• Tillbehör som såldes separat?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #37717  by Bonomaul
 
Det är i min värld rätt imponerande att det finns folk som till den milda grad sovit sig igenom mellanstadiet att de missat det... ;)

 #37721  by jalla
 
BelfegorC4 wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:
Azox wrote: Power Glove mäktiga handsken som oxo alldrig släptes i Eu
Fast pilotkillens Power Gloves har ju fransk manual :?:
En kille här på forumet informerade mig att Powerglove fanns i Kanada. Och där finns det många fransktalande människor. Därför finns det en fransk manual. Dubbelkollade med flickvännen och visst var det så.
Man lär sig alltid något nytt :oops:
Power Gloven blev också såld i Frankrike så det är möjligt pilotkillens Power Glove är därifrån :)

Azox wrote:hmm de var konstigt har för mig att jag hade hört att de bara var usa å jap som de släptes i.
Jag skrev det ju till dig i din tråd när du sålde din Power Glove ;)

http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=1222&start=15

 #41972  by BelfegorC4
 
Lakanman wrote:
Bonomaul wrote:I det finstilta ja.. sånt läser aldrig jag. ;)
hehe.. men det borde ju vara med på listan eftersom den funkar till båda snes och nes.
Ja nu är det DAGS att styra upp tråden :P
KONAMI Hyper Beam är ett orginaltillbehör som fungerar på NES och SNES. Det är en Officiell Nintendo produkt som distributerades av Bergsala. Den kostade 599kr/st

Rolig info. Enligt Nintendomagasinet så gjorde konami bort sig. Man kan bara spela med en trådlös handkontroll, om man kopplade in båda så blev det störningar så fungerade ingen :P
Dom fungerar på 30 meters avstånd

Källa: Nintendomagasinet Nr 9 Årgång 1993, Sid: 6 i Power Player

 #44543  by Faxandu
 
Ultimate Super Stick finns med i ett Bergsala reklamblad som jag har, det är en trådlös hankontroll med en massa turbofunktioner, den finns även med i de riktigt gamla numren av "Nintendo Videospelsklubb"

 #47216  by Gsmhacker
 
kan ni lägga upp bilder så man fattar vilka kontroller nu bubblar om

 #47403  by nes_nerd_no_1
 
Nej Lalle, man måste ha ett Famicom....

 #97902  by xorox_88
 
de finns ju joystick till nes hade 2 men bara 1 nu svart å röd är den sen äre 1 vit knapp åvanpå joysticken sen a-b på sidorna.. sen nån lila super dosa som bara va skit oxå kostade typ 10kr st nya runt 95 nångång gick sönder direkt ser ut som en förvrängd snes dosa

 #97910  by Bede
 
BelfegorC4 wrote:Jag har sett Four Score boxar så den borde också ha sålts separat.
När jag köpte min ny (konkursförsäljning av barnvaruhuset i borås 98 eller nått för 25 kr) så låg den inplastad och hade sån där etikett uppe på sån som är häftad. Om någon fattar? Nog därför det inte finns några lådor till dessa. Eller har jag missuppfattat det ? :S

 #97913  by Snutteliten
 
Jag har sett boxade Foure Score på Tradera mer än en gång.
Edit: I en låda alltså. Tillhörande dessa.

 #98058  by Bede
 
Snutteliten wrote:Jag har sett boxade Foure Score på Tradera mer än en gång.
Edit: I en låda alltså. Tillhörande dessa.
Men båda är nog sällsynt i vilket fall :P

 #114241  by Bonomaul
 
Förstainlägget behöver uppdateras, och kanske till och med kan färdigställas? Någon som har mer information, har invändningar på förstainlägget?
Någon som orkar uppdatera? :)
 #396402  by Sol
 
Ultimate Super Stick - Japp den kom som ni säger, jag har en boxad. Verkar vara extremt sällsynt här dock.

Konami Hyper Beam köpte jag 2 beg i ett NES eller SNES-paket, det är sant att två inte fungerar tillsammans så jag undrar varför förra ägaren hade 2????? Sjukt klantigt av Konami.

Ska denna tråd bara ta Bergsalas grejer eller andra importörers också? 2-3 saker kommer strax i min bok som platsar på denna lista i så fall. Håll ut. :)

I ett nummer av Level under Retro listar jag mina NES Advantage-kloner, vissa av dem kom till Norden. Någon som minns numret?
 #550351  by ekan
 
Om det är någon här på forumet som har denna kabel (öppnad) kan ni kolla om det står tryckt "Nintendo" någonstans på den? Grejen är den att jag har haft denna kabeln. Jag lånade ut den till en kompis, har inget minne av att jag fått tillbaks den och det verkar vara nästintill omöjligt att försöka hitta den. Självklart kan man ju använda vilken kabel som helst till NES men är man NES-nörd så är man (vill ha orginal endast!). Jag har kvar förpackningen till kabeln. Köpte den faktiskt i Club Nintendo shop runt 99-2000 nånting.
Mr.Unknown wrote:
Lakanman wrote:http://www.visit.se/~lakan/temp2/scart.jpg
Någon som har en bättre bild på denna? :roll:
Last edited by segasonic on 08 Aug 2012, 23:18, edited 1 time in total.
 #551553  by ekan
 
Det här är från 1992 års NES broshyr (Game Boy är också med i den om man läser broshyren från andra hållet):
1. Cleaning Kit
2. Pärm med instruktionsböcker
3. NES Advantage Power Joystick (finns även en variant till SNES)
4. NES Satellite
Four Score - "Samma som NES Satellite men med "trådstyrning".
5. Super Controller - "Komplettera dina handkontroller med Super Controller styrspak. Monteras med ett enkelt handgrepp och förvandlar handkontrollen till en lättmanövrerad yostick. Säljes parvis."
6. Extra handkontroller
7. Nin10Case
8. Nintendo Carry All - "Tuff bärväska i attaché-modell. Rymmer basenhet, 5 kassetter, ac-adapter, RF-switch, och 2 kontroller".
9. Acclaim Double Player - "Trådlös kontroll för två spelare. Double Player ger maximal rörelsefrihet. Båda kontrollerna är utrustade med autofire och slow motion".
10. Förvaringsbox Med Lock.
11. Acclaim Remote Controller - Trådlös handkontroll med tvåstegs autofire. Ett perfekt verktyg som ger dig fria händer att agera utan trasslande sladdar.
12. Scartkabel.
13. Förvaringsbox i trä.
14. Zinger - "prisvärd joystick i klassiskt utförande. Passar såväl högrehänta som vänsterhänta. Autofirefunktion.
15. Zapper ljuspistol - "Används tillsammans med spel av Zappertyp. Pröva lyckan i andjakt, trickskytte m.m. Zapper ljuspistol ingår i baspaketet Action Set".
 #616879  by Televinken
 
Jag minns att vi hade ett tillbehör jag aldrig mer stött på, har ju sett de olika förvaringsboxarna men det var ingen av dem. Man ställde konsolen på något, den kom liksom lite högre upp och framför fanns det plats för kanske 10 spel likaså plats för sladdar o kontroller. Det är här ju lääääänge sen men den påminde lite i utformningen som en sån där ihålig plastbänk bebisar kan stå på, den var helt gjord i plast. Har inte kommit över en bild på den fast jag har letat, även osäker ifall det var en officiell produkt. Minns att vi köpte in den strax innan SMB2 skulle komma ut.

Ett slags konsolstand med plats för kassetter. Någon som minns detta?
 #618232  by Televinken
 
Nej faktiskt inte, jag tänkte mig mer som en gammal Technics spelare, kan ha varit att det fanns en plastkåpa likt en gammal skivspelare man kunde fälla över den dock. Konsolen i mitten och spelen kunde man ställa upp framför/nedanför kanske 10 som då stod på högkant. Fanns även plats för kontrollerna, påminde mer om ett sånt där gammalt Inca tempel, ingen som minns... Kanske 25 år sen och vill minnas att vi köpte den på Expert.
 #618248  by aerobert
 
En sån här kanske? Denna minns jag iaf.
http://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDEyODA=/ ... 880000500F

EDIT: Sonefors hann före, men jag tror den är licensierad och entertainment center är nåt tredjepart.
Last edited by aerobert on 16 May 2013, 22:11, edited 1 time in total.

Instagram #sndb.se