• Probotector Vs Contra ?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Probotector Vs Contra

Probotector
39
61%
Contra
25
39%
 #622200  by Ufouria
 
Frågan är om vi pratar om själva omslaget eller om robotarna/halvnakna gubbarna och fienderna i spelet?

Jag tycker iofs både att PAL omslaget är snyggast samt att jag gillar bättre att spela som en robot än en halvnaken man :DOG (hade inte velat spela som en halvnaken kvinna heller för den delen - föredrar isf de muskulösa männen ffa en kvinna med stora fett/silikonfyllda bröst vilket det varit om japanerna legat bakom).
 #622208  by aerobert
 
Mango wrote:60Hz vinner över 50Hz så jag röstade på Contra :lol: Men utseendemässigt vinner Probotector :)
This
 #622219  by smid
 
Jag började skratta högt första gången jag spelade Contra och såg den hoppande gubben på bana 2, han såg så sjukt löjlig ut :lol: Tycker synd om dom som inte fick robotar att spela med, Probotector är ju mycket coolare än Contra. Verkar som att många väljer pga 60hz, hur skulle det se ut om man bortser från det tro.
 #622223  by Ufouria
 
Du röstade mer för själva namnet? Contra låter coolare?

När det gäller Turtlarna så gillar jag såklart Ninja Turtles bättre eftersom de ju är ninjor (inga heroes) och ninjaspel är alltid trevligt.
 #622260  by Andreas No 1
 
Visst är orginaltitlarna coolare vad det gäller ninjaspelen som Ninja Gaiden (Shadow Warriors), Shadow of the Ninja (Blue Shadow) och TMNT.

Sanna: Håller med dig. :) Japanerna har en "något" skev kroppsuppfattning, jag menar ett folk som uppskattar tecknad porr (Hentai) är lite annorlunda. :lol:

Andi: De ska inte transformera sig, bara döda fienden! ;) :yes:
 #622860  by WERY
 
Fast hade det varit vältränade tjejer istället för silikonmodeller så hade det varit bra
 #622865  by tokvev
 
Skulle även vilja påstå att det är lättare att relatera till två människor som har ett motiv bakom sina handlingar. Till skillnad mot två kalla och känslolösa robotar som enbart blivit programerade till att handla och även sluppit kämpa för att nå den fysiska perfektionen som två människor gjort.
 #622886  by Ufouria
 
WERY: Jepp, då hade det varit bra! :D I Contra borde det gå att välja antingen en kille eller tjej. Väldigt sällan man kan välja att spela som tjej. Är det i något NES spel man kan det öht?
 #622891  by segasonic
 
SMB2 :yes:
 #622895  by Ufouria
 
Ahh, just ja! Hur kunde jag glömma det. Prinsessan är dessutom riktigt bra i det spelet. Härligt att sväva runt med :D

Apropå det så såg jag igår en ung, lång och väldigt smal kille som hade en Luigi keps :D Han passade verkligen som Luigi (samma kroppsform)
 #622947  by Andreas No 1
 
Metroid, Sanna. ;)

Tokvev: Hehe, det har du kanske rätt i, men jag vill bara slakta i ett spel som Probotector! :D
 #622953  by segasonic
 
Sanna wrote: Väldigt sällan man kan välja att spela som tjej. Är det i något NES spel man kan det öht?
;)
 #622989  by R.J
 
Härligt att min 2år gamla tråd har vaknat till liv igen!

Vet inte om jag ser dem som robotar eller bara vanliga människor i nån flashig combat-suit och då skulle det ju faktiskt lika gärna kunna vara två stenhårda tjejer under all pansar som Samus.
Last edited by R.J on 03 Jun 2013, 11:16, edited 3 times in total.
 #622995  by Andreas No 1
 
Ok Segasonic, tänkte väl det. 8)

Veven: Handling i Contra: skjut ihjäl allt och ta dig vidare bana för bana, boss för boss. Nästan. :lol:
 #623024  by tokvev
 
Men var hittar de styrkan att fortsätta? Det måste ju vara oerhört psykiskt tärande att i varje sekund vara millimeter från döden! Samt när de väl avvärjt hotet, hur kan de återgå till ett normalt liv? Känner att Contra är i stort behov av lite fan-fiction :D
 #623132  by WERY
 
Sanna wrote:WERY: Jepp, då hade det varit bra! :D I Contra borde det gå att välja antingen en kille eller tjej. Väldigt sällan man kan välja att spela som tjej. Är det i något NES spel man kan det öht?
Det finns ju spel som Roller Games, Barbie, Athena, Friday the 13th, Shadow of the Ninja, Jeopardy för att ta ett urval

Annars har man ju Metal Slug till Neo Geo som har flera tjejer som valbara karaktärer, och de spelen är ju inspirerade av Contra i grund och botten
 #623146  by Robotwo
 
Sanna wrote:(hade inte velat spela som en halvnaken kvinna heller för den delen - föredrar isf de muskulösa männen ffa en kvinna med stora fett/silikonfyllda bröst vilket det varit om japanerna legat bakom).
Men... Contra/ Gryzor var ju mer eller mindre 100% gjort utav japaner D:

Säger nog också Probotector dock även om omslaget till contra är härligt cheesigt :)
Dubbelt upp utav Arnold. Kan man klaga? :B
Sanna wrote:I Contra borde det gå att välja antingen en kille eller tjej. Väldigt sällan man kan välja att spela som tjej. Är det i något NES spel man kan det öht?

Tja du. I Contra: Hard Corps till megadrive kunde man spela som både tjej, kille, robot och varg :D
http://www.youtube.com/watch?v=4Gf-UUtYb-k
 #623163  by Andreas No 1
 
Det är inte dubbelt upp av Arnold, det är Arnie + Stallone. ;)
 #623167  by Robotwo
 
Näe, det är faktiskt arnold båda två :)
(hittade andra posen i predator också något år tillbaks)

Image
Last edited by segasonic on 03 Jun 2013, 19:33, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #623239  by Ufouria
 
Exakt samma pose :o I princip bara näsan som är lite tilltryckt på Contra omslaget (ser lite ut som en Japan eller en Perserkatt :lol: ).

Nu när jag tittar på Contra omslaget så tycker jag inte den ljushåriga är det minsta lik Arnold. Inte samma drag alls.
Last edited by Ufouria on 03 Jun 2013, 22:33, edited 1 time in total.
 #623241  by JBH
 
Håller med, grym research :good:

Själv föredrar jag också Probotector.
Snyggare omslag än Contra och bättre med robotar än Bill "Mad Dog" Rizer och Lance "Scorpion" Bean.
 #623246  by greger
 
När jag först hörde ryktet på skolgården att det var människor istället för robotar i Japan tyckte jag att det var svinfubbigt och lät mycket coolare, men det gick över rätt fort.

Instagram #sndb.se