• Vi spelar NES tillsammans | 039: Castlevania II: Simon's Quest

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 39?

Gradius
2
22%
Castlevania II: Simon's Quest
4
44%
The Incredible Crash Dummies
3
33%
 #835845  by Ufouria
 
Najs! Ser den nu! Det skulle kunna vara ett drömköp för någon som samlade på svensksålda CV spel :) Kan inte finnas många ex kvar av det.

Mitt drömköp hade varit att hitta det där gula pocketspelet med apan, enhjulingen och paraplyet som jag hade som barn.
 #836981  by Martin
 
Trots hjälp av NES-spelatlas så gick det inte så bra och vi fastnade i ett slott där vi behövde heligt vatten för att ta oss vidare och det gick inte att backtracka. Den omöjliga situationen ledde till att vi gav upp och började spela Mega Man 5 istället.
 #837106  by Ashaman
 
Sitter hemma hos Rakis (på nåder från frun :lol:) och spelar lite. För första gången på alldeles för lång tid skulle vi ta en selfie med ett klarat spel, men Castlevania 2 byter ju bort till startskärmen. Det fick därför bli såhär:
Image

Sämsta möjliga slut, men det gick ju iaf :)
Jag ska försöka skriva ihop mina tankar om spelet senare :)
 #837149  by Lirod
 
Jag spelade lite innan jag gick till jobbet idag, hann med att döda Simon så jag fick lösenordet vilket skickade tillbaka mig till första staden (skönt)! Så köpte heligt vatten, Laurel samt vitlök. Så nu är vi redo att ta nästa steg i äventyret.
 #837156  by Ufouria
 
Just ja men KÖPER det heliga vattnet. Det hade jag redan glömt bort (no joke) :$ :lol: Är så inne i trean där det är som i ettan att man får nya extravapen hela tiden.

Smart att ta livet av Simon och komma direkt tillbaks till första staden med lösenordet :good:
 #837242  by Lirod
 
Fy Fabian vilket bra spel! Jag har precis uppgraderat min piska till ”Flame whip” och hittat Draculas nagel (så jäkla äckligt). Jag hade verkligen velat ha det här spelet som barn.

:good:
 #837247  by Ufouria
 
Simon's Quest var ett av få spel som jag fick nytt och komplett som barn. Hade spelat Castlevania först (tror jag bara hade kassett av det) och var överlycklig när jag fick Simon's Quest. Tror jag fick det en vanlig dag till och med (alltså inte på julafton eller i födelsedagspresent) och att det köptes på OBS! Blev dock lite besviken eftersom det var så svårt då (svårt att veta vart man skulle osv) jmf med CV som var linjärt.
 #837322  by Lirod
 
Håller med, men jag gillade att det var lite småmysig svårighetsgrad. Gick i mål idag i alla fall.
Attachments:
EC19D54F-058E-4E73-AB3D-96CAC8D2A207.jpeg
EC19D54F-058E-4E73-AB3D-96CAC8D2A207.jpeg (2.55 MiB) Viewed 6744 times

Instagram #sndb.se