• Scannade kartor, brev och tips

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #658174  by aerobert
 
Jag undrar om man hade kunnat besvära någon att scanna in de brev och kartor som finns till diverse spel för att komplettera endast för spelandet skull. Man hade kunnat lägga på en tydlig logo som det står NESDB eller KOPIA eller liknande på för att tydligt särskilja dom från ett original. Sen hade jag kunnat skriva ut det från en PDF för eget bruk.

Det skulle vara trevligt att ha, exempelvis i fallet Star Tropics där brevet behövs för att komma vidare (tog ett tag innan jag fattade det).

Är det någon eller några som skulle orka sig på det? Vilka andra spel är det som har liknande tillbehörsdokument? Då menar jag inte kompletterande svenska A4 till utländsk release.
 #658213  by Ufouria
 
Mike Tyson brevet
Metal Gear kartan
Zelda kartan
Maniac Mansion
Festers Quest med tips och trix
Shadowgate gä och slä
 #658257  by MilleN
 
Google? Hittade iaf Star tropics brevet med koden och zeldakartan direkt :)

Kopierade grejor används gärna på fel sätt :/
 #658262  by aerobert
 
Förstås men det är därför som jag isåfall vill ha hjälp med att ordna högkvalitativa scans med tydliga stämplar och markeringar så det inte går att ta miste om vad det är för nåt.
 #658283  by kapsylen
 
Även jag hade tyckt det vore trevligt och ha samlat på en och samma plats :)
Även kartor med tips och liknande från tidningar.
 #658589  by aerobert
 
Bifogat finns:

- Metal Gear-bilagan (amerikansk scan som jag hittat PDF, i zip pga filstorleksbegränsning)
- Mike Tyson-brevet (bildscan från forum jag gjort till PDF)
- StarTropics-brevet (två bildscans jag slagit ihop till en, vanlig + där vattenmärket syns, till PDF)

Övriga kartor finns överallt, Zelda var svårt att hitta original på eftersom så många remakes finns.
Fester's Quest-tips hittade jag inte alls. Inte heller innehållet till vare sig Shadowgate eller Maniac Mansion.

Däremot hittade jag en kul artikel från 1991 i en amerikansk tidning, PlattsBurgh Press Republican, NY som ger en av alla möjliga walkhroughs eftersom folk har tjatat. Bifogat den också. :)

Det ska väl mycket till för att folk ska tro att dessa är original om nån skriver ut dom?
Attachments:
(229.23 KiB) Downloaded 221 times
(269.4 KiB) Downloaded 206 times
(2.62 MiB) Downloaded 193 times
 #658597  by Ufouria
 
Jag tror det är tips och trix på MM-bladet.

http://www.tradera.com/item/300818/1962 ... lt-fint-ex

Nu ska jag försöka hålla mig borta från att spamma forumet. Har en snygg siffra i antalet inlägg så måste behålla den siffran. Blir samma tal oavsett om man läser det framlänges eller baklänges (palindrom) 8)

MilleN: :yes: vet inte vad som är svårast - inte köpa eller inte skriva.
Last edited by Ufouria on 03 Dec 2013, 12:31, edited 1 time in total.
 #658598  by MilleN
 
Sanna är på nes-avgiftning, inget köpande och inget skrivande :)

Snyggt Aerobert, som sagt går det ju inte att missta för originalen :)
 #658639  by Ashaman
 
Tror du skriver mer än du köper ändå Sanna :)

Håller du december ut på det också blir jag impad, och lite ledsen över att inte se dig här, även om du säkert lurkar runt ändå... ;)
 #658736  by SuperGamer
 
Senast redigerad av Sanna 3 december 2013, 12:31, redigerad totalt 1 gång.


Ja, redigera kan man ju göra hur mycket som helst, utan att det påverkar inläggsräknaren. :DOG

Instagram #sndb.se