• Repros

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #857023  by sonar
 
Det har ju börjat dyka upp vad som ser ut på bild att va rätt bra repros av kartonger framförallt till NES-spel på Tradera. Dessa har bla en liten QR-kod på baksidan.
Men en sån skulle ju gå att strunta i att trycka dit. Jag blir lite orolig över dessa och om det kan finnas eller börjar spridas falska nyproducerade kartonger. Har också kommit ut en del som säljer svarta serien i sjukt hög kvalitet, nyskick i princip på sistone vilket spär på min paranoia :)
Nån som vet hur man kan skilja gamla orginal från nya fejkade på ett bra sätt?
 #857120  by Omega Supreme
 
Rätt tråkigt svar men om du vet hur originalkartongen ser ut med färger och allt så är det rätt enkelt att skilja på reprokartonger. Kvalitén och tjockleken på kartongen är också en stor skillnad.
Än så länge så har jag inte sett en enda reprokartong som ens har varit närheten av original. Och om det mot förmodan skulle dyka upp en reprokartong på Tradera som säljs som äkta så tror jag att den hade fått så många anmälningar på sig att den hade släkts ner ganska fort om den hade dragit på sig uppmärksamhet och gått för stora pengar.
Om den mot förmodan inte hade gjort det så hade det varnats flitigt här i traderatråden.

Mycket större risk att du råkar köpa en originalkartong som säljaren har tuschat för att få den att se bättre ut än vad den är....
 #857130  by Ufouria
 
Ja reprokartonger går det inte att missa att de är repros. Lite mer lurigt möjligen med ett litet antal SNES reprokassetter, iaf om man inte har de i handen. Är man uppmärksam så tror jag dock att man kan se utifrån bilder om en SNES kassett är repro men man måste vara uppmärksam.

Instagram #sndb.se