressa och släppte allt bakåt för att få en chans att komma ikapp målmässigt, vilket man också stundtals lyckades med.
-”Det här går åt skogen, ÖÖÖÖÖKA”, skriker Andi. Vid ställningen 5-14 hade coachens humör spridit sig till resten av laget vilket resulterade i en tvåa för Lafleur. Tjeckoslovakien tog en timeout för att vila tummarna innan PP men det gillade verkligen inte hemmapubliken som buade ut gästernas osportslighet. Coach Sonefors taktik gick hem och man slaktade matchen i andra periodens slutsekunder, 5-16.

Den sista perioden spelades bara av då matchen redan var avgjord. Noterbart att Kanada inte vann en enda tekning på hela matchen!

Igor Liba valdes till matchens lirare och kommer att spela en nyckelroll i nästkommande match mot taktiksnillet Slirojd.
 #864759  by snotcrow
 
Gratulerar Sonefors!

Man kan köra med low-latency mode. Vi gjorde det igår
1. Start an online game from the NES – Nintendo Switch Online library.
2. Open the Suspend Menu by pressing ZL + ZR*, then select “To Game Selection.”
3. From the menu on the left select, “Settings,” then press the Y Button to turn on low-latency mode.

Uppdaterat: https://challonge.com/hjnr4hsd

Ny match:
@Lirod VS @Sonefors
 #864766  by mackan
 
Ludu tog hem matchen, ett sargat tre kronor tackar för en god match :)
 #864767  by AndiOne
 
@Sonefors @snotcrow
Amen dåså!! Då kan ja skylla på det istället för att de va andra matchen på 30 år ja spela ju! ;)

@Lirod Lite sent nu, men näe streamingdatorn är nerpackad sedan länge tyvärr. =(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se