• Vilket NES spelomslag tycker ni är snyggast?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #316202  by Ufouria
 
Jo det där är nog snyggare än Shadow Warriors SCN omslaget som är ganska trist.

Tycker dock att NG II omslaget är snyggast i SW/NG serien. Detta är även ett av de fem enligt mig snyggaste omslagen.

Image
 #316230  by Ufouria
 
oldschoolgamer wrote:Nej det gör han inte, körde ut spelet för några veckor sedan... :yes:
Okej, undrar vad det är för snubbe då. Jag skulle inte minnas slutbossen om jag så hade spelat det igår. :lol:
 #316239  by 0LD5K00L
 
Den allra sista bossen är ett alien-liknande huvud som står längst till höger om skärmen. Man ska slå på det samtidigt som man måste undvika de giftiga dropparna som faller ner.
 #316243  by genne
 
ninja gaiden 2-3 och castlevania är mina favoriter.

Btw det är fel på ninja gaiden 3 i databasen den har boxen till tvåan
 #325676  by smid
 
Bubble Bobble va ett va de första spelen jag såg kartongen till. Va nästan tvungen att jämföra den med en annan kartong, se hur locket stängdes, för att förstå vad som är fram och bak. Dom har ju med massa text som kunde varit på baksidan, det gillas inte.
Jag älskar ju Bubble Bobble och hade inte texten varit där så skulle den vara jättefin, synd att den där "baktexten" ska förstöra hela framsidan.
 #334959  by Pinge
 
Tyska utgåvan av Super Mario Bros 3 classic är svinsnygg
 #335229  by Gooner
 
Little Nemo the Dream Master tycker jag är det klart snyggaste!
 #335946  by Lakanman
 
Ehh.. SMB 2 skrev för fem år sen. Vad tänkte jag på då. Har aldrig reflekterat över SMB 2 boxart.

Något jag alltid gillat är Lemmings. Händer så mycket man kan titta på.

Image
 #335954  by WERY
 
Första gången jag tittade på boxen tyckte jag det såg ut som Burns höll i 2 pistoler men jag kollade närmare och då såg jag att det var Irons som höll i den andra pistolen. MEn det ser ut som Burns håller en i var hand om man kollar snabbt :P
Image
Föv snyggaste omslaget jag sett hittills till ett NES spel
 #339452  by smid
 
Då är väl Solomons Key 2 snyggare? ;) Det coolaste med Kirby tycker jag är att han suger upp omslaget.
 #345926  by synt4x
 
Hmm, svårt att säga. Jag gillar oftast Konamis omslag med silver runt om bilden. Castlevania 1 är riktigt snygg.
Startropics omslag är också riktigt najs. Och Ninja Gaiden.

Kanske inte det snyggaste men Rad Gravity är rätt coolt också :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se