• Vilket NES spelomslag tycker ni är snyggast?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #867238  by 1595
 
Nu talar vi SCN va? Bra där @Ufouria Little Nemo är så fin :) Det klassiska Pro Am med sin fina gröna färg är också superfint och andas verkligen retro! Snyggaste omslaget för mig är nog Double Dragon 2. Men det mest ikoniska för min del är nog Super Mario 3. Svårt det där, nostalgi spelar in så mycket.. Silverserien är svår med.. tycker nog Metal Gear är det snyggaste, men Castlevania är typ ett halvt morrhår bakom. Capcommässigt så är nog Ghost N Goblins snyggast. Men fan, alla Konami och Capcomtitlar är ju supersnygga i stort sett.
Mest retrolook tycker jag ändå Star Force har.
Fulaste omslag.. hmm, Chessmaster? :) :)
 #867239  by Ufouria
 
Det finns så många fina så det är svårt att välja, men nostalgin påverkar. Lättare med fula omslag för de är färre. Håller med om Chessmaster. Även Anticipation.
 #867241  by Gixen
 
Mega Man Rev-A såklart! :DOG


Skämt åsido; Guardian Legend och Zelda 2 är de första jag kommer att tänka på.
 #867245  by Speedmouse
 
The Guardian Legend och Zelda II är helt klart värdiga kandidater! =D>

Gillar Super Mario Bros 2 och 3 väldigt mycket också, även Mega Man 4 är snyggt! Gillar helt enkelt när det är mycket färg över hela boxen. :)
 #867252  by Ludu
 
Little Nemo har verkligen ett magiskt omslag :D Det osar äventyr och spelglädje.

Jag gillar även Kirby's Adventure där han äter upp bakgrunden, kul koncept och snyggt utförande.

Chip 'n Dale Rescue Rangers är oxå mysigt med metallhundarna :birdo:
 #867256  by Ufouria
 
Håller med om Chip n Dale och Battletoads!
Ett annat omslag som jag älskar och som ingen har nämnt ännu tror jag är Adventure Island II :birdo: Har dock ingen nostalgi till tvåan, men det påminner mig om Wonder Boy (arkadversionen).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se