• Vilket spel till NES är sämst (minst bra) enligt DIG?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #548651  by Lindholm
 
ja Dragon´s Lair är ju ju verkligen värdelöst, sämsta portningen någonsin? Har visserligen inte spelat orginalet, men det kan ju inte vara i närheten av hur dåligt nes-versionen är. :-k Är inte orginalet en interaktiv animerad film snarare än ett spel :koopa:
 #548741  by MoonCloud
 
Andreas No 1 wrote:Topp 5 Skräp (SCN);

Captain Planet
Dragon´s Lair
Solstice
Ghostbusters II
Solar Jetman/Rad Gravity - välj du
:lol: :lol: du är ju inte riktigt klok! Solar Jetman är ju ett mästerverk.
Och alla behöver inte tycka om Solstice men det bör ej klassas som 'dåligt'.
de andra tre har jag inte spelat så kan inte uttala mig ...
 #548758  by Andreas No 1
 
Mästerverk? :lol:

Och jag tycker genuint illa om de fem/sex spelen. Dragon´s Lair är ohyggligt mycket bättre till SNES. Solstice har jag aldrig velat sätta mig in i för det är så oerhört tråkigt. Resterande spel har för stora brister för att kunna spelas några längre stunder. Och självklart är det mina personliga åsikter, som tråden kräver. ;)
 #551502  by smid
 
Inget kan vara sämre än detta. Observera att allt efter 1 minut i princip bara är tryck på A och B så fort som möjligt för att veva in.
Älskar dessutom "I feel a bite on your rod", är det seriöst gjort för att man ska skratta åt det? :lol:
 #551948  by MoonCloud
 
man ska aldrig skämmas över att lyssna på spelmusik :D oavsett om det kommer från bra eller dåliga spel, hahaha
 #570682  by Tony
 
råder det inte stor konsensus om defender of the crown?
själv tycker jag nog cluclu-land eller popeye
 #778960  by Ashaman
 
BUMP!

Haha, suttit och läst gamla trådar ett tag nu och många "vi spelar NES tillsammans". När jag läste Tonys inlägg läste jag clu clu och Poppe. Tänkte att det var lite hårt, men så såg jag avsändaren :lol:

Skämt å sido: Av de spel jag spelat säger jag lätt Silent Service. Fy fan vilket skit! :nogood: jag tycker även Top Gun är mer eller mindre ospelbart, både ettan och tvåan.
 #778993  by Ufouria
 
Oj, det var en epic bump med tanke på att Tawny var den sista som skrev i den (innan bumpen).

Top Gun är inte så dåligt om man ger det en ärlig chans, vilket jag gjorde när vi hade Top Gun som tävlingsspel här på forumet för ganska många år sedan.

Silent Service är dock aptrist. Inte alls så roligt som Sub Hunt till Intellivision (som oxå är ett U-båtsspel).

Bland SCN spelen skulle jag nog ge min röst till Tecmo Cup som sämsta spelet. Kan ett spel bli mycket sämre än så här?
 #779001  by Speedmouse
 
Spännande tråd...

Beror ju förstås på vad man väger in i ordet "sämst". Lemmings och Maniac Mansion är två löjligt bra spel. Men med NES-kontroll, inte så bra och ganska förstörda. :-k
 #779103  by Ashaman
 
Tycker att Xevious är ett ok spel ändå. Bedrövlig jävla musik å en smårisig portning, men helt ok iaf. Ikari Warriors är ju dåligt då man inte kan styra/skjuta ordentligt, men båda är bättre än Silent Service imo. Övriga spel som räknats upp har jag aldrig spelat. Jag tycker om Tennis, och utgår från att de andra är liknande.
 #779230  by ultraman
 
smid wrote:Inget kan vara sämre än detta. Observera att allt efter 1 minut i princip bara är tryck på A och B så fort som möjligt för att veva in.

youtube.com/y6nihjO1NtM

Älskar dessutom "I feel a bite on your rod", är det seriöst gjort för att man ska skratta åt det? :lol:

Jag skulle säga Ghostbusters 2 som jag aldrig fastnat för men detta såg ju riktigt kasst ut! :D :D :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se