• Vi spelar NES tillsammans | 041: Mega Man IV

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Tiebreak! Vilket spel vill du spela i omgång 41?

Super Turrican
7
47%
Mega Man IV
8
53%
 #840170  by Lirod
 
Wily Capsule är besegrad och Mega Man 4 är ett avslutat kapitel! Kom till Wily med jättelite kraft till Pharaoh Shot och Ring Boomerang vilket nästan knäckte mig när jag upptäckte att det var de enda vapnen som kunde skada honom! Kom dock på att jag kunde ”farma” vapenenergi av Imorm-fienderna i korridoren utanför, puh! Efter det tog jag honom på första försöket.

Mycket bra Mega Man-spel måste jag säga, även om femman gjorde ett större intryck på mig.

:good:
Attachments:
BA0EDFA4-5EE6-4E96-8D4A-FFB0EE83BDBF.jpeg
BA0EDFA4-5EE6-4E96-8D4A-FFB0EE83BDBF.jpeg (3.54 MiB) Viewed 3031 times
 #840175  by Nightstalker
 
It has been done :MM
MegaMan4.jpg
MegaMan4.jpg (4.61 MiB) Viewed 3027 times
Jag hade tre pluppar Pharaoshot till sista bossen MEN jag tror inte att det går åt något om man laddar upp och skadar honom utan att skjuta iväg bollen för jag klarade det så iaf :O Man får byta till buster efter träff annars måste man skjuta ett skott för att kunna ladda upp igen ^^
 #840177  by Ufouria
 
Snyggt att ni spelade igenom det :good:
Lirod wrote: 12 Jul 2018, 00:31Mycket bra Mega Man-spel måste jag säga, även om femman gjorde ett större intryck på mig.
Håller med! Kan inte ta på vad det är men MM 5 känns roligare. Tror bossarna i 5an har lite mer stil. Star Man t ex är ju en av mina favoriter. Tycker även 5:an flyter bättre när man spelar. 4:an känns lite hackigare. T ex funkar det inte så bra att ladda bustern i 4:an. I 5:an kan man även slida fram mer vilket gör det roligare och mjukare.
 #840218  by Nightstalker
 
Jag ger spelet 7/10 Laddade citroner!
Det håller, enligt mig, jämna steg med MM5 ^^
Eddie var dock värdelös och gav mig bara "ammo" utom en gång då jag fick en stor livboll :-k
Sen tappade jag räkningen på hur många :MM som föll i avgrunder :lol:
 #840222  by Lirod
 
Haha! Jag måste säga att jag inte gillar New Mega Buster (vad heter den i den svenska manualen?), den förstör rytmen på något vis. Antingen laddar man den hela tiden eller så glömmer man bort den, jag hittar inget mellanläge där man plockar fram den för att det passar. Den kanske borde kosta lite liv eller göra Mega Man lite långsammare för någon sekund?

Det nästan samma sak med glidfunktionen, men inte lika extremt.
 #840230  by Ufouria
 
Ja det kändes som New Mega Buster (nya eggern) var en proto-version som ännu inte fungerade som den ska (tur att den blev bättre i femman). Likaså kändes det som glidfunktionen behövde smörjas.

Jag funderar på att spela MM spelen till GB igen. Det var ett tag sedan sist.

Instagram #sndb.se