• Super Bat Puncher!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #410393  by Kreese
 
Image
http://morphcat.de/superbatpuncher

Detta spel hade faktiskt världspremiär på Retrospelsmässan 2011! Jag hade fixat en cart med detta på och som sedan faktiskt lottades ut i ett lotteri...

Spelet är ett plattformsspel med gullig/skön humor. Spännande och utmanande. Rekommenderas verkligen!

Jag ska inte avslöja för mycket ännu utan låta er utforska det själva. Det växer för varje minut man lägger på det, lova mig jag vet. Jag är nämligen betatestare och har lagt åtskilliga timmar på detta spel. :)
 #410414  by Nils
 
rogerxy wrote:Det har väldigt stor potential. Battle Kid har inte nåt att komma med i jämförelse
Helt tvärt om annars. Detta spel ser ut och ha lite rolig humor i alla fall.
 #410428  by Pinge
 
Ser riktigt nice ut!
Synd att man inte hann spela på mässan
 #410430  by Nils
 
Jag spelade det!

Det bästa är spelets charm. Tysken som gör det måste ha roligt.
 #410443  by Kreese
 
Kom igen nu. Klara båda banorna och hitta den gömda banan... Vem blir först med att klara den?
 #410548  by smid
 
Jag spelade det lite igår på morgonen, dock kom jag inte speciellt långt och tröttnade snabbt eftersom jag spelar på datorn. Får testa på det närmare när jag får tag på ett NES. Det är skön kontroll och mysig stämning i spelet iaf.
 #410567  by Kreese
 
Skaffa en PowerPak eller en NES Usb adapter för handkontroller. Tangenter ska man inte spela med.

Jag fattar inte hur Sivak som gör Battle Kid, kan sitta och spela på tangentbordet (tror jag hört honom göra det). Hur kan man då testa spelkänslan?

Är det någon som har några förslag till Julius (miau), så har han bl.a. en tråd på Nintendo Age under Homebrew sektionen.

Är det nån som fotat eller filmat när ni testade det på Retrospelsmässan? Kontakta gärna mig VIA Pm. Vore skoj att visa Julius...
 #410570  by Widar
 
Mycket imponerad av Bat Puncher på mässan, skönt spel och riktigt kul att man kan spela två player med helt skilda karaktärer! :)
 #410571  by smid
 
Kreese: Jag har en Powerpak, tyvärr saknar jag själva konsolen :$

Jag har kontakt med några aussies på NA för att köpa en, dock bor alla på andra kusten...

Edit: Jag förstår varken vad man ska använda mynten till eller hur wall boost funkar, får kolla videon och lita efter hints. Eller lägga ner lite mer tid, har ju egentligen ingenting för mig nu så jag kan lika gärna lira lite Super Bat Puncher :D

Edit2: Ahaaaa...
 #410699  by Mango
 
Nice! Gillar konceptet, och musiken är helt underbar :) Känns mycket mer unikt än Battle Kid som bara är en Mega Man-klon.
 #410705  by smid
 
Skrev i tråden på NA om en mindre betydelsefull grej jag hittat. Riktigt kul att folk gör spel som dessa. Hoppas att det kommer på en cart så att man kan stödja och uppmuntra!
 #410727  by Hullofella
 
Battle Kid påminner väl lite om Mega Man beträffande vapen och estetik, men detta är inte helt olikt Rockin Cats om jag skall vara ärlig ... Det ser dock trevligt ut, och jag tycker om hur de implementerat "Walljump" med själva boxhandsken, det känns kreativt.
 #410737  by poppe
 
Ser riktigt trevligt ut.
 #410744  by Nils
 
Mango wrote:Nice! Gillar konceptet, och musiken är helt underbar :) Känns mycket mer unikt än Battle Kid som bara är en Mega Man-klon.
Battle Kid och Mega Man är två helt olika spel. I Mega Man är har man en fet träffyta med en gigantisk life bar. Den ända likheten jag ser är att det får bara vara 3 kulor på skärmen samtidigt och att han blev inspirerad av försvinnande block. Vill du ha en riktig Mega Man klon så kan du prova The Krion Conquest :P

Själv undrar jag hur bra Super Bat Puncher EGENTLIGEN kommer att bli. Men vi har ju bara sätt början. Battle Kid är ju gigantiskt stort. Skulle vara kul om det blev riktigt svårt efter att ha börjat såhär :)
 #410797  by Robotwo
 
Detta spelet påminner mig mestadels om
"the Underside" http://www.youtube.com/watch?v=pPm0hfbv18U
eller "Cave Story" http://www.youtube.com/watch?v=hV-FpxVgVeA

Mycket imponerande motor han lyckats få till för det första , grymt bra flöde och mycket funktionalitet på en sådan begränsad processor :D
Sedan spelet i sig är ju OTROLIGT roligt , mysigt och intressant :)
Hoppas sannerligen han får klart det inom en snar framtid , vill garanterat köpa detta ^^
 #410812  by Pinge
 
jag tånkte direkt på cave story... o dåå blev jag glad
 #410814  by Chefren
 
Provade en del på mässan och det var väldigt lovande! Spelkontrollen var grym och kul att andra spelare kan hoppa in om denne vill och hjälpa till. Typ som tails.
 #410869  by Kreese
 
Uppdaterade förstainlägget med en länk till en bild på carten som jag gjorde speciellt för mässan:
http://www.kreese.com/slask/sbp_cart.jpg

Är det någon mer som fotade när ni spelade detta på RSM, eller kanske rent av ett videoklipp? Kontakta mig gärna via pm. Tänkte visa skaparen av spelet det... :)
 #410894  by Robotwo
 
Är carten sprayad , gjord med ny plast eller har du nytjat någon pirat-kassett? :3
 #410939  by Widar
 
Kreese wrote:Uppdaterade förstainlägget med en länk till en bild på carten som jag gjorde speciellt för mässan:
http://www.kreese.com/slask/sbp_cart.jpg
Nu förstår jag var alla balla carts kommer ifrån, det hade jag lyckats missa innan. :good:
 #410959  by smid
 
Creddigare att få Jetpack såhär:

Image

Fanns tydligen lite kul grejer att hitta, ska leta vidare och se vad man kan komma över.
Än så länge har jag hittat en gömd kista med EN slant i, snålt :lol:
 #410982  by tokvev
 
Chefren wrote:Provade en del på mässan och det var väldigt lovande! Spelkontrollen var grym och kul att andra spelare kan hoppa in om denne vill och hjälpa till. Typ som tails.
Tvåspelarläget funkade riktigt bra och blev genast roligare när man var två :good:
 #410998  by smid
 
Orkar du förklara hur det funkar för en person som inte kan lira två personer? :)

Trist att det bara fungerar att spela två varv, jag vill kunna lira första banan med alla uppgraderingar...

Instagram #sndb.se