• Super Bat Puncher!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #444956  by Pinge
 
så det kommer säljas två i Sverige om jag tolkat det rätt?
***UPDATE 2*** I just spoke with the other Beta Testers and we decided to do a "Dutch Auction". What this means is we have a total of 5 Demo Carts left, #15-19. We are going to auction off three of them on here #17, 18 & 19 to the top three final bids. The other two carts will be sold on the Sweden forum at the request of some of the Beta Testers. Just so you guys know, half the beta testers are in Europe and Sweden.
 #444959  by Ufouria
 
Varför så få kassetter till skillnad från Airriders favvo spel?
 #444963  by Pinge
 
detta e ju bara ngn beta väl?
 #444971  by Ufouria
 
Okej, jag vill ha hela spelet så då väntar jag. Det ser trevligt ut. Som en blandning mellan Mr gimmick och Trip World.
 #444985  by Kreese
 
Alltså, detta är som sagt betan/demot ja. Men det finns en del saker som skiljer sig mot den demo-rommen som man kan ladda ner. Dessutom följer det en riktigt riktigt snygg bild + en slags manual/beskrivning på hur man spelar.

Det bästa av allt är att pengarna som tjänas in på dessa går till Nintendo Age och Nes-Dev. Med andra ord, köper man detta så stödjer man hela NES-scenen. Generöst av miau att inte vilja ha någon förtjänst på det själv, utan väljer att donera pengarna istället. Och grymt bra jobbat av Gwyndion som styrt upp med framtagningen av kassetterna.
 #445052  by smid
 
Aha mycket trevligt. Vore ju sjukt kul att testa för jag antar att någon rom inte kommer släppas? Hoppas att det färdiga spelet kommer snart.

Vill ju egentligen köpa mat för CSN och inte spel, men detta vill man ju ha ändå :(
 #520703  by smid
 
Tyvärr bara detta :/

http://morphcat.de/blog/

Edit:
WhatULive4 wrote:the beta testers have already played a bunch more levels than were released for the demo
Ge oss lite info nu Kreese :luigi:
 #521844  by Kreese
 
Har tyvärr inget att avslöja. Lovar att tjalla om nått händer... :)
 #540818  by tokvev
 
Intressant intervju :good: Har tänkt på det ända sedan jag spelade det på RSM´11. Kanske en Kickstarter kampanj skulle ge honom tid och pengar att slutföra det snabbare?
 #541853  by smid
 
What? Jag följer ju one more castle på twitter, hur kan jag ha missat detta :/ Ganska så halvnice intervju, förjäkla tekniskt och knappast om själva spelet annat än allmänt faktiskt.

Kreese: Du menar att alla testare har fått spela igenom nya banor, utom du ;) Skulle iofs inte förvåna mig om personen ljuger då folk på NA kan vara fulla med skit ibland, ofta.
 #542087  by Kreese
 
Nja det stämmer iofs att vi fick testa några "beta-banor", men de var inte klara riktigt. Förövrigt var det riktigt länge sen jag spelade demot nu. Måste nog plocka fram min cart...

Undra vem som vann den där carten som vi lottade ut på lotteriet på RSM 2011. Hoppas killen fattar att det verkligen var en "one-of-akind" cart. Det var ett speciellt meddelande som Julius lagt in, speciellt för RSM-carten. Ska bli skoj att se om den dyker upp någon gång på Tradera framöver. :)

Har jag visat upp den här innan?

Image
 #542261  by smid
 
Jag har bara sett den på bild xrån mässan. Vem var personen som vann den? Har för mig att personen inte uppskattade vinsten? Får jag människans kontaktuppgifter så kan jag bjuda en god summa för den :/
 #542333  by XIAOYANGGUANG
 
Löjligt, varför komma på mässan om man inte gillar det :/ Fast var det fler vinster på spel? så att han vann ett "sämre" alternativ, isf kan en plötslig personlig surhet vara förklarande..

Detta spel kommer bli en miljon ggr bättre än Battle kid som ser newbie gjort (Både grafiskt och kontroll mässigt) Detta ser ut att vara utav mer "kommersiell" kvalite. Hoppas han fortsätter med det där andra projektet efteråt :)

Nu kommer Airrider att attackera mig med hans kärlek till BK lol
 #542377  by RetroMask
 
Det här ser ju helt underbart ut!

Jag får för mig att många tycker Battle Kid är dåligt? Är det grafiken och kontrollen som inte är tilltalande nog? Själv blev jag helt beroende av Battle Kid, kunde nästan inte slita mig när jag väl hade börjat spela. Det blev likadant när jag visade spelet för en polare, han blev helt besatt (på ett bra sätt).
 #542391  by Ufouria
 
Har fått för mig att jag inte heller skulle gilla det pga att gubben verkar vara så "sladdrig" och faller som en sten. Är dock lite nyfiken och skulle vilja ge det en chans.

Det verkar inte vara så många som gillar det av de som har spelat det.
 #542418  by Nils
 
Nu kommer Airrider att attackera mig med hans kärlek till BK lol
You´re starting to know me ;)

Själv tycker jag fortfarande att det inte är något fel på Battle Kids kontroll. Hade det inte varit för den hade jag kanske inte gillat Battle Kid så mycket som jag gör.

Jag kommer självklart ge Super Bat Puncher en riktigt chans. Det verkar mycket lovande. Man märker att han har lagt ner mycket tid på fysiken.

EDIT: Sanna: Hur kan Battle Kid vara "sladdrig" när han i luften styr fram och tillbaka likadant som Mega Man? Det är bara gravitationen som är annorlunda.

EDIT 2: På NintendoAge verkar folk gilla BK mycket mer än på nesdb av någon anledning :-k
 #542443  by XIAOYANGGUANG
 
Det är ju ändå bra att någon gjort det spelet, alla kan ju inte gilla allting. Dock syns det att fysiken inte lagts lika stor möda på eller så har hans kunskaper inte räckt till. Eller så ville han helt enkelt ha det så. Samt så syns det också att som han sa, att han inte alls kan mycket om att rita grafik. (Ta tidiga dos plattform spel som exempel, dom ser stela ut jämfört med konsol spel. Även om dom kanske också är roliga.) Känns också lite för mycket trial and error, att allt måste göras precis på ett sätt. Aja det är så jag upplever det iaf. Super Bat Puncher visar stor potential :)Även om det inte är ett av de snyggare nes spelen utan kanske lite mer 1986-1987 aktigt. Dock ser det nästan ut som ett officiellt nintendo spel. Hoppas slut resultatet blir ace!
 #542467  by RetroMask
 
Men om ni kommer 20% in i spelet kommer ni hitta olika "items" som ändrar fysiken på karaktären. Det finns även vattenbanor där gubben rör sig på ett helt annat sätt.

Grafiken är kanske tråkig och stel, det var aldrig något jag tänkte på men jag är ganska obrydd när det gäller grafiken på spel.

Jo, nog är det en del trial and error alltid. Samtidigt så ser du nästan alltid vad som är faran i rummet till skillnad från I Wanna Be That Guy, där vad som helst kan leda till döden helt utan vidare. IWBTG var en stor inspirationskälla för Sivak men han tyckte man dog alldeles för billigt. Sen är det jävligt många rum man kan klara på flera olika sätt, nåt jag la märkte till när jag var publik till min kompis första genomspelning efter jag redan hade klarat det.

Jag vill säga att många kanske har dömt ut Battle Kid lite för fort, inte gett det en ärlig chans riktigt.
Nu blev det här väldigt Off Topic och jag ber om ursäkt för det.

Bat Puncher ser helt suveränt ut och jag hoppas det kommer släppas snart. Men hur är det egentligen, snackar vi flera år innan en release är på tal?
 #546525  by smid
 
Jävligt oklart men oavsett hur lång tid det tar så hoppas jag att det blir klart, vet inte hur många gånger jag har spelat igenom detta demo nu...
 #567198  by smid
 
Spelade igenom spelet igen i helgen, fan va sugen man är på den slutgiltiga versionen. Trots att Miau lovat att göra klart spelet så ser det jävligt mörkt ut just nu. Hans blogg har inte uppdaterats på snart ett år och han har inte loggat in på NA på ett halvår. Jag är inte så aktiv på NESdev, men Kreese kanske har mer koll?

En tråd på NA har skapats angående det nyligen. Givetvis är den sjukt OT som vanligt på det forumet, tre vettiga inlägg innan det spårar ur...
http://www.nintendoage.com/forum/messag ... adid=85536

Jag har bläddrat ca 10 sidor på google och allt man hittar är bloggposter från 2011, inte ens om man googlar Julius Riecke så kommer det upp något intressant. Hans senaste bloggpost handlade ju om alla mail osv som han får, bland annat mitt, men inget konkret nyligen.

Som den fjortisen jag är så har jag friend requestat honom på Facebook för att fråga hur det går iaf. Har jag mycket credit kvar på mitt kontantkort i slutet av månaden så ringer jag fan numret som han lagt ut på sin hemsida istället. Kan väl inte kosta mer än $3-4 i minuten :lol:

Edit: Ledsen om jag tjatar Kreese, men i min fantasi så är ni bästa vänner och gör inget annat än att prata om Super Bat Puncher på ICQ :/
 #567234  by Kreese
 
Jag snackade en hel del med honom på IRC förrut när demot höll på att betatestas. Dessutom har han ett forum för betatestare. Men tyvärr, jag har inget att berätta. Han verkar vara rätt upptagen med allt annat i livet just nu. Jag har försökt tjata på honom så han jobbar på och kanske skulle kunna släppa spelet i samband med RSM2013 (11 maj). Men det var han skeptisk till. Snarare 2014 i sådana fall. :(

Jag misstänker att han ställer lite för höga krav på sina grejor och känner att han måste implementera 150 miljarder nya saker. För mig hade det räckt med låt oss säga 6-8 banor totalt. Svårighetsgraden skulle kunna vara som den gömda banan, när man når slutet av spelet.

Risken är väl att projektet rinner ut i sanden om han inte tar tag i det snarast...
 #567243  by smid
 
Ja precis så känner jag, risken är att han ger upp projektet om det bara läggs på hög med andra (mindre viktiga) saker ovanpå. Han har tillräkligt med material och ideer för 6-8 banor? Det behöver ju tex inte komma en uppgradering för VARJE bana, det skulle jag kalla att ställa lite för höga krav på sina grejer. Kanske var annan eller var tredje bana istället, med utmaningar på vägen och några ytterligare fiender.

De sex första kan vara som de två första banorna och de två sista som den gömda tex, något sådant. Sedan lite svårare boss-strider och kanske något pussel eller liknande. Bara spelet blir klart så att man kan få tag på en cart, demo cart kan jag kanske skaffa mig när jag har ett jobb och när dom har tripplats i värde.

Jävligt märkligt att det skrivs på NA att betatestarna vet jättemycket och har testat flera andra banor, antar att den personen chansar om fallet är som du beskriver det. Tråkigt dock, spelet har ju så mycket potential. Jag tvivlar inte på att det kan få lika mycket uppmärksamhet som Battle Kid.

Jag får försöka ringa honom och tjata lite på honom, kanske anmäla mig som betatestare/idespruta också :lol:
 #642821  by smid
 
Nya medlemmar som missat detta spel? :)
IMG_20111227_015147.jpg
IMG_20111227_015147.jpg (611.11 KiB) Viewed 8482 times
Dock går det förjäkla slött... Senaste inlägget i bloggen är två år gammalt, tråden på NA har han väl aldrig skrivit i och tråden på Nesdev skrev han i för ett år sedan om att han kanske tänkte uppdatera bloggen... :/ Varken på facebook eller twitter finns någon kul info, bra att tre banor finns iaf.

Jag har sett honom skriva någonstans på internet att han har översatt spelet till franska, eller så drömde jag det... för det vore sjukt.

Edit: Vilka är det som äger democartsen, Kells på NA och burnavista här?
 #642918  by Kreese
 
Jag har en demo cart också ju.

Hörde lite från han för nån vecka sedan. Han har haft rätt mycket privat att stå i. Han behöver programmera om grafikrutinerna, eftersom han kommer byta mapper så spelet går att göra på cart. Men, som sagt vi ger inte upp ännu.

Instagram #sndb.se