• Efterlysning - bild

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #505651  by ekan
 
Jag söker "hela" bilden av denna bild med Mario & C:o som firar jul. Just denna har jag scannat in från den gamla klubbtidningen (nr 10 om jag inte minns fel) och redigerat bort Nintendo-klubbens telefonnr m.m. Men jag har ett starkt minne av att i något nummer av LEVEL, för något år sedan eller så, fanns hela bilden där man såg fler figurer etc. Någon som vet vilket nummer? Vore ballt att ha :)
nv_christmas.JPG
 #505777  by Ludu
 
Jag kan komma ihåg helt åt skogen, men jag tror att det var en annons av typ Gamereplay eller Spelfyndet i en LEVEL-tidning :yes:
 #505909  by ekan
 
Ja det är något sådant jag minns också...gäller bara att hitta rätt nummer.... :koopa:
Last edited by Sonefors on 25 Mar 2012, 14:06, edited 1 time in total. Reason: Citera inte det senaste inlägget.
 #510290  by Pinge
 
jag kan nog inte hjälpa, men den bilden är en av sidorna i en av almanackorna som kom, skulle tippa på den från 1989...
finns även som miniatyr på ett vykort med alla sidor från den kalendern..
kan nog inte hjälpa dig med bilden då jag bara har 1990 års kalender... dem är f.ö i A3 format
 #510359  by i<3zelda
 
Ska kolla igenom dom LEvel jag har från 2010 å 2011 å se om ja kan hjälpa till

Tyvärr no luck
 #510424  by PrylBirger
 
Jag kanske kan hjälpa dig :)

Image

Image

Är Nintendo Videospelsklubb Nr 11 Nov 1989
Så ser det ut på min tidning alla fall :D
Eller finns det ännu större bild med mer på alltså kanske du menar?
För när jag läste texten igen så såg jag du scannat själv, så blev nog ingen hjälp ändå :(
 #510450  by i<3zelda
 
Det va den där bilden han redan hade. Han söker den större med fler karaktärer och utan text rutan mitt i bilden
 #510492  by PrylBirger
 
Jo precis som jag skrev, han verkade scannat och ha just denna redan
Var ju synd man inte kunde hjälpa
 #516641  by ekan
 
Fast ditt ex av medlemstidningen är i betydligt bättre skick än min ser det ut som...:)
 #516642  by Apan
 
Sitter med alla ex av Level så jag ska försöka hitta bilden... men ack så drygt.
 #516643  by ekan
 
Det är ju lite leratarjobb, tack för att du tar dig tid :good: . Men är det ingen som har 1989 års kalender eller de där vykorten som pinge skrev om? Jag har själv bara 1990-kalendern.
 #516646  by Pinge
 
Jag har vykortet... men vetifan när jag hinner plocka fram det

Skickat on the run!
 #530714  by Tronin
 
2:03 och lite framåt ser du fler bilder ur ´kalendern Pinge nämnde ovan.
 #531627  by 3gengamern
 
AppleOfAdam wrote:Jag kan komma ihåg helt åt skogen, men jag tror att det var en annons av typ Gamereplay eller Spelfyndet i en LEVEL-tidning :yes:
Minns också att jag sett den bilden i tidningen och jag tror att det var antingen inför julen 2008, alternativt kan det ha varit julen -09.
 #553139  by ekan
 
Sjukt fina saker i videoklippet, såg att bilden var med på ett hörn där. Ska försöka kolla upp det där. Känner en person som förmodligen har sparat på alla sina LEVEL och nu har jag iallafall nåt tidsperspektiv att gå efter. Men kan man skanna in det där kortet högupplöst så vore det ju kanon.
 #652603  by ulke666
 
Hej på er! Denna bild skulle man väldigt gärna vilja se. Ingen som har lyckats hitta något? Vykortet som nämns i tråden, är det något som hittats?
 #652617  by Lakanman
 
Jag minns att i en liten butik i Åtvidaberg hängde det en poster inramad. Man ser Link gå imot dig från ett slott som ligger ute på en ö i vattnet. Man ser även ett isflak i vattnet runt slottet där två gubbar från Ice Hockey slåss. Sen är det massor annat som händer runt omkring från olika spel. Någon som vet vad det är för bild?
 #652630  by ulke666
 
Låter som bilden trådskaparen "ekan" har som avatar? Iallfall delen med Link och slottet.

För övrigt så tycker jag det är dags nu att vi hittar bilden som tråden handlar om. Jag märker ju att det finns kunskap och visdom i mängder här på forumet. Eller är denna bild Nintendos heliga graal? Vore underbart att få fram den innan jul så att den rätta julkänskan kan skapas i hemmet.
 #652634  by ulke666
 
Då jag är ny här så förstår jag inte riktigt vad du talar om. Är MXS en person som hänger här på forumet månntro? Isåfall låter det ju mycket lovande. Nu börjar det lika nåt.
 #652637  by justschill
 
Ja, MXS är en person. :)
 #652641  by ulke666
 
Då kanske denne MXS känner för att träda fram och dela med sig av denna mytomspunna bild? Vågar man tro på att julen kommer att bli räddad i år?
 #652649  by justschill
 
ucp.php?i=pm&mode=compose&u=25
Skicka ett PM till honom.
 #652654  by ulke666
 
Man tackar. Har skickat ett PM. Återkommer med uppdateringar så fort jag fått svar. Men om det finns någon annan som har bilden är jag också oerhört tacksa. Ju snabbare desto bättre. Har varit på jakt efter denna bild i ett och ett halvt år nu.
 #652656  by Lakanman
 
ulke666 wrote:Låter som bilden trådskaparen "ekan" har som avatar? Iallfall delen med Link och slottet..
Man skulle kunna tro det men det är inte den.
 #653779  by ulke666
 
Tack MXS och alla ni andra som hjälpt till. Julen är räddad :)
 #655259  by ulke666
 
Nu när denna gåta är avklarad så undrar jag om någon känner till en bild på bossarna från Zelda 2? Dom är riktigt snyggt tecknade. Tror att den varit med i någon Nintendo Videospelstidning. Om jag inte minns fel var dock denna bild i färg. Någon?
 #655821  by ekan
 
Från Zelda II-kartans baksida i Nintendo Videospelklubb nr 8 1989
zelda2_slottens_vaktare.JPG
zelda2_slottens_vaktare.JPG (178.46 KiB) Viewed 9154 times

Instagram #sndb.se