• De absolut billigaste och bästa NES-spelen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #864232  by 1595
 
Rush n Attack, Goonies 2, Solomons Key, Rad Racer, Track n Field 2, SMB1 :), Double Dribble. Dessa brukar gå väldigt billigt som cart och är rätt roliga spel
 #864233  by mackan
 
Förutsätter lösa kassetter och/eller varierande skick, kan ju komma undan riktigt billigt i så fall :) men, Tetris och puzznic om du gillar pusselspel. Smb 1-3, ducktales, turtles 1-2, icehockey.
 #864240  by Ashaman
 
Beror ju på vad du anser är billigt,
Men de är ju i vart fall inte så dyra: Batman, Gremlins 2, Ice Hockey (ffa 2 player!), Little Nemo, TalenSpin. Inget av dessa går ”snorbilligt” men de borde gå att hitta på högst 200kr/st.

Utöver dem anser jag att både Journey to silius och Guardian Legend bör nämnas. Det är imo väldigt bra spel, men i en något högre prisklass, dock fortfarande inte direkt dyra.

Tjo!
 #864241  by Sonefors
 
Utöver de som redan är nämnda borde Metroid och Castlevania gå att få för max 200 kr om man letar lite och har is i magen. Just Metroid är nog det mest prisvärda spelet som går att köpa till NES. Sjukt mycket spel för pengarna. Även The Goonies II borde kvala in där och det kan man nog få för en hundring fraktat om man har tur.
 #864244  by Farbror Barbro
 
Om man sätter ett övre tak på 200 kr så borde det gå att hitta Balloon Fight. Det är ett spel som iaf jag verkligen fastnat för, även om jag kanske är lite ensam om den åsikten. :)

Instagram #sndb.se