• NES-Game Reference Checklist For The Swedish Collector V1.31

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #32877  by Bonomaul
 
Skumt, för manualen får ju knappt plats med stor frigolit.
Kanske var SMB3 det första spelet som kom med stor manual, och att de första utgåvorna hade stora bitar innan någon kom på att det vore bättre med små.

 #32878  by Filurkatten
 
Frigolitbiten är lite smalare, det är den men den är inte blå.

 #33014  by mrjones
 
I Finland WWF Wrestlemania och P.O.W. var släppta med ESP code och manulerna med finska ....var dom inte spläpptas i Sverige ?

mrjones

 #33064  by Sol
 
Mr Jones: Vore trevligt med lite bildbevis på dem. Var det riktiga manualer eller typ kopierade A4-papper?

 #33065  by mrjones
 
Jag kan ta bilderna av WWF , men tyvärr har inte POW , så inga bevis om det . men jag är nästän 90 % säkert...samma med Iron Tank , ESP också


Manualen är inte A4 , men i samma storlek som vanliga SCN manualerna, men bara på finska

Bilderna :

Image

Image

Image

Image
mrjones
Last edited by mrjones on 25 Jul 2007, 22:09, edited 1 time in total.

 #33072  by jalla
 
Et Iron Tank ESP manual blev hittat hos Bergsala i Norge så dom hadde möjligens planar om att importera det. Samma med Trolls in Crazyland manual. Detta spelet blev dock såld i Norge (99% säkert) för jag har sett en kartong med norsk prislapp (isåfall stod det kr. 499 eller nått).

 #33077  by MXS
 
Vet ej om någon redan nämnt det, men jag tycker det borde vara med en raritets-skala också på listan, där samlare kan se ungefär hur vanliga och ovanliga spelen är att finna. T ex såhär..

***** 5 stjärnor- Jetsons, RC Pro Am II, Lion King m.fl
**** 4 stjärnor - Mr Gimmick, Mega Man 5, Lolo 3 m.fl
*** 3 stjärnor - Gun Smoke, Bubble Bobble, Mega Man 4, North & South m.fl
** 2 stjärnor - Castlevania II, Duck Tales, Chip & Dale, Super Mario Bros 2 m.fl
* 1 stjärna - Super Mario Bros, Tetris, Track´n Field II, Super Off Road m.fl

 #33111  by Bonomaul
 
Har Trolls släppts i Norge????!!! Give me!!

Rarity-systemet faller ju på att spelen är olika sällsynta beroende på skick och kompletthet.
Ett Tetris i nyskick är tex extremt ovanligt, medan en kassett inte är några större problem att få tag på.

 #33153  by MXS
 
Jag tycker alltid ett rarity-system ska baseras på ett komplett spel i fint skick (och då blir ju genast följdfrågan, var är fint/bra skick?) De flesta kan nog komma överens om att en kassett ska vara hel, inget slitage på etikett eller smuts. Boxen ska vara rak och fin, inget hyllslitage, alla flärpar och locket på plats, manualen ska vara jämn och fin, inga veckningar. Där är några riktlinjer för ett komplett fint NES exemplar.

Alla NES-SCN spelen finns ju släppta i komplett version med box & manual. Så det är egentligen bara att gradera dem efter hur svåra dom är att finna kompletta i fint skick. De borde gå tycker jag, de kan vara schyst grej att ha med, men heller inget måste, men de vore ett plus! 8)

 #33154  by mrjones
 
Eller olika ratity för Cart , Box och manualen .... F2 cart är inte så sällsynt än box eller manual

 #33176  by WERY
 
hehe ja och en slående skillnad är ju att kassett till chubby cherub kostar 70 spänn mednas kartongen går på 7-800;-

 #33291  by mrjones
 
Jag har rustat en lista av SCN Rarity list , med Hyrboxerna ( finska )

Jag har kollat "varje" NES-spelen i Huuto.net och tradera circa 10 monat, och tror att den är " As accurate as can be " . :P

Om du vill titta på det ... och berättä om inte tycker att någon är fel

listan är som Excel ( 99 kb ).

Om du är interrerat ge mej din email adressen

mrjones

 #33295  by jalla
 
Bonomaul wrote:Har Trolls släppts i Norge????!!! Give me!!
Ser så ut, skall se om jag hittar bilden på kartongen med norsk (?) prislapp. Men det är dock tysk import :) Undrar om nått printat manual var inkluderat.

 #33297  by Bonomaul
 
mrjones;
Du kan inte lägga upp listan på nätet nånstans så alla kan kika på den? Tror nog det finns intresse för en sådan, men vem orkar maila liksom.. 8)

 #33300  by mrjones
 
Tyvärr kan jag inte göra det .

Varför ?

Därför , att jag KAN inte göra det , jag är ingen NERD :roll:


Men , om någon ska läggä listan upp på netten, jag är inte mot det.



mrjones

 #33303  by jalla
 
Hittade bilden :)

Image

Ok, när jag har sett bilden igjen skall jag inte säga 100% säkert att det är en norsk prislapp, men det ser ut som det står 598kr, men det kan också vara 59DM (deutsch mark) det står. Och den röda prislappen ser det ut som det står "tilbud", som betyder rea på svenska, men det kan möjligens vara et namn på en affär i Tyskland (inte säkert det står tilbud).


Mrjones: www.megaupload.com

 #33304  by mrjones
 
Jag tror att det står tillbjud ...men jag tänker, att det är importerade version från germany :(

ska titta på megaupload :shock:

Tackar :D 8)

NES SCN Rarity List v1.0

http://www.megaupload.com/fi/?d=IDXG4BD5
Last edited by mrjones on 27 Jul 2007, 13:24, edited 1 time in total.

 #33305  by Nystroem
 
Tilbud står det allt ^^ Om jag inte gått och blivit halvblind på senare tid :P

 #33312  by jalla
 
Ja, ser ut som det står tilbud :) Yep, det är garanterat tyska import. För inte så länge sen hittade jag en tysk SMB 2 kartong med 598kr. prislapp hehe. Om jag skall gissa så är det säker nån leksaksaffär(er) eller nått som importerade spel, bl.a Trolls in Crazyland.

 #33313  by duga
 
Eh, "tilbud" är ju norska, inte tyska?

 #33318  by Bonomaul
 
Jo, men det är ju importerat från Tyskland slås det ju fast på ett par ställen i tråden.. ^^ :)

Âsch, kom på att jag avinstallerade Excell för ett par år sedan.. hatar det.
Nu behöver jag det ju dock.. darn. Får kolla hos nån kompis nån gång istället.

 #33325  by jalla
 
duga wrote:Eh, "tilbud" är ju norska, inte tyska?
Jorå, men jag var lite osäker på det stod "tilbud" (inte så lett att se), eller om det kanske var nån tysk affär som het typ tilbud eller om det står nått annat där.

 #33333  by Ufouria
 
Någon som spelat Trolls och vet om det är skoj?

 #33549  by Widar
 
Är Gold Medal Challenge så ovanligt? Kanske skulle ta och dubbelkolla om tjejens brorsa hade det komplett eller om jag minns fel.

 #33552  by Bonomaul
 
Nja, så otroligt ovanligt är det väl inte. Komplett i bra skick är dock rätt svårt att hitta..
Och dessutom är det jäkligt kul också. :)

 #33556  by Pålle1
 
Jag har spelat Trolls men tyckte inte att det var någon höjdare, kom dock inte riktigt ihåg vad man ska göra var ett tag sen

 #33560  by Bonomaul
 
Men spel behöver ju inte vara kul, det räcker att de har en färgglad box (och gärna något bestämt tema, Trolls i det här fallet), är allmänt plattformsaktiga samt relativt svåråtkomliga.

Då nappar iaf jag. :)

 #33586  by Gonzo
 
Kul med en raritetslista, måste skumma igenom den. Hittade hit till NESdb för ett tag sen när jag letade listor till NES. Hittade då den utmärkta "Reference checklist guide..." men har inte plitat nått i forumet än. Får bli ändring på det... Så hej alla! :)

 #33593  by Lakanman
 
Välkommen Gonzo

 #33608  by Filurkatten
 
Välkommen!

Och snyggt bild med Eggplat-Wizard! Capten N är skoj. :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Instagram #sndb.se